تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قیمت تضمینی هر کیلوگرم کلزا ۲۸ هزار و ۶۶۵ ریال اعلام شد

ساعت: 10:42 منتشر شده در مورخ: 1397/04/31 شناسه خبر: 1389221

معاون مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: خرید دانه روغنی کلزا زا اوایل تیرماه سال جاری آغاز و تا ۳۱ مرداد ماه ادامه دارد و این محصول به قیمت تضمینی هر کیلوگرم ۲۸ هزار و ۶۶۵ ریال خریداری می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا صولت قلی زاده در گفت وگو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به میزان زیر کشت بودن اراضی آذربایجان غربی به کلزا اظهار داشت: حدود ۳ هزارو۹۰۰ هکتار از اراضی آذربایجان غربی به زیر کشت کلزا در راستای خود کفایی و کاهش مصرف آب درتولید کلزا زیر کشت رفته است .

وی افزود: پیش بینی می شود حدود ۱۰ هزار تن کلزا از اراضی استان برداشت شود و همچنین بیشترین سطح زیر کشت کلزا در آذربایجان غربی، مربوط به شهرستان های پلدشت، نقده، بوکان، میاندوآب و شاهین دژ است.

معاون مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: خرید کلزا از اوایل تیر ماه آغاز می شود واین محصول کم آب بر با همکاری ۱۰ مرکز درسطح استان خریداری و هزینه آن به حساب کشاورزان واریز می شود.

وی ادامه داد: امسال با همکاری شرکت اورالیس فرانسه برای دومین بار بذرهای هیبرید فرانسوی کلزا در سطح ۳۰۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان های نقده، میاندواب و بوکان کشت شده است.

قلی زاده با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۰۰ هکتار از اراضی شهرستان نقده تحت نظر این شرکت کشت شده بود افزود: کشت شدن ۱۰۰ هکتار از اراضی شهرستان نقده تحت نظر شرکت فرانسوی محصول قابل توجهی از این مزارع برداشت شد ه است.

وی افزود: بذرهای هیبرید فرانسوی با انتظارعملکرد بیش از سه و نیم تن درهکتاربه صورت سایت الگویی کشت شده و طبق بازدیدهای انجام شده توسط مسئولان کشوری و استانی وضعیت مزارع مطلوب ارزیابی شده است.

معاون مدیرزراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: حدود ۵۰ هکتار از مزارع شهرستان نقده به صورت سایت الگویی زیر نظر شرکت آلمانی kws کشت شده است و تا کنون سه نوبت از مزارع نقده توسط کارشناسان آلمانی بازدید شده و وضعیت مزارع تا کنون مطلوب ارزیابی شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: خرید دانه روغنی کلزا زا اوایل تیرماه سال جاری آغاز و تا ۳۱ مرداد ماه ادامه دارد و این محصول به قیمت تضمینی هر کیلوگرم ۲۸ هزار و ۶۶۵ ریال خریداری می شود وآذربایجان غربی دارای ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

وی ادامه داد: کشت کلزا را از نظر مصرف آب مقرون به صرفه بوده و تلاش می شود سطح زیر کشت کلزا در استان افزایش یابد تا با توسعه دانه های روغنی دراین راستا به خودکفایی دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قیمت تضمینی هر کیلوگرم کلزا ۲۸ هزار و ۶۶۵ ریال اعلام شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..