تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خودمراقبتی باید الگوی زندگی مردم باشد/ آگاهی بخشی در حوزره سلامت به پیشگیری ۸۰ درصد بیماری‌ها کمک می‌کند

خودمراقبتی باید الگوی زندگی مردم باشد/ آگاهی بخشی در حوزره سلامت به پیشگیری ۸۰ درصد بیماری‌ها کمک می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالرحمان رستمیان متخصص روماتولوژى و عضو هیئت علمى دانشگاه علوم پزشکى تهران در نشست خبرى ششمین سمپوزیوم خودمراقبتى اظهار کرد: همایش خودمراقبتى از چندین سال پیش در حال برگزارى است و ان موضوع براى تمام دنیا اهمیت دارد که در تلاش هستیم در این قسمت فعالیت بیشترى داشته باشیم.

رستمیان بیان کرد: امسال ششمین سالی است که این همایش را برگزار مى کنیم و تاکید داریم مردم به خود مراقبتى بیشتر توجه کنند تا بتوان از بروز بیمارى‌ها جلوگیرى کرد و حتی بعضى از کشور‌ها روز خود مراقبتی را جشن مى گیرند و از این جشن آموزش خودمراقبتى و الگودهى به مردم است.

این متخصص روماتولوژى ادامه داد: محور اصلى همایش، موضوع تغذیه سالم، فعالیت های فیزیکی، سلامت روان و عوامل خطری از جمله سیگار است.

وى افزود: هر شخصى باید بتواند از خودش مراقبت کند چرا که مهم‌ترین منبع ثروت کشور سلامتى است و در این همایش سلامت و رفاه مردم مهم‌ترین مبحث بود تا افراد جامعه به مراکز بهداشتى درمانى نیاز پیدا نکند.

آموش و پرورش محