تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهادری: نصف آب انتقالی به دریاچه در جوی‌های خاکی هدر می‌رود/ ستا احیاء در عملکرد ۴ ساله‌ی خود ۴ سال عقب‌ماندگی دارد/ ۵۰ درصد برنامه‌ها تاکنون اجرایی نشده‌اند

ساعت: 12:20 منتشر شده در مورخ: 1397/05/01 شناسه خبر: 1389799

انتقاد عضو مجمع نمایندگان ‌آذربایجان‌غربی از عملکرد ضعیف ستاد احیاء دریاچه ارومیه؛

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: ستاد احیا در منطقه دریاچه ارومیه نیروی کافی نداشته و تمرکز لازم را برای انجام فعالیت های بیشتر کارشناسی شده ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، سید هادی بهادری ظهر امروز طی گفت‌وگویی با خبرنگاران در خصوص اظهارات رئیس سازمان محیط زیست مبنی براینکه 60 درصد از مصوبات به پروژه‌های احیاء دریاچه ارومیه تخصیص داده شده است، اظهار داشت: برای پروژه‌های اساسی دریاچه ارومیه درحوزه کاهش مصرف آب و جهاد کشاورزی طبق اطلاعات کسب شده کمتر از 30 درصد تخصیص‌ها صورت گرفته است.

وی افزود: البته در بخش‌های دیگر ممکن است میزان تخصیص‌ها افزایش داشته باشد؛ ضمن اینکه شاید از محل اوراق خزانه اعتباراتی را در نظر گرفته‌اند که این روش‌ها در این منطقه تاثیری در پیشرفت فعالیت‌ها ندارد.

نماینده مردم ارومیه درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه بخش عمده فعالیت‌ها فرهنگ سازی و کار با مردم و جوامع محلی برای استفاده از آبیاری تحت فشار به ویژه آبیاری قطره‌ای است، اذعان کرد: متاسفانه در این زمینه کار کمتری صورت گرفته و نیاز است که کارها گسترده شود.

وی ادامه داد: بحران جدی حال حاضر این منطقه مسئله انتقال آب به دریاچه با روش‌های سنتی است، به عنوان مثال استفاده از جوی‌های خاکی سبب اتلاف 50 درصد آب در مسیر می‌شود، ضمن اینکه دولت هیچ برنامه‌ای برای الگوی کشت ارائه نکرده است.

این نماینده مجلس دهم با بیان اینکه چاه‌های غیرمجاز درحال گسترش بوده و در حوزه‌های کار با مردم ستاد احیاء دریاچه ارومیه فعالیت‌های ضعیفی داشته است، تصریح کرد: ستاد احیاء در منطقه دریاچه نیروی کافی نداشته و تمرکز لازم را برای انجام فعالیت‌های بیشتر کارشناسی شده ندارد.

وی توضیح داد: این ستاد بیشتر یک مرکز فرماندهی در تهران بوده و شرایطی که پروژه به شکل پیمانکاری انجام می‌شود؛ کارها به خوبی پیش رفته و متاسفانه در برخی شرایط فعالیت‌ها به درستی صورت نمی‌گیرد، البته برنامه احیاء از سال 93 آغاز شده است.

بهادری با اشاره به اینکه از 4 سال شروع به کار ستاد احیاء دریاچه ارومیه 2 سال عقب هستیم، متذکر شد: رضایت قابل قبولی از برنامه‌های ستاد احیاء دریاچه ارومیه وجود ندارد، متاسفانه 50 درصد برنامه‌ها تاکنون اجرایی نشده است.

وی خاطرنشان ساخت: در شرایطی که دولت و مسئولی در این مدت تغییر نکرده چرا باید از اجرای نیمی از برنامه‌ها عقب باشیم، ضمن  اینکه هر دولتی پس از این برنامه‌های دولت فعلی را برای احیاء دریاچه قبول نمی‌کند؛ بنابراین در گام اول ستاد باید احیاء شود.

این نماینده مردم درمجلس دهم، با بیان اینکه اصل فعالیت‌ها باید در منطقه دریاچه ارومیه انجام شود، ابراز داشت: چرا ستاد احیاء قبول نمی‌کند مدیریت این ستاد در تهران در حل مشکلات دریاچه ارومیه تاثیری ندارد، متاسفانه طی 5 سال اخیر پروژه‌های غیر پیمانکاری پیشرفتی در احیاء دریاچه ارومیه نداشته است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهادری: نصف آب انتقالی به دریاچه در جوی‌های خاکی هدر می‌رود/ ستا احیاء در عملکرد ۴ ساله‌ی خود ۴ سال عقب‌ماندگی دارد/ ۵۰ درصد برنامه‌ها تاکنون اجرایی نشده‌اند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..