تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه خسارت لوازم برقی صدمه دیده را بگیرید؟

قطع‌های ناگهانی برق در این روزها و کاهش کیفیت برق شبکه که با افت یا نوسان ولتاژ همراه است، در لوازم خانگی برقی خود را نشان می‌دهد و ممکن است موجب بروز مشکلات و خرابی‌هایی در این دستگاه‌ها باشد. تصاویر اعتراض آمیز متعددی در شبکه‌های اجتماعی نسبت به وارد شدن صدمات مالی کاربران پخش شده ولی شاید کمتر کسی از این موضوع مطلع باشد که تمامی مشترکین برق، می‌توانند خسارات ناشی از قطعی برق را از این سازمان مطالبه کنند.

کاهش کیفیت برق شبکه که با افت یا نوسان ولتاژ، خود را در بخش برق خانگی نشان می دهد، ممکن است موجب بروز مشکلات فنی و یا خرابی هایی در وسایل الکترونیکی خانگی شود؛ موضوعی که در روزهای اخیر بسیار چالش برانگیز شده است.

خسارت لوازم برقی

سخنگوی صنعت برق، «محمدرضا حقی فام» در گفتگو با ایسنا اظهار داشته که طبق مصوبه مجلس مشترکان شهری و روستایی سالانه مبلغی را تحت عنوان بیمه در قبوض برق خود پرداخت می‌کنند که برای همین موضوع در نظر گرفته شده است. این مبلغ برای شهرنشینان 1200 تومان و برای روستاییان 600 تومان در طول سال در نظر گرفته شده است:

«گرچه این مبلغ بسیار ناچیز است اما یک شرکت بیمه‌گذار برای این موضوع انتخاب شده و اگر خساراتی ایجاد شود، مشترکان می‌توانند با مراجعه به شرکت توزیع و بررسی پرونده توسط کارشناسان، میزان خسارت به طور کامل مشخص و در حد مقررات مبلغی از سوی صنعت برق به این دسته از مشترکان پرداخت شود.»

«همایون حائری» معاون وزیر نیرو نیز اعلام داشته مشترکانی که وسایل برقی‌شان در زمان قطع و وصل برق به لحاظ افت ولتاژ دچار مشکل شده می‌توانند به مناطق توزیع برق محل زندگی‌شان مراجعه کنند تا ضمن کارشناسی شدن موضوع توسط ماموران اداره برق، خسارات پرداخت شود.

چند سال پیش سامانه‌ای آنلاین برای ثبت اینترنتی شکایات مردمی در همین زمینه راه‌اندازی شده بود که در آن اداره برق با بیمه پارسیان همکاری کرده و به شکایات مشترکین رسیدگی می‌کرد، سامانه‌ای که امروزه با وجود در دسترس بودن دیگر کارآیی ندارد و بعد از اتمام عقد قرارداد هم هیچ اعلام تازه‌ای مبنی بر معرفی شرکت بیمه دیگری از سوی سازمان نیرو صورت نگرفته است.

خسارت لوازم برقی

سامانه شکایت اینترنتی مشترکین خانگی با ثبت این اعلامیه در صفحه اول سایت خود خبر از عدم کارکرد آن می‌دهد. کارشناسان معتقدند که اگر قرارداد توانیر با بیمه پارسیان تمام شده باشد باید اطلاع رسانی شده و سامانه جدیدی معرفی گردد اما موضوعی که فعلا توسط دولتمردان اعلام شده به حضور فیزیکی مشترکین و بردن مدارک به شرکت‌های توزیع نیروی برق ختم می‌شود.

همچنین براساس ضوابط قراردادی، مشترکان تا ۱۵ روز پس از اختلال برق که باعث بروز خسارت شده باشد، می‌توانند مراتب را به اطلاع امور مشترکان شرکت‌های توزیع برق در سراسر کشور برسانند و مدارک را به این دفاتر تحویل دهند.

مشترکانی که برای دریافت حق بیمه خسارت وسایل برقی خود به ادارت برق می روند مانند تمامی کارهای اداری احتمالا با یک سری کاغذبازی و سلسله مراتب اداری روبرو شوند و به نظر می‌رسد که بحث دولت الکترونیک لااقل در شرکت توانیر و ادارات برق فعلا چندان جدی گرفته نشده است.

گزارشات قبلی رسانه‌ها نشان می‌دهد که درخواست خسارت مردم از اداره برق در برخی موارد جواب داده ولی عمدتا مبلغی کمتر از حد انتظار به مشترکین پرداخت شده است، در هر حال اگر وسایلی از منزل شما هم به خاطر نوسانات قطعی برق روزهای اخیر آسیب دیده، شاید بد نباشد با در دست داشتن مدارک سری به اداره برق منطقه خود بزنید و شکایت خود را به آنجا تسلیم کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه خسارت لوازم برقی صدمه دیده را بگیرید؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..