تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۳۰ فیلم سینمایی اقتباسی از بازی‌ها که به زودی اکران می‌شوند (قسمت دوم)

در قسمت قبل به ۱۵ مورد از فیلم‌های اقتباسی از بازی‌ها که به زودی اکران می‌شوند اشاره کردیم و تاکید داشتیم که رتبه‌بندی در لیست وجود ندارد و اسامی به ترتیب حروف الفبای انگلیسی نوشته شدند. در قسمت دوم و نهایی این مطلب نگاهی به ۱۵ مورد انتهایی لیست داریم.

۱۶-Mega Man - زمان اکران: نامشخص

با اینکه فرنچایز مگامن تاکنون تبدیل به سریال انیمه طولانی شده اما طرفداران کماکان منتظر یک اثر سینمایی زنده از روی این کاراکتر هستند. این تشنگی طرفداران و شوق آنها به حدیست که در سال ۲۰۱۰ یک فیلم فن مید (فیلم ساخته شده توسط خود طرفداران با بودجه شخصی) از روی مگامن ساخته شده. حالا Ariel Schulman و Henry Joost، دو دوست هالیوودی که Paranormal Acitvity 3.4 ساخته و پرداخته ذهن آنهاست، قصد دارند فیلمی بلاک باستری از این فرنچایز بسازند.

پوستری از فیلم فن مید مگا من

شنیده ها حکایت از این دارد که فاکس قرن بیستم حق و حقوق ساخت فیلم از روی بازی را سالهاست که از کپکام خریده و این لایسنس در انبار استودیو خاک می‌خورد! در هر حال به نظر می‌رسد روند ساخت این فیلم حالت جدی‌تری به خود گرفته و در آینده نه چندان دور شاهد حضور مگامن و یارانش در پرده سینما خواهیم بود.

۱۷-Metal Gear Solid - زمان اکران:نامشخص

سری متال گر سولید هم از آن بازی‌هاییست که به واسطه داستان عمیقی که دارد همیشه در کمین استودیوهای هالیوودی بوده و شهرت و فروش بازی‌های این سری نیز آنها را برای ساخت فیلم از روی این سری بازی بیشتر مجاب کرده است.درک کانلی به عنوان فیلمنامه نویس انتخاب شده  که فیلمنامه‌های پارک ژوراسیک و کنگ جدید را در کارنامه خود دارد.

خودمونیم، شون کانری چه قدر به اسنیک کهنسال میاد!

البته خود هیدئو کوجیما، سازنده این سری نیز با عوامل فیلم دیدارهایی داشته و آن طور که معلوم است او هم در روند ساخت فیلم تاحدی دخالت دارد و حمایت خود را از تیم سازنده اعلام کرده است. Jordan Vogt-Roberts هم به عنوان کارگردان فیلم شناخته شده و با وارد شدن او به پروژه، قول داده شده که فیلمنامه بازنویسی شود تا بیشتر به مذاق گیمرها خوش آید. گفتنیست که آخرین فیلم کارگردان منتخب کینگ کنگ جدید سینما بود. اخیرا اعلام شد که این فیلم درباره‌ی شماره‌ی مشخصی از سری بازی‌های متال گیر نیست و فیلمنامه نویس اعلام کرده که :«طوری وارد تاریخچه و داستان متال گیر شده‌ایم که هیچ‌وقت مردم تا به حال آن را ندیده‌اند». باید ببینیم نتیجه چه می‌شود!

۱۸-Metro 2033 - زمان اکران:نامشخص

سری مترو که بر اساس کتابی به همین نام ساخته شده، در بین گیمرها همانند علاقه‌مندان به رمان‌های این سری طرفدار پیدا کرده و تهیه‌کنندگان هالیوودی هم که به دنبال آثار اقتباسی از ادبیات و دنیای بازی‌های ویدئویی هستند علنا با یک تیر دو نشان زده و روند کار ساخت فیلم بر اساس این سری را شروع کرده اند. Michael De Luca تهیه کننده آثاری چون سری پنجاه طیف خاکستری و فیلم‌های گوست رایدر عزم خود را برای تولید این اثر جزم کرده و با کمک Stephen L’Heureux (تهیه کننده فیلم‌های شهر گناه) مراحل مقدماتی ساخت فیلم را انجام می‌دهند. آنها اظهار داشتند که دلشان می‌خواهد فیلم بیشتر وفادار به بازی باشد تا کتاب (گرچه تفاوت‌های اندکی در بین دو اثر وجود دارد)

