تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دانش اموختگان جویای کار در مسیر پیشرفت

دانش اموختگان جویای کار در مسیر پیشرفتبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، شکوه میرشاهی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی گفت:با تحقیقاتی که در زمینه مشاغل زنان و مردان مهارت دیده انجام شد به این نتیجه رسیدیم که 76 درصد مردان و 85 درصد اززنان شاغل در رشته و شغل خود دارای مهارت لازم و افراد ماهر و آموزش دیده هستند.

شکوه میرشاهی با تاکید بر اینکه اشتغال، امروز از چالش‌های جدی در جامعه است افزود:هم اکنون بر اساس برآورد‌ها 48 درصد افراد جویای کار، دانش آموختگان دانشگاهی هستند واین روند رو به رشد است چنانکه نرخ مشارکت اقتصادی نیروی کار تحصیل کرده که هم اکنون 45 درصد است در افق 1400 به رقم 52 و نیم درصد می‌رسد.

وی گفت: توجه به این مشکل در حوزه فارغ التحصیلان دانشگاهی که بیشتر هم بدون مهارت‌های مورد نیاز بازار کارهستند مهمتر و حساس‌تر است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی با تاکید بر آموزش مهارت‌های لازم به دانش‌آموختگان دانشگاهی افزود: نگاه مراکز آموزش‌عالی باید به پیشرفته شدن دوره‌های کارآموزی و کارورزی بیشتر و به موضوع مهارت آموزی به طور جدی توجه داشته باشند.

میرشاهی گفت:با کمک از ظرفیت‌ها و همیاری بخش خصوصی شرایط مناسبی برای آموزش حرفه‌ای مهارت‌های شغلی به دانش‌آموختگان دانشگاهی فراهم شود.

وی همچنین از متقاضیان بازار کار و بخش خصوصی خواست:از فضا‌ها و ظرفیت‌هایی که دولت در حوزه مهارت آموزی و نیز تسهیلات برای ایجاد اشتغال‌های توسعه‌ای فراهم کرده بهره لازم را ببرند و به این عرصه ورود جدی داشته باشند.

انتهای پیام// د.ف




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دانش اموختگان جویای کار در مسیر پیشرفت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..