تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سبقت صندوق‌های سرمایه گذاری از شاخص بورس

دوشنبه‌های بورسی با کارگزاری بانک توسعه صادرات

در اولین ماه فصل تابستان بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری بیشتر از بازدهی شاخص کل بازار سرمایه بوده است.

واحد تحلیل کارگزاری بانک توسعه صادرات
بررسی‌های صورت گرفته از صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعال در بازار سرمایه نشان از کارنامه قابل‌قبولی در تیرماه از خود برجای گذاشتند و در برخی موارد از بازار سهام نیز سبقت گرفتند، به‌طوری که نیمی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری در این بازه زمانی عملکرد مناسبت‌تری نسبت به شاخص کل بورس داشته‌اند.

صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام
در جدول زیر ۵ صندوق سرمایه گذاری در سهام با بیشترین بازدهی در یک ماه گذشته نشان داده شده است.

سبقت صندوق‌های سرمایه گذاری از شاخص بورس

همانطور که مشاهده می‌گردد صندوق سرمایه گذاری مشترک ایستاتیس پویای یزد با خالص ارزش دارایی بیش از ۷.۸ میلیارد تومان توانسته با بازدهی بیش از ۳.۸۶ درصد رتبه نخست را در بین صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام به خود اختصاص دهد. نگاهی به دارایی‌های این صندوق نشان می‌دهد که در حدود ۱۹.۸۹ درصد آنرا دارایی‌های نقدی تشکیل می‌دهد و در پرتفوی سهامی شرکت سهام صنایع خودرو و ساخت قطعات، محصولات شیمیایی و فرآورده‌های نفتی به چشم می‌خورد.
صندوق بذر امید آفرین با ارزش ۱۴.۸ میلیارد تومان در جایگاه دوم قرار دارد. این صندوق در یک ماهه گذشته بازدهی ۲.۹۵ درصدی را نصیب سهامداران خود کرده است محصولات شیمیایی، خودرو و ساخت قطعات صنایعی هستند که بیشترین سهم از پرتفوی این صندوق را تشکیل می‌دهند.
صندوق سپهر آتی خوارزمی با بازدهی ۲.۴۲ درصد، صندوق سرمایه گذاری پاداش سرمایه پارس با بازدهی ۲.۰۷ و صندوق سرمایه گذاری مشترک اندیشمندان پارس نگر خبره با بازدهی ۱.۶۳ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. نگاهی به پرتفوی این صندوق‌ها نیز نشان می‌دهد که سهام گروه محصولات شیمیایی در جای گرفتن این صندوق‌ها در بین صندوق‌های برتر، نقش اساسی داشته است.
لازم به ذکر است که در یک ماه گذشته بازدهی شاخص کل بازار سرمایه (-۰.۵) درصد بوده است؛ و پنج صندوق ذکر شده بازدهی بسیار بیشتری از شاخص کل بازار نصیب سرمایه گذاران کرده‌اند.

صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط
در جدول زیر مقایسه‌ای بین صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط با بیشترین بازدهی نشان داده شده است:

سبقت صندوق‌های سرمایه گذاری از شاخص بورس
همانطور که مشاهده می‌شود صندوق سرمایه گذاری ارمغان یکم ملل با خالص ارزش دارایی‌های بیش از ۸.۷ میلیارد تومان بازدهی ۱.۸۸ درصد را نصیب سهامداران خود کرده است و در صدر جدول قرار دارد.
صندوق سرمایه گذاری مشترک آرمان شهر با خالص ارزش دارایی‌های بیش از ۱۹.۸ میلیارد تومان بازدهی بیش از ۱.۷۱ درصد و صندوق سرمایه گذاری توسعه پست بانک بازدهی ۰.۵۸ درصدی در یک ماهه گذشته داشته‌اند.


صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت
در جداول زیر ۵ صندوق با درآمد ثابت با بیشترین بازدهی در ماه نشان داده شده است:
سبقت صندوق‌های سرمایه گذاری از شاخص بورس
همانطور که در جدول بالا مشاهده می‌شود صندوق مشترک نیکوکاری حافظ با خالص ارزش دارایی‌های ۵۲۹ میلیون تومان در یک ماه گذشته بازدهی ۲.۷ درصد را داشته است. بیش از ۹۷ درصد دارایی‌های این صندوق را دارایی‌های نقدی تشکیل میدهد.
صندوق سرمایه گذاری بانک گردشگری با بازدهی بیش از ۱.۹۸ درصد در جایگاه دوم قرار دارد. صندوق گنجینه یکم آوید و صندوق گسترش فردای ایرانیان و صندوق دوم اکسیر فارابی در حدود ۱.۸ درصد داشته¬اند و در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سبقت صندوق‌های سرمایه گذاری از شاخص بورس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..