تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




صعود ۲۰ پله‌ای ایران در پیاده سازی دولت الکترونیک

در پیاده سازی دولت الکترونیک کمتر از پنج سال 20 پله صعود کردیمبه گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در حساب کاربری خود از ارتقای 20 پله ای ایران در پیاده سازی طرح دولت الکترونیک خبر داد.

یکی از مهم‌ترین مقولات در جامعه اطلاعاتی، مسأله "دولت الکترونیکی" است که آن را استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای پشتیبانی از عملکرد حاکمیت و فراهم ساختن زیرساخت‌های مورد نیاز ارایه انواع خدمات الکترونیکی، افزایش مشارکت شهروندان و فراهم کردن اطلاعات و خدمات دولتی متناسب با نیاز شهروندان، کسب‌وکارها، کارمندان و دیگر بخش‌های دولتی تعریف می‌کنند.

دپارتمان اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد هر دو سال یک بار گزارشی را تحت عنوان «توسعه دولت الکترونیک» (EGDI) منتشر می‌کند که وضعیت توسعه نزدیک به ۲۰۰ کشور عضو این سازمان را مورد تحلیل قرار داده و وضعیت توسعه دولت الکترونیکی و بسیاری از شاخص‌های توسعه‌ای در عرصه فناوری اطلاعات در جهان مورد بررسی قرار می‌دهد.

وزیر ارتباطات در توئیتر خود در مورد آخرین رده بندی کشورها در پیاده سازی دولت الکترونیک نوشت:

"رده‌بندی سال ۲۰۱۸ کشورها در شاخص EGDI که بیانگر پیاده‌سازی دولت الکترونیکی است، منتشر شد. بر این اساس ایران ارتقای ۲۰ رتبه‌ای را تجربه کرده است. در برنامه ششم توسعه، ارتقای ۳۰ رتبه‌ای برای پنج سال پیش‌بینی شده که این ارتقا در طی سال اول برنامه قابل توجه است".

در پیاده سازی دولت الکترونیک کمتر از پنج سال 20 پله صعود کردیم

پیش از این  نیز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه بازدید از دستاوردهای حوزه فناوری اطلاعات سازمان تامین اجتماعی به  برنامه ششم توسعه دولت اشاره کرده بود که بر طبق آن باید ۱۲.۵ درصد از مراجعات حضوری مردم به دستگاه ها را کاهش دهد که البته سیاست راهبردی رسیدن به این هدف، دولت الکترونیک است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «صعود ۲۰ پله‌ای ایران در پیاده سازی دولت الکترونیک»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..