تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شهر‌ها و روستا‌های ملی صنایع‌ دستی انتخاب شدند

محمودیان ضمن معرفی شهر‌ها و روستا‌های ملی صنایع‌دستی گفت: دو شهر و یک روستا برای ثبت جهانی به شورای جهانی صنایع‌دستی معرفی می‌شوند.

به گزارش بولتن نیوز، معاون صنایع‌دستی کشور از معرفی شهر‌ها و روستا‌های ملی صنایع‌دستی پس از بررسی شاخص‌ها خبر داد و گفت: در مرحله بعد، دو شهر و یک روستا برای ثبت جهانی به شورای جهانی صنایع‌دستی معرفی می‌شوند.

محمودیان معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی افزود: شهر زنجان در رشته ملیله‌کاری، شهر کاشان استان اصفهان در رشته نساجی سنتی، شهر ایرانشهر در رشته سوزن‌دوزی، شهر بجنورد خراسان شمالی در رشته گلیم سفره کردی، شهر آباده استان فارس در رشته منبت، شهر ایلام در رشته گلیم نقش برجسته، شهرکرد استان چهارمحال و بختیاری در رشته نمد، روستای فش استان کرمانشاه در رشته ساز‌های سنتی، روستای بسک خراسان رضوی در رشته ابریشم کشی، روستای قاسم آباد استان گیلان در رشته چادرشب بافی و روستای بیدکردویه استان کرمان در رشته گلیم چهل ماشوله ثبت ملی شدند.

او تصریح کرد: شهر تهران در رشته شیشه، روستای سمقاور استان مرکزی در رشته منبت، روستای کردوان استان بوشهر در رشته عبابافی، روستای هرسین استان کرمانشاه در رشته گلیم و شهر ارومیه استان آذربایجان غربی در رشته ریزه‌کاری چوب نیز پس از بررسی مجدد و در صورت رفع نواقص ثبت می‌شوند.

معاون صنایع دستی کشور درباره روند انتخاب شهرهای ملی صنایع دستی گفت: این فرآیند از دو سال گذشته با تشکیل شورای انتخاب شهر‌ها و روستا‌های ملی آغاز شد که ریاست این شورا برعهده معاون صنایع‌دستی است و مدیران کل این معاونت و نمایندگانی از سایر معاونت‌های سازمان میراث‌فرهنگی هم اعضای شورا هستند.

محمودیان ادامه داد: در جلسه شورای انتخاب شهر‌ها و روستا‌های ملی صنایع‌دستی که یک بار در سال برگزار می‌شود، مسئولان ارشد، فرماندار، شهردار یا نمایندگان مجلس شهر یا روستایی که متقاضی ثبت ملی هستند، پس از ارائه گزارشی از شاخص‌ها و نقاط قوت منطقه مورد نظر خود دفاع می‌کنند.

معاون صنایع‌دستی اظهار کرد: اعضای شورا پس از بررسی پرونده‌ها و ارزیابی شاخص‌ها به هر یک از شهر‌ها و روستا‌های مطرح شده امتیاز می‌دهند و در نهایت مناطقی که حدنصاب امتیاز را کسب کنند برای ثبت ملی انتخاب می‌شوند.

او با بیان اینکه این فرآیند برای انتخاب معرفی شهر‌ها و روستای جهانی صنایع‌دستی انجام می‌شود، افزود: شاخص‌هایی که برای انتخاب شهر‌ها و روستا‌های ملی صنایع‌دستی در شورا مورد توجه قرار می‌گیرد، موضوعات مربوط به صادرات، ترویج و توسعه صنایع‌دستی، حوزه میراث‌فرهنگی، جاذبه‌های گردشگری، میزان فعالیت تشکل‌های غیردولتی و... است.

محمودیان یادآور شد: گام بعدی پس از انتخاب شهر‌ها و روستا‌های ملی صنایع‌دستی، تشکیل شورای راهبردی انتخاب شهر‌ها و روستای جهانی صنایع‌دستی است که ریاست این شورا بر عهده ریاست سازمان میراث‌فرهنگی است. از بین این تعداد شهر‌ها و روستا‌های ثبت ملی، در شورای راهبردی، دو شهر و یک روستا برای ثبت جهانی انتخاب و به شورای جهانی صنایع‌دستی معرفی می‌شوند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شهر‌ها و روستا‌های ملی صنایع‌ دستی انتخاب شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..