تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازار طلا در گرو دلار

آینده مبهم شاخص دلار، روند آتی طلا را نیز گنگ کرده است. مسیر چند ماه اخیر دلار از رشد محدود شاخص حکایت دارد؛ اما تغییر نگرش و عقب‌نشینی ترامپ از برقراری دلار قوی، آینده شاخص را کاهشی نشان می‌دهد. چنانچه ترامپ بتواند دلار ضعیف را به فضای اقتصادی آمریکا بازگرداند، اونس قادر به صعود خواهد شد.

بازار طلا در گرو دلار

تحقق این حالت درست پس از اظهارات اخیر ترامپ، به رشد قابل توجه اونس منتهی شد که همزمان با افت شاخص دلار ثبت شد.


۲ سناریو برای دلار-طلا
اونس طلا در آستانه ثبت چهارمین ماه کاهشی خود در سال جاری میلادی است. فلز زرد برای اولین بار در سال جاری میلادی چهار ماه افت متوالی را پشت سر گذراند تا نگاه‌ها بیش از پیش به سوی بحران طلا جلب شود. در هفته پیش‌رو براساس گزارش‌ها و گمانه‌زنی‌های تحلیلگران، خبرگزاری‌ها و بازارسازان فلز گرانبها، قرار است هفته زیان‌باری برای این فلز زرد رقم بخورد.

کارشناسان علت تضعیف طلا را بیشتر به روند رشد شاخص دلار مربوط می‌دانند. افزایش احتمال رشد نیم درصدی نرخ بهره تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی، همانند پتک محکمی است که اجازه صعود طلا را سلب کرده است. اظهار نظر اخیر سکاندار فدرال رزرو آمریکا نیز علامت افزایش نرخ بهره با متد تدریجی را مخابره کرد که تقویت دلار را به همراه خواهند داشت؛ بنابراین فشار وارد بر طلا همچنان به قوت خود باقی است.

با این حال، دونالد ترامپ بار دیگر با اظهارنظر جنجالی جدید خود درباره نارضایتی نسبت به شدت رشد نرخ بهره و متهم ساختن چین و اروپا به تضعیف تعمدی نرخ ارز، سیگنال گرایش دولت آمریکا به تضعیف دلار را مخابره کرد.

شاخص دلار که در قله یک‌ساله خود به سر می‌برد، پس از این سخنرانی یکی از بدترین کاهش‌های سال جاری میلادی را به ثبت رساند. به این ترتیب، تحلیلگران دیگر نمی‌توانند به صعود مداوم شاخص دلار در آینده استناد کنند و دلار ممکن است ظرف هفته‌های آتی وارد مدار نزولی شود. در این حالت، طلای جهانی دیگر با سد مستحکم دلار مواجه نخواهد شد و قادر به جبران زیان قابل توجه سال جاری میلادی خود می‌شود.

چشم‌انداز کاهشی اونس
کیتکو در نظرسنجی هفتگی خود به نظرخواهی از دو گروه عمده می‌پردازد. گروه اول تحلیلگران خبره وال‌استریت و گروه دوم خرده‌فروشان فعال مین‌استریت هستند. نتیجه برآیند این دو نظرسنجی، روند کاهشی طلا در این هفته را نشان می‌دهد.

کارشناسان وال‌استریت رای به تضعیف فلز زرد در هفته آتی داده‌اند. هجده تحلیلگر در نظرسنجی هفتگی وال‌استریت کیتکو شرکت کرده‌اند که ۹ نفر از آن‌ها به روند کاهشی طلا در هفته آتی معتقد بودند.

۶ نفر از این کارشناسان روند صعودی و تنها ۳ نفر ثابت ماندن شرایط را برای فلز گرانبها در نظر گرفتند. شمار معامله‌گرانی که در نظرسنجی مین‌استریت شرکت کرده‌اند نیز به ۸۶۸ نفر می‌رسد که در مجموع ۵۱ درصد از آن‌ها یعنی ۴۴۶ نفر رای به کاهشی بودن روند بازار اونس طلا دادند.

در مقابل ۳۱۹ نفر از خرده‌فروشان که ۳۷ درصد از جامعه آماری را تشکیل می‌دادند، موضع کاهشی داشتند و ۱۰۳ معامله‌گر دیگر معادل ۱۲ درصد از کل شرکت‌کنندگان روند ثابت فلز زرد را برای هفته آینده در نظر گرفته‌اند.

قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت با کاهش ۸/ ۰ درصدی روبه‌رو شد. در نظرسنجی هفته گذشته ۶۳ درصد کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی کرده بودند که قیمت طلا با کاهش روبه‌رو می‌شود. در سوی دیگر نیز ۴۴ درصد سرمایه‌گذاران بین‌المللی نیز به افزایش قیمت طلا رای داده بودند.

بازار طلا در گرو دلار بازار طلا در گرو دلار



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازار طلا در گرو دلار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..