تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش سالانه ۱۰ تا ۱۴ درصدی سقف تعهدات بیمه درمانی بازنشستگان کشوری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، جمشید تقی زاده اظهار داشت: سقف تعهدات بیمه تکمیلی بازنشستگان همه ساله حدود ۱۰ تا ۱۴ درصد افزایش دارد؛ ضمن اینکه بعضی از خدمات براساس نیاز و نظر بازنشستگان عزیز، به بسته خدماتی بیمه تکمیلی آن سال اضافه می‌شود.
تقی زاده با اشاره به اینکه بر اساس ارزیابی‌های میدانی و جلسات مشترک با نمایندگان بازنشستگان، میزان رضایتمندی آنها، همه ساله از خدمات بیمه مکمل درمان افزایش داشته است، گفت: بیشتر گلایه ها و مشکلات مرتبط با بیمه تکمیلی، درباره افزایش زیاد تعرفه درمانی، اختلاف هزینه های بخش دولتی و خصوصی و عدم انعقاد قرارداد مراکز دولتی با بیمه تکمیلی است که از اختیارات و عهده صندوق بازنشستگی کشوری خارج است.
وی تاکید کرد: به همین دلیل نیز این صندوق تلاش کرده تا علاوه بر افزایش سالانه سقف تعهدات اساسی در بسته های خدماتی، به بیش از ۳۲ هزار نفر از بیماران صعب العلاج بدون سقف تعهد، خدمات ارائه کند. ضمن اینکه بعضی از بیماری هایی که در جمعیت سالمندی شیوع دارد مانند پارکینسون و ... با همین عنوان تحت پوشش قرار گرفته است.
تقی زاده با یادآوری و تاکید بر اینکه از سال ۹۴ منابع دولتی بیمه تکمیلی به طور کامل قطع شده است، گفت: در حال حاضر، سهم بیمه تکمیلی از دو حوزه یعنی بازنشستگان و منابع حاصل از سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری یعنی سودآوری شرکت های تابعه تامین می شود.
وی با اشاره به تصمیمات و برنامه ریزی های انجام شده برای اصلاح و تعریف بسته جدید بیمه ای در صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: در چندماه اخیر اقدامات اساسی برای کاهش زمان انتظار دریافت هزینه ها و حذف تشریفات اداری به منظور جلوگیری از مراجعات حضوری و مکرر بازنشستگان عزیز و مکانیزه و الکترونیکی کردن تمامی امور مرتبط برای این عزیزان فرهیخته در دستور کار قرار گرفته است که در صورت به نتیجه رسیدن، اطلاع رسانی خواهد شد.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین گفت: ایجاد ارتباط مستمر و آنلاین با بیماران و راهنمایی و ارائه مشاوره قبل از درمان از دیگر اقداماتی است که به زودی اعلام می شود.

بازنشستگان نخبه الگوی جامعه ایرانی هستند

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه سیستم های صندوق بازنشستگی کشوری گفت: برگزاری جشنواره مختلف و تقدیر و تکریم از بازنشستگان نمونه و نخبه در حوزه های شش گانه برای تقدیر از نقش آفرینی افراد پس از بازنشستگی است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، بهروز انتظاری اظهار داشت: افراد در زمان اشتغال اگر در حوزه ای شاخص و نخبه باشند عموما از سوی دستگاه های اجرایی تقدیر می شوند، اما نگاه ما تقدیر از افراد بازنشسته است که در این دوران توانسته اند در جامعه و کشور نقش آفرینی کنند و نماد بارزی از شعار «بازنشستگی پایان کار نیست» باشند.
انتظاری افزود: صندوق بازنشستگی کشوری در سال های اخیر تلاش کرده بازنشستگانی را که در این دوران به یک حرفه یا فعالیت خاص پرداخته یا اثر ارزشمندی را برای جامعه خلق کرده اند، شناسایی کند و این خارج از وظایف ذاتی و اصلی صندوق بوده و به نوعی یک وظیفه اجتماعی است.
وی تصریح کرد: در همین مدت بازنشستگان نخبه ای در شهرها و استان های مختلف شناسایی و مورد تقدیر قرار گرفتند که کارهای به یادماندنی و ویژه ای را انجام داده و بخشی از جامعه را از آن بهره مند کرده بودند. از کارآفرینی، ساخت و توسعه درمانگاه و بیمارستان تا ایثار و فداکاری یا حتی دانش اندوزی و علم آموزی به سایرین از جمله مواردی است که بازنشستگان کشوری حتی با کهولت سن یا منابع مالی اندک برای کشور و جامعه به یادگار گذاشته اند.
انتظاری با بیان اینکه بسیاری از بازنشستگان در استان ها یا شهرهای کوچک افراد شناخته شده و برجسته ای هستند که باید شناسایی و به عنوان یک الگو معرفی شوند، گفت: بسیاری از عزیزان نخبه با وجود شناسایی ما و شاخص بودن فعالیت و عملکردی که داشته اند، در مراسم های مختلف حضور نیافتند. با وجود اینکه برخی از نخبگان ما در خارج از کشور چهره های شناخته شده ای هستند اما شاید جامعه ایرانی با آن ها آشنایی نداشته باشد و به ندرت آن ها را می شناسد.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه سیستم های صندوق بازنشستگی کشوری و رئیس کمیته ارزشیابی و داوری انتخاب بازنشستگان نمونه، یادآور شد: براساس فصلنامه آماری بهار ۹۷ صندوق بازنشستگی کشوری، این صندوق بیش از یک میلیون و ۳۷۱ هزار بازنشسته زن و مرد را تحت پوشش دارد که از این تعداد ۵۸,۵ درصد مربوط به آموزش و پرورش است. ضمن اینکه تهران با ۳۰۰ هزار و ۸۵۷ نفر بیشترین و ایلام با ۱۰ هزار و ۳۳۳ نفر کمترین آمار بازنشستگان کشوری را به خود اختصاص داده اند.
انتظاری با اشاره به مدارک تحصیلی بازنشستگان کشوری نیز گفت: بیش از ۱۸ هزار نفر از بازنشستگان کشوری مدرک دکتری با بالا دارند و ۴۱ هزار و ۳۹۱ نفر کارشناسی ارشد، ۳۱۵ هزار و ۳۴۶ نفر کارشناسی، ۲۵۰ هزار و ۲۴۵ نفر کاردانی یا فوق دیپلم و ۳۸۹ هزار و ۱۶۸ نفر نیز دیپلم هستند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش سالانه ۱۰ تا ۱۴ درصدی سقف تعهدات بیمه درمانی بازنشستگان کشوری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..