تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واکنش تند وزارت خارجه ایران به اظهارات مداخله‌جویانه پمپئو

واکنش تند وزارت خارجه ایران به اظهارات مداخله‌جویانه پمپئو

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهرام قاسمی ضمن محکوم کردن اظهارات سخیف و بی پایه و اساس مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در جمع گروهی از آمریکایی - ایرانی مقیم  این کشور در کالیفرنیا اظهار کرد: سخنرانی مزورانه و سخیف وزیر خارجه آمریکا در این جمع  که صرفا یک اقدام ابزاری و تبلیغاتی بود،  بیش از همیشه نشانگر درماندگی بی حد و حصر  دولت آمریکا در شرایط پس از خروج غیرقانونی این کشور از برجام و عدم دستیابی به اهداف خود از این اقدام  یک سویه و نابخردانه و انزوای جهانی ناشی از آن است.

وی افزود: این سخنان به وضوح  مصداق بارز دخالت این کشور در امور داخلی ایران و دقیقا در راستای سیاست های دیر پای بی ثبات ساز و مخرب این کشور در منطقه ارزیابی می شود که ناقض تعهدات بین المللی این کشور است.

سخنگوی وزارت امور خارجه به تزویر، فریبکاری و تناقض‌های بی شمار در اعمال شدیدترین تحریم ها ی ظالمانه و غیرقانونی علیه منافع مردم ایران و تروریست خواندن آنها و همچنین قرار دادن نام آنها در لیست کشورهایی که شهروندان آنها مشمول محدودیت و ممنوعیت ورود به آمریکا هستند از یک سو و طرح ادعاهای آکنده از فریب و نیرنگ و به نمایش گذاشتن نقش دروغین و ریاکارانه دوستی برای مردم ایران به  سوابق طولانی مداخلات پرهزینه اما عبرت آموز دولت های مختلف آمریکا در امور داخلی ایران اشاره کرد.

او گفت: هیچ ایرانی آزاده‌ای که دل در گرو سربلندی، عزت و تکریم ایران زمین و هویت شکوهمند ایرانی خود دارد، کودتای ۲۸ مرداد که منجر به سرنگونی دولت مردمی و قانونی در سال ٣٢ شد، حمایت بی دریغ از تروریست‌های جنایتکار و گروه‌های تجزیه طلب وابسته، حمایت از صدام در تحمیل جنگ هشت ساله علیه ملت بزرگ ایران، سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران بر فراز آب‌های خلیج فارس و ده‌ها اقدام و رفتار ضدایرانی دیگر از سوی دولت‌های آمریکا را فراموش نخواهد کرد. در تزویز و عدم صداقت دولتمردان فعلی آمریکا همین بس که میان گفتار و کردار و رفتار پیدا و پنهان  آنان فرسنگ ها فاصله وجود دارد و نه تنها با مردم ایران بلکه با مردم خویش نیز صداقت ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ایرانیان در طول تاریخ هرگز سلطه و سیاست‌های زورگویانه و قلدرمآبانه هیچ  بیگانه‌ای را نپذیرفته و قطعا در این شرایط حساس نیز نه تنها از سیاست‌های رئیس جمهور و اقلیت جنگ طلب فعلی آمریکا که به هیچ یک از اصول و هنجارهای اخلاقی، انسانی و حقوقی و بین المللی پایبند نیستند و حرف‌ها و رفتارهایشان فاقد هرگونه اصالت است و به اعتراف بسیاری از دوستان و متحدان آمریکا قابل اعتماد نیستند وقعی ننهاده بلکه بدون تردید با اتحادی که همیشه در اینگونه شرایط از آنها انتظار می‌رود، پاسخ اینگونه اظهارات و اقدامات مداخله جویانه مقامات و سیاستمداران آمریکایی را با انسجام و یکپارچگی مثال زدنی خواهند داد.

قاسمی در خاتمه اضافه کرد: سخنان وزیر خارجه امریکا  و بخصوص سخنان شب گذشته او نشان می‌دهد وی کماکان از دارا بودن آگاهی لازم و درک صحیح و عمیق از گذشته و حال  ایرانیان همچنان محروم است و  باید بداند منافع مردم ایالات متحده امریکا به آنان دیکته می کند که  قبل از هر ارزیابی و قضاوتی پیرامون دیگر ملل و جوامع جهان،  نیاز به دانش، خردورزی و  درک عمیق از واقعیت های آن جوامع دارد. بی شک مردم قهرمان ایران با ذکاوت و بلوغ همیشگی و با استمداد از تجارب گذشته  و فراز و نشیب های بی شمار تاریخی و با الهام از آموزه های فرهنگی و استعداد ذاتی خود  از تمامی توطئه های ضد ایرانی بیگانگان عبور خواهند کرد.

310




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واکنش تند وزارت خارجه ایران به اظهارات مداخله‌جویانه پمپئو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..