تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه شیرینی کشمشی و مواد مورد نیاز

شیرینی کشمشی یکی از پرطرفدارترین شیرینی ها است که طرز تهیه آسانی هم دارد.

دستور پخت شیرینی کشمشی

شیرینی کشمشی خیلی راحت تهیه م شود و مواد اولیه آن هم در هر آشپرخانه پیدا می شود.

مواد لازم برای تهیه شیرینی کشمشی تخم مرغ 2 عدد متوسط پودر قند 200گرم روغن جامد 100گرم روغن مایع 10 گرم وانیل 1/4 قاشق چایخوری آرد 150 گرم کشمش حدود 80 تا 100گرم

شیرینی کشمشی

روش تهیه شیرینی کشمشی و طرز تهیه آن مرحله اول پخت شیرینی کشمشی

در ابتدا پودر شکر و پودر قند را با روغن جامد و روغن مایع درون ظرفی هم می زنیم و در حدود 3 تا 4 دقیقه با هم زن خوب میزنیم تا به خوبی مخلوط شوند و به رنگ سفید تبدیل شود. باید توجه کنید که مواد خشک هستند و با دور کند همزن و وقتی کمی مخلوط روغن و پودر قند مخلطو شدند و نرم تر شدند با دور تند هم می زنیم. بعد از اینکه مواد سفید شدند، تخم مرغ ها را دانه دانه به مواد اضافه می کتیم و در حدود 30 ثایه به هر کدام زمان می دهیم.

یعنی وقتی که تخم مرغ اول خوب مخلوط شد بعد از 30 ثانیه تخم مرغ بعدی را به آن اضاه می کنیم و به همراه آن وانیل را هم به مواد اضافه می کنیم.

وانیل هایی که در بازار موجود هستند به دو صورت وانیل های خالص و وانیل های شکری موجود هستند که اگر از وانیل شکری در این شیرینی می ریزید حتما باید مقدار آن را دو برابر کنید در غیر این صورت نباید از وانیل بیشتری استفاده کنید چون باعث می شود شیرینی شما تلخ شود.

شیرینی کشمشی

مرحله اضافه کردن آرد در پخت شیرینی کشمشی

بعد از اینکه تخم مرغ دوم را مخلوط کردید با دور کند همزن آرد را هم کم کم اضافه کنید در حدی که فقط با مواد مخلوط شود قاشق هم میزنیم سپس کشمش را که قبلا شسته ایم با مقدار کمی آرد به ترکیب اضافه می کنیم و با قاشق هم میزنیم.

شیرینی کشمشی

طرز تهیه شیرینی کشمشی خوشمزه

اگر می خواهید شیرینی شما کشمش بیشتری داشته باشد می توانید میزان کشمش را تا 100 گرم بیشتر کنید ولی باید دقت کنید که از 80 گرم کمتر نشود. بر روی سینی باید کاغذ روغنی قرار دهید بدون اینکه روغن به سینی یا کاغذ بمالیم بعد از موااد با یک قاشق مرباخوری به مقدار کم با فاضله در سینی پر می کنیم و در فری که به مدت 15 دقیقه با حرارت 200 درجه سانتی گراد بود در طبقه بالای فر حدود 12 دقیقه قرار می دهیم. خوب دقت کنید که شیرنی طلایی شود سپس آن را از فر خارج کنید جون حرارت سینی هم در طلایی شدن شیرینی های کشمشی تاثیر می گذارد.

نکات تکمیلی در مورد شیرینی کشمشی

شیرینی کشمشی جزو دسته کیک و شیرینی می باشد و نوعی شیرینی خشک است. زمان آماده سازی مواد اولیه آن حدود 40 دقیقه و زمان پخت و انتظار در حدود 10 دقیقه می باشد. شیرینی کشمشی را می توانید در میان وعده و یا به عنوان دسر مصرف کنید.دستور تهیه در این مطلب برای 10 نفر می باشد.

» همچنین ببینید :

طرز تهیه شیرینی Alfajores شیرینی خوشمزه و معروف

قرابیه شیرینی مجلسی و خوشمزه تبریزی طرز تهیه قرابیه




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه شیرینی کشمشی و مواد مورد نیاز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..