۱۹-Minecraft - زمان اکران:۳ خرداد 1398

۳ سال پیش اعلام شد که قرار است انیمیشنی بر اساس بازی ماینکرافت توسط Shawn Levy (کارگردان فیلم های شبی در موزه) ساخته شود و البته احتمال هم می‌رود که خروجی نهایی به جای انیمیشن یک فیلم ترکیبی از انیمیشن-فیلم باشد. اما سال گذشته Rob McElhenney (که بیشتر در تولیدات تلویزیونی شهرت دارد تا آثار سینمایی) جای شان لیوی را گرفت و استیو کارل، کمدین مشهور هالیوودی نیز برای صداپیشگی در فیلم قرارداد امضا کرده تا روند تولید فیلم جدی‌تر دنبال شود.

۲۰-Monster Hunter - زمان اکران:نامشخص

سازنده این سری بازی یعنی Ryozo Tsujimoto خبر ساخته شدن این فیلم در هالیوود را داده و از آنجایی که فروش نسخه آخر آن در بازار جهانی هم نیز بسیار خوب بود، به تازگی اعلام شده که چرخه تولید فیلم سریعتر از گذشته در حال حرکت است. Paul W.S. Anderson (کارگردان سری فیلم های رزیدنت اویل) به عنوان کارگردان این اثر شناخته شده و فعلا کار در حال استخدام بازیگران خود است.

۲۱-Mortal Kombat - زمان اکران:نامشخص

باورش سخت است اما آن دو فیلم اولیه‌ای که توسط اووه بول ساخته شد (بزرگمردی که عادت داشت فیلم‌های اقتباسی از بازی‌ها بسازد و آنها را به گند بکشد و خوشبختانه چند سالیست که خود را بازنشست کرده) قرار است ادامه پیدا کنند! Greg Russo (که فیلم جدید رزیدنت اویل را هم در دستور کار خود دارد) به همراهی Oren Uziel (که سریال اینترنتی مورتال کمبات را نوشته، سریالی که طرفداران به آن روی خوش نشان دادند) فیلمنامه فیلم جدید کمبت رو می‌نویسند.

بازیگر ریدن همان بازیگر فیلم های قدیمی این سری است

در اقدامی جالب کریستوفر لمبرت، بازیگر کاراکتر ریدن در دو فیلم کلاسیک این مجموعه بازهم در همین نقش فرو رفته و اعلام کرده که فیلم در حقیقت دنباله‌ای بر اساس دوگانه کلاسیک است و نه یک ریبوت کامل. او اطلاعات کاملتری هم درباره فیلم جدید داده: قهرمانان کمبت در زمان حرکت می‌کنند و در دنیای امروزی که در آن زندگی می‌کنیم باهم به مبارزه می‌پردازند، مثلا وسط شهر لندن . نیویورک!

۲۲-Raving Rabbids - زمان اکران:نامشخص

اسپین آف سری ریمن هم اندازه خود این سری محبوبیت پیدا کرده و در اقدامی مشترک یوبیسافت و سونی قصد ارائه فیلمی لایواکشن(همانند سری اسمارفز) از روی این بازی ها را دارند. از میزان کمدی بودن کار می‌توانیم خیالمان راحت باشد چرا که نویسندگان سریال کمدی روبوت چیکن پشت کار قرار گرفتند و فیلم به گفته آنها زودتر از آنچه که فکرش را بکنیم به اکران در خواهد آمد.

۲۳-Resident Evil - زمان اکران:نامشخص

با اکران شدن فیلم پنجم سری کنونی رزیدنت اویل، پرونده این فیلم‌ها خوشبختانه برای همیشه بسته شد و ماجرای کاراکتر آلیس به اتمام رسید! ۵ فیلمی که علی‌رغم استقبال سرد گیمرها در گیشه نسبتا فروش خوبی داشتند و حالا جیمز وان (خالق فیلم‌های ترسناکی اره و کانجورینگ) در قراردادی جدیدی تصمیم به ریبوت کردن این سری گرفته است.

