تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آبیاری درختچه های حیاط خانه با آب خاکستری آشپزخانه

ساعت: 13:01 منتشر شده در مورخ: 1397/05/01 شناسه خبر: 1389835

بانوی خانه دار راز و جرگلانی با آب خاکستری درختچه های حیاط خانه خود را آبیاری می کند و با تشویق همسایه و اقوام خود، آن ها را نیز به صرفه جویی در آب آشامیدنی علاقه مند کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، تمام کارهای خانه و مدیریت آن به عهده او است و اکثر وقت او در آشپزخانه و برای شستشو می گذرد او می داند که همه آب هایی که برای شستو مصرف می کند به مواد شوینده شیمایی آلوده نیستند و به همین دلیل از آبی که برای شستن میوه ها، سبزی ها، برنج و... می توان دوباره استفاده کرد.

این بانوی خانه دار استفاده از آب خاکستری برای آبیاری درختان را از سال ۹۶ شروع کرده است او اهل روستای گرکز بخش جرگلان است .

او همیشه علاقه داشت در حیاط خانه درخت بکارد ولی به دلیل اینکه با کمبود آب در تمام نقاط کشور و در جرگلان  مواجهه هستیم به این فکر افتاد که از آب خاکستری آشپزخانه، درختچه های حیاط خانه را آبیاری کند .

 بنابراین او یک سطل کوچک در جلوی شیر آب آشپزخانه گذاشته و هر بار که با شستن میوه، سیب زمینی، سبزی جات، برنج و حتی آب کشیدن مکرر دست ها در زمان آشپزی، سطل از آب پر می شود آن را بیرون از خانه می برد و آب را به قمقمه ای که بیرون گذاشته می ریزد و هر روز عصر درختچه های خود را آبیاری می کند.

 البته به تمام درخت ها همان رور آب نمی رسد ولی هر روز سه الی پنج درخت را آب می دهد و فردا به درخت هایی که آب نرسیده است آب خاکستری آشپزخانه داده می شود .اما امسال می تواند به درختان بیشتری آب بدهد.

این بانوی اهل روستای کرگز این اقدام خود را به همسایه ها و فامیل خود توصیه کرده و به این کار تشویق می کند.

او می گوید: همسایه ها در سال قبل مقاومت کرده و چندان همکاری با او نداشتند و از شیر آب برای آبیاری درختچه ها استفاده می کردند ولی امسال تعدادی از آن ها نیز یک سطل در جلوی شیر آشپزخانه خود گذاشته و هر روز آب خاکستری آشپزخانه خود را به درختان می دهند .

امسال از اول سال تاکنون یک بار هم از شیرآب برای آبیاری درختان استفاده نکرده اند و حتی کودکان خانه نیز به تازگی از آب شیر حیاط که استفاده می کنند و آب بدون آلودگی را در سطلی که کنار شیر حیاط گذاشته شده میریزند و به گل ها آب می دهند .

حیاط خانه این خانم تقریبا ۲۰ درخت و تعداد گل تزیینی دارد .

این خانم روستایی قصد دارد  هم روستاییان خود را تشویق به این کار کرده تا هرگز با شلنگ و آب سالم و خوردنی برای درختان خود استفاده نکنند .

انتهای پیام/

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آبیاری درختچه های حیاط خانه با آب خاکستری آشپزخانه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..