تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سودجویان به دنبال خدشه‌دار کردن برنج فریدونکنار هستند

ساعت: 15:23 منتشر شده در مورخ: 1397/04/31 شناسه خبر: 1389447

فرماندار فریدونکنار بر لزوم خرید برنج فریدونکنار با نشان مخصوص تاکید کرد و گفت: سودجویان به دنبال خدشه‌دار کردن برنج فریدونکنار هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، محمدمهدی نصیری صبح امروز در آئین رونمایی از نشان ملی جغرافیایی برنج فریدونکنار که در مجتمع پذیرایی میزبان بابلسر برگزار شد اظهار کرد: فریدونکنار و کشاورزی آن در نقطه‌ای قرار دارد که نتیجه دست‌رنج، زحمت و امانت‌داری نسل پیشین ما است چراکه تلاش آنها موجب شد که برنج فریدونکنار نامی ماندگار شود.
 
وی با اشاره به تهدیدات صورت گرفته در پی خدشه‌دار کردن برنج فریدونکنار، خاطرنشان کرد: برخی افراد از شرق تا غرب، برنج‌های نامرغوب خود را به نام برنج فریدونکنار به فروش می‌رساندند که این امر بسیار برای کشاورزان و تاجران امری ناپسند بود.
 
فرماندار فریدونکنار تصریح کرد: در نوروز ۹۵ تصمیم گرفته شد تا میراث برنج فریدونکنار حفظ شود و به درستی به آیندگان واگذار شود.
 
نصیری یادآور شد: با استفاده از فرصت‌های قانونی و با ثبت نشان ملی جغرافیایی تلاش شد تا این کالا منحصر به منطقه جغرافیایی فریدونکنار با شناسنامه و هویت رونمایی شود و امروز با رونمایی از آن به تمام ایران نشان داده می‌شود که برنجی متعلق به فریدونکنار است که دارای این نشان باشد.
 
وی افزود: این اقدام یک کار در حوزه اقتصادمقاومتی است و بدون اینکه هزینه شگفتی انجام شود، با تکیه بر سرمایه‌های خود یک گام رو به جلو حرکت کردیم.
 
فرماندار فریدونکنار با بیان اینکه یکی از پارامترهای اقتصادمقاومتی، رعایت عدالت است، یادآور شد: حقوق مصرف کنندگان باید گرامی داشته شود و وقتی مصرف کننده با اعتماد در پی محصول با کیفیت است باید آن محصول در اختیار او گذاشته شود و از این پس خریدارانی که دنبال برنج مرغوب فریدونکنار هستند این محصول را با آرم و نشانی مخصوص خریداری کنند.
 
نصیری اظهار کرد: نوروز ۹۵ نخستین جلسات این کار برای تهیه نشان ملی برنج فریدونکنار شروع شد و با تشکیل کارگروهی از اداره صنعت معدن تجارت، شورای شهر و شهرستان، اداره جهاد کشاورزی، اتاق اصناف و اتحادیه برنج فروشان مکاتباتی صورت گرفت و همچنین تحقیقاتی از سوی جهادکشاورزی انجام شد تا وجوه تمایز برنج فریدونکنار مشخص شود و کتابچه‌ای در این باره طراحی شد.
 
وی خاطرنشان کرد: نشان ملی جغرافیایی فریدونکنار در تاریخ ۳۰ خرداد ماه ۹۶ در اداره کل حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت به ثبت رسید.
 
فرماندار فریدونکنار با قدردانی از زحمات کسبه‌ها گفت: کسبه‌ها زحمات زیادی کشیدند و این افراد بودند که نام برنج و شهر فریدونکنار را بلند آوازه کردند و این کسبه‌ها نه تنها در زمینه حراست از برنج بلکه در زمینه‌های مختلف به کمک این شهر و کشور شتافتند.

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سودجویان به دنبال خدشه‌دار کردن برنج فریدونکنار هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..