جیمز وان گزینه اولیه استودیوی سونی برای ساخت سری پیشین رزیدنت اویل هم بود و در آن زمان به توافقات اولیه با او نرسیده‌اند. وان به همگی قول داده که فیلم‌های او به مراتب ترسناک‌تر و نزدیک‌تر به نسخه‌های اولیه بازی خواهد بود و به تعبیر او شاهد یک رزیدنت اویل واقعا ترسناک در سینما خواهیم بود. باشد که راست بگوید.

۲۴-Sonic the Hedgehog - زمان اکران:۲۴ آبان 1398

کاراکتر سونیک که تا به حال ده‌‌ها بازی بر اساس آن ساخته شده و چندین سری انیمه و انیمیشن تلویزیونی هم دارد (و حتی در دنیای کامیک بوک ها هم سابقه خوبی دارد) بالاخره توسط هالیوود قرار است صاحب یک فیلم لایواکشن شود.تام میلر (کارگردان ددپول) تهیه کنندگی کار را دارد و چند نویسنده ژاپنی و آمریکایی مشغول نوشتن فیلمنامه هستند. جیمز مارسدن قرار است تا در فیلم به جای سونیک صحبت کند و شایعه حضور جیم کری در نقش دکتر اگمن (نقش منفی فیلم) هم این روزها قوت گرفته و در نهایت باید گفت که Jeff Fowler (که سابقه ساخت فیلم‌های کوتاه خوبی دارد) کارگردان این اثر است.

25-Splinter Cell - زمان اکران:نامشخص

استودیوی فیلمسازی یوبیسافت گویا درس چندانی از فیلم اساسینز کرید نگرفته و پروژه‌های زیادی را در دست تولید دارد (شاید هم درس گرفته و شاهد آثار بهتری باشیم! کسی چه می داند؟) تام هاردی برای بازیگری نقش سم فیشر، قهرمان سری اسپلینتر سل در نظر گرفته شده و در اول کار داگ لیمان (کارگردان سری بورن) قرار بود سکان هدایت فیلم را بر عهده گیرد.

او دو سه سال پیش پروژه را رها کرد و یوبیسافت چند وقتیست به دنبال یک کارگردان خوب برای فیلم بود و در نهایت Joseph Kah (کارگردان فیلم پاور رنجرز) برای ساخت فیلم اسپلینتر سل انتخاب شد. فیلمنامه نوشته شده و روند تولید فیلم در سال جدید از سر گرفته شده است.اخیرا گفته شده در صورت موفقیت تجاری فیلم، قسمت دوم آن هم بدون شک ساخته خواهد شد.

۲۶- Sims -  زمان اکران: نامشخص (خداکند هیچ وقت!)

بله! من هم باورم نمی‌شود اما خبر ساخت فیلم از روی بازی Sims به سالیان قبل یعنی 2007 برمی‌گردد (حتی قبل از ساخته شند نسخه سوم این بازی) برمی‌گردد و از آن زمان پروژه هنوز در دستان استودیو فاکس قرن بیستم خاک می‌خورد و احتمال کنسلی آن بیشتر از بقیه اسامی این لیست است(احتمالا خودشان هم فهمیده‌اند که چه حرکت فولی زده‌اند و حقوق فیلم این بازی را خریده‌اند!)

داستان اولیه‌ای هم توسط EA برای فیلم در همان سال ۲۰۰۷ منتشر شد که اینگونه بود: ماجرای شهروندان منطقه Pleasantview روایت می‌شود و اندی، ساکن جدید این شهر در تعجب رفتار مردم این شهر می‌ماند. او کم کم می‌فهمد که تمام این شهر تحت سلطه یک قدرت برتر است و آنها در یک بازی ویدئویی گیر کرده‌اند و هیچ اراده‌ای از خودشان در زندگی ندارند. Don Lothario (کاراکتری از بازی دوم بازی) هم نقش منفی فیلم را دارد.

