تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جمع‌آوری داروی «والسارتان» از ۲۲ کشور جهان

وب‌سایت روزیاتو - فروغ بیداری: به گزارش شرکت دارویی نوارتیس، داروی «والسارتان» به دلیل دارا بودن یک نوع ماده شیمیایی خطرزا به نام NDMA و تاثیر احتمالی این ماده در بروز بیماری سرطان از ۲۲ کشور جمع‌آوری می‌شود.

بررسی‌های انجام شده روی نمونه‌های جانوری نشان می‌دهد ماده NDMA می‌تواند سمی باشد و به رشد تومورها در کبد، کلیه و مجاری تنفسی منجر شود. همچنین این ماده در مقدار مشخصی برای انسان مضر است.

این شرکت دارویی اعلام کرده قرار است داروهای ارسال شده به کشورهای آلمان، نروژ، فنلاند، سوئد، مجارستان، هلند، اتریش، ایرلند، بلغارستان، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، بلژیک، فرانسه، لهستان، کرواسی، لیتوانی، یونان، کانادا، بوسنی و هرزگوین، بحرین و مالتا جمع‌آوری شود.

جمع‌آوری داروی «والسارتان» از ۲۲ کشور جهان

قرص والسارتان چیست؟

والسارتان دارویی است که برای فشار خون بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دو شکل قرص و کپسول در بازار موجود است. این دارو به افزایش تراکم عملکرد قلب می‌پردازد.

والسارتان را حتما با تجویز پزشک مصرف کنید و قبل از مصرف، تمامی مواردی که روی جلد این دارو نوشته شده است را به دقت مطالعه کنید.

البته استفاده طولانی‌مدت از آن نیز می‌تواند به رگ‌های خونی مغز و قلب و همچنین کلیه آسیب برساند و سبب بروز سکته‌های مغزی و قلبی و همینطور نارسایی‌های کلیوی بشود. همچنین مصرف آن در در سه ماهه‌ی دوم یا سوم بارداری می‌تواند به آسیب جدی یا حتی مرگ نوزاد بینجامد.

والسارتان باعث انسداد گیرنده‌های آنژیتانین که عملکردش را با مسدود کردن ماده‌ای در بدن انجام می دهد موجب انقباض و گرفتگی رگ‌های خونی می‌شود. این قرص باعث شل شدن عروق خونی و در نتیجه کم کردن فشار خون می شود.

والسارتان همچنین در شرایط ایست قلبی و برای کاهش خطر مرگ بعد از یک حمله‌ی قلبی، تجویز می‌شود.

نحوه مصرف داروی والسارتان چگونه است؟

والسارتان را حتما با تجویز پزشک مصرف کنید و قبل از مصرف، تمامی مواردی که روی جلد این دارو نوشته شده است را به دقت مطالعه کنید.

دکتر شما ممکن است در دوز مصرفی شما تغییراتی را به وجود آورد تا به بهترین نتیجه دست پیدا کنید. همچنین از مصرف دوز بیشتر یا کمتر از مقداری که برای شما تجویز شده است، خودداری کنید و فقط در همان دوره ی زمانی که برای شما تجویز شده، آن را مصرف کنید.

می‌توانید داروی مورد نظر را به همراه غذا یا بدون آن مصرف کنید. اما آن را در روز، سر ساعت معینی مصرف کنید.

حتی اگر احساس بهبودی به شما دست داد، مصرف دارو را تا زمانی که دکتر برایتان تجویز کرده، ادامه دهید. فشار خون بالا اغلب بدون علامت خاصی است.

اگر یک بار مصرف این دارو را فراموش کردید، به محض اینکه به یاد آوردید، آن را مصرف کنید. اما چنانچه بسیار نزدیک به زمانِ مصرفِ بعدی بود، دوز فراموش شده را مصرف نکنید. فقط در نوبت بعدی، والسارتان را مصرف کنید. برای جبران دوز مصرفی از دست رفته، داروی اضافه مصرف نکنید.

از مصرف مکمل‌های پتاسیم، یا جایگزین‌های نمک در دوره مصرف این دارو خودداری کنید؛ مگر اینکه دکتر به شما گفته باشد.

عوارض جانبی والسارتان چیست؟

اگر هر گونه علائم آلرژیکی زیر را نسبت به این دارو در خود مشاهده کردید، حتماً به دکتر اطلاع دهید.

کهیر

دشواری نفس کشیدن

التهاب صورت، لب ها، زبان یا گلو

همچنین قرص والسارتان ممکن است مشکلات زیر را به وجود بیاورد:

تنگی نفس (حتی به میزان خفیف)

ادرار کم یا عدم ادرار، تورم، افزایش وزن ناگهانی

ضعف، گیجی، تشنگی فزاینده، از دست دادن اشتها، استفراغ کردن

ضربان قلب نامنظم، یا لرزش در قفسه‌ی سینه

احساس سبکی در سر، احساس اینکه هر لحظه ممکن است بیفتید

میزان پتاسیم بالا – علائم: ضربان قلب آهسته، نبض ضعیف، ضعف ماهیچه‌ها، احساس سوزش

سردرد، سرگیجه، احساس خستگی

علائم آنفولانزا

دل درد، اسهال

کمر درد، درد مفاصل

سرفه

درصورت مشاهده تک تک این علایم به همراه مصرف قرص والسارتان حتما به پزشک مراجعه کنید و با تجویز خود شروع به مصرف این دارو نکنید.

در موارد نادری، مصرف داروی والسارتان ممکن است باعث شکستگی بافت ماهیچه‌ی استخوانی شود و باعث نارسایی کلیوی گردد. در صورتی که درد ماهیچه‌ای که منشاء آن مشخص نیست دارید، یا حساس شده و یا احساس ضعف دارید، خصوصاً اگر این علائم به همراه تب، خستگی غیر معمول، و ادرار تیره‌رنگ باشد، بلافاصله به دکتر مراجعه کنید.

والسارتان دارویی است که برای فشار خون بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد

داروهایی که با والسارتان تداخل دارند

هر دارویی که مصرف می‌کنید یا قصد شروع یا قطع مصرف آن را دارید، با دکتر در میان گذارید؛ خصوصاً داروهای زیر:

سیکلوسپورین (cyclosporine)

دارویها مُدِر (ادرار آور)

لیتیوم

ریفامپین (rifampin)

ریتوناویر (ritonavir)

داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) – شامل آسپرین، ایبوپروفن (Advil, Motrin)، ناپروکسن (Aleve)، سلکوکسیب، دیکلوفناک، ایندومتاسین، ملوکسیکام

البته لیست بالا همه‌ی داروهایی که با والسارتان تداخل دارند را در بر ندارد و سایر داروها نیز ممکن است با این دارو تداخل داشته باشند؛ اعم از داروهای با نسخه و بدون نسخه، ویتامین ها و داروهای گیاهی.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جمع‌آوری داروی «والسارتان» از ۲۲ کشور جهان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..