تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار برای اشتغال روستایی/ فرصت بیشتری به جوانان می‌دهیم

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد نهاوندیان در حاشیه جلسه با جمعی از دانشگاهیان لرستان اظهارداشت: دولت برای مدیریت نقدینگی عزم جدی دارد، در قانون ماده‌ای پیش‌بینی و دستور‌العمل آن در شورای اقتصاد تصویب شد. همچنین در جلسه‌ای این موضوع مطرح شد که با همکاری سه قوه چه کنیم که جرأت تصمیم‌گیری در کارگروه‌های واگذاری ارتقاء پیدا کند و همه کمک کنند.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور عنوان کرد: بر‌اساس برآورد انجام شده بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام سرمایه نیاز است و با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای اگر بخواهیم فقط منتظر امکانات بودجه باشیم تا تکمیل شوند سال‌ها طول می‌کشد، اما اگر بتوانیم شرایط را برای سرمایه‌گذار بخش خصوصی و تعاونی طوری ترسیم کنیم که احساس سودآوری کند هم یک نیاز ملی برطرف شده و هم اینکه در این مسیر اشتغال زایی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: عزم دولت و نظام در این رابطه جدی است و خوشبختانه شرایط‌مان توجه بیشتر به ضرورت هماهنگی سه قوه است و از این جهت جای امیدواری بیشتر است.

نهاوندیان با بیان اینکه اشتغال روستایی برای لرستان فرصت بسیار خوبی فراهم می‌کند، گفت: یک و نیم میلیارد دلار برای اشتغال روستایی گذاشته شد که بخشی از این مسئولیت به عهده صندوق کارآفرینی امید است و وزارت تعاون و سازمان برنامه در این رابطه مسئولیت دارند.

وی تصریح کرد: استان لرستان باید از ظرفیت اشتغال روستایی استفاده کامل را کند و سرعت اقدام در این رابطه باید با تاکیدات استاندار دنبال شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: طرح بازآفرینی شهری که مورد تاکید ریاست جمهور بود به نظر می‌رسد که می‌تواند هم در نگاه محله‌محور و تخصیص زمین‌های دولتی به این طرح و هم در حمایت از توسعه گران بخش خصوصی اشتغال ایجاد کند. طرح بازآفرینی شهری می‌تواند در بخش ساخت‌و‌ساز و صنایع مربوط به آن اشتغال ایجاد کند و این طرح واقعا می‌تواند در جامعه‌ای مانند جامعه ایران رونق افزایی داشته باشد.

نهاوندیان افزود: بخش خصوصی به‌خوبی می‌تواند به میدان بیاید، اتاق بازرگانی نیز در این رابطه باید به وظیفه همکاری بخش خصوصی در طرح‌های توسعه‌ای عمل کند. از طرفی بسیج امکانات سرمایه‌گذاری بخش خصوصی (داخلی و خارجی) می‌تواند در این رابطه بسیار کمک کند.

وی عنوان کرد: ظرفیت‌های حاکمیتی چه در دولت و چه در مجلس و قوه قضاییه اکنون شاید برای به میدان‌آوردن امکانات مردمی آماده‌تر از هر زمانی باشد. همیشه ما نالیده‌ایم از اینکه ما در مدیریت اشکال داریم در حالی که سرمایه‌های مختلف طبیعی، انسانی، لجستیکی و جغرافیایی داریم.

بیشتر بخوانیم:علی‌رغم برخی مشکلات اقتصادی انباشت نقدینگی داشته‌ایم/دولت و بخش خصوصی در یک کشتی نشسته‌اند

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور بیان کرد: اکنون شاید مدیریت بخش عمومی بیشتر از هر زمانی برای حمایت و توان‌افزایی مدیریت بخش خصوصی انگیزه دارد که باید از این فرصت استفاده کند.

وی به لزوم ساماندهی سرمایه نخبگانی استان لرستان تاکید کرد و گفت: خود ظرفیت قدر‌شناسی را نیز خود نخبگان باید ایجاد کنند و این چشمه باید از خودش بجوشد.

نهاوندیان اظهارداشت: آن روحیه خود باوری که همه در سطح ملی از آن صحبت می‌کنیم استانی هم مصداق دارد چرا که در طول این ۴۰ سال به اندازه کافی سرمایه گذاری در بخش آموزش عالی کرده‌ایم. اوایل انقلاب ما در مسئله تامین پزشک، پرستار و معلم مشکل داشتیم، اما اکنون در زمینه سرمایه انسانی مشکلی نداریم.

وی افزود: استانی نداریم که ظرفیت طبیعی، جاذبه و ظرفیت اقتصادی را برای رشد اقتصادی بالای ۵ درصد را نداشته باشد. هر وقت در تاریخ اقتصاد یک کشور متوسط رشد میان مدت کشور به بیش از ۵ درصد افزایش یافته برای کشور حادثه سازی کرده‌اند، چون در یک جا‌هایی از دنیا نمی‌خواهند این کشور رشد بلند مدت داشته باشد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور عنوان کرد: نخبگان ما بیدار این مطلب هستند بنابراین با بالا بردن درجه هوشیاری جوان‌هایمان از موفق شدن حادثه سازی دیگران جلوگیری می‌کنیم.

وی بیان کرد: اکنون فضای مجازی بهترین ظرفیت را در اختیار ما قرار داده است. چرا روی همین متمرکز نشویم و چرا تولید محتوا نکنیم؟ چرا گسترش مطالب درست و انگیزه بخش نکنیم؟ این‌ها کار‌هایی است که در محافل نخبگانی باید در مورد آن‌ها صحبت کنیم.

نهاوندیان تصریح کرد: البته دولت وظیفه خود می‌داند که ابتکارات نخبگانی را حمایت کند از جمله مواردی که در منابع صندوق توسعه ملی مورد تاکید قرار گرفت شرکت‌های دانش بنیان بود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: غیر از همین کارنامه قابل قبولی که چهار سال گذشته دولت از حمایت شرکت‌های دانش بنیان داشته سرمایه‌ای برای صندوق شکوفایی و نوآوری گذاشت، در منابع صندوق توسعه ملی نیز یکی از حوزه‌هایی که مورد حمایت ترجیحی است حمایت از این ابتکارات دانش بنیان است. همان حوزه‌ای که نخبگان ما در واقع توان شکوفایی دارند و می‌توانند ارزش رقابتی خلق کنند.

وی اظهارداشت: حوزه گردشگری یکی دیگر از حوزه‌های است که در صندوق توسعه ملی مورد اولویت قرار گرفته است. ویژگی حوزه گردشگری این است که یک حلقه رابطی بین اقتصاد و فرهنگ، اقتصاد وتاریخ واقتصاد و ظرفیت‌های اجتماعی است.

نهاوندیان افزود: یقینا لرستان جز استان‌هایی است که می‌تواند تجلی وفاداری خود را در تاریخ این کشور به منصه ظهور برساند. خود استان باید دور هم بنشینند. مطمئنا روی برنامه آمایش سرزمین استان نیز کار شده است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه استان این وظیفه را دارد که این اولویت‌ها را در سطح ملی و استانی در اختیار فعالان اقتصادی قرار دهد و امیدواریم با استفاده از ظرفیت مردم و اتکا به نصرت الهی آینده بهتری پیش رو داشته باشیم از بازنشستگان نیز کمتر استفاده خواهیم کرد و فرصت بیشتری را به جوانان خواهیم داد.

انتهای پیام/پ

از بازنشستگان کمتر استفاده خواهیم کرد 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار برای اشتغال روستایی/ فرصت بیشتری به جوانان می‌دهیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..