با اینکه IMDB هم صفحه این فیلم را چند سال پیش پاک کرد اما با قراردادن دوباره آن در یکی دو سال اخیر و نوشتن عبارت پروژه در حال ساخت زیر اسم آن، شایعات دوباره‌ای نسبت به ساخت این فیلم قوت گرفته است.

27-Sly Cooper - زمان اکران:نامشخص

انیمیشن اسلای کوپر از آگوست ۲۰۱۶ در حال ساخت است و مشکلات زیادی در روند تولید خود داشته. قرار است Ian James Corlett صداپیشه معروف کارتون‌های تلویزیونی جای راکون دزد قصه حرف بزند و کوین مونرو (که پیش‌تر انیمیشن رچت و کلانک را ساخت) کارگردانی انیمیشن را بر عهده گرفته است. گرچه در آخرین اظهار نظرات سازندگان فیلم به نظر می‌آید که تصمیم گرفته شده به جای یک اثر سینمایی شاهد یک سریال انیمیشنی تلویزیونی باشیم و هنوز سرنوشت درستی برای اسلای کوپر مشخص نیست.

28-Super Mario - زمان اکران:نامشخص

یک فیلم فاجعه‌امیز از ماریو در سال ۱۹۹۴ ساخته شده که بهتر است هیچ وقت سراغش نروید! خبر خوب آنکه استودیوی فیلمسازی یونیورسال و نینتندو در اقدامی مشترک قصد تهیه انیمیشنی جدید بر اساس ماریو را دارند.

کار به استودیویی سپرده شده که پیش‌تر شرک و مینیون‌ها را به بازار عرضه کرده است. به نظر می‌رسد اتفاقات فیلم بیشتر حول بازی Super Mario Odyssey و ماریو گالاکسی می‌چرخد.

29-Tetris - زمان اکران:نامشخص

روند ساخته شدن فیلم تتریس بسیار طولانیست و اخیرا بیشتر از قبل به واقعیت نزدیک شده است. Bruno Wu، تهیه کننده افسانه‌ای سینمای چین پشت کار قرار گرفته و گفته شده که ۸۰ میلیون دلار بودجه برای ساخت فیلم در نظر گرفته شده است. هرچند ساخته شدن فیلمی از بازی تتریس هم به همان اندازه فیلم Sims عجیب است اما Threshold Global Studios. مصمم به ساخت این کار است. ببینم چه می‌شود!

30- Uncharted - زمان اکران:نامشخص

تنها چیزی که به طور دقیق از فیلم آنچارتد مشخص شده حضور تام هالند، اسپایدرمن جدید سینما به عنوان بازیگر ناتان دریک است. Charles Roven (تهیه کننده جاستیس لیگ و واندروومن) که در این فیلم هم سهم دارد تاکید کرده که داستان به هسته اولیه این سری برمی‌گردد و البته چندان هم بی‌ارتباط با بازی‌ها نیست. آنطور که به نظر می‌رسد داستان فیلم به قبل از وقایع بازی نخست برمی‌گردد و Rafe Judkins نوشتن آن را بر عهده دارد، شخصی که نویسنده اپیزودهای زیادی از سریال Marvel's Agents of SHIELD هم هست و این پروژه اولین کار سینمایی او محسوب می‌شود.

در این لیست جای فیلم های دیگری که به طور رسمی اعلام شده با اقتباس از بازی‌هایشان ساخته می‌شود خالیست ولی اطلاعات چندان زیادی هم از آنها در دسترس نیست. فیلم‌هایی چون Gran Tursimo، Watchdogs، Portal، FireWatch، Farcry، Shinobi، Rainbow Six، Thief، Sleeping Dogs. ضمنا به سریال‌های تلویزیونی اقتباسی از بازی‌ها هم اشاره نشده و در مطلبی جداگانه به این موضوع می‌پردازیم.

راستی  شما دوست دارید کدام بازی مورد علاقه‌تان تبدیل به فیلم شود؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۳۰ فیلم سینمایی اقتباسی از بازی‌ها که به زودی اکران می‌شوند (قسمت دوم)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..