تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مشاوره ژنتیک ۴۵۰۰ زوج خراسان شمالی در سال ۹۶

ساعت: 13:01 منتشر شده در مورخ: 1397/05/01 شناسه خبر: 1389834

معاون پیشگیری و درمان اداره کل بهزیستی خراسان شمالی خبر داد؛

معاون پیشگیری و درمان اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: سال گذشته در طرح مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج 4 هزار و 500 زوج مورد مشاوره قرار گرفتند، از این تعداد یک هزار 345 زوج دارای مشکل بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از  عصر اترک، هاجر پاکدین، معاون پیشگیری و درمان اداره کل بهزیستی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه در خراسان شمالی اغلب ازدواج ها فامیلی هستند و درصد معلولیت ها بالا است، اظهارکرد: طرح مشاوره ژنتیک نزدیک به 3 سال است که در استان در حال اجرا است.

وی ادامه داد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان ، حضور پزشک و متخصصین ژنتیک آموزش های لازم در این زمینه در تمامی شهرستان های استان ارائه شده است.

پاکدین عنوان کرد: با اطلاع رسانی ها و فرهنگ سازی انجام شده، دید افراد نسبت به مسئله ژنتیک بهتر شده است.

وی خاطر نشان کرد: طرح غربالگری مشاوره پیش ازدواج و غربالگری دختران 15 تا 25 سال در سه شهرستان بجنورد، شیروان و اسفراین باتوجه به اینکه دارای مرکز ژنتیک فعال هستند، اجرا می شود.

پاکدین افزود: سال گذشته، در طرح مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج 4 هزار و 500 زوج مورد مشاوره قرار گرفتند، از این تعداد 1 هزار و 345 زوج دارای مشکل بودند و در انتها 855 زوج جهت پیگیری مشکلشان به مراکز ژنتیک مراجعه کردند.

وی ادامه داد: هم چنین در طرح غربالگری دختران 15 تا 25 سال 2 هزار و 500 نفر مورد غربال قرار گرفتند که از این تعداد 366 نفر مشکل دار بودند و همگی برای رفع مشکلشان در این مراکز حضور پیدا کردند.

معاون پیشگیری و درمان اداره کل بهزیستی استان یادآور شد: در سه ماهه سال جاری یک هزار و 438 زوج  جهت مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج مراجعه داشتند، که 312 زوج مشکل دار بودند.

وی با اشاره به اینکه اولویت مشاوره های ژنتیک با مددجویان سازمان که دارای دو یا چند معلول است، گفت:  هزینه های آموزش های ژنتیک برای این افراد به صورت کاملا رایگان انجام می شود.

پاکدین  با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان در بحث ژنتیک همکاری خیلی خوبی با سازمان بهزیستی داشته است، گفت:  کارشناسان بهزیستی در مراکز بهداشت مستقر هستند و افرادی که جهت انجام آزمایش های پیش از ادواج مراجعه می کنند مورد مشاوره ژنتیک واقع می شوند.

وی در انتها افزود: لازم به ذکر است، افرادی که مشاوره ژنتیک انجام نداده اند اجازه عقد هم پیدا نمی کنند.

انتهای پیام/ 

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مشاوره ژنتیک ۴۵۰۰ زوج خراسان شمالی در سال ۹۶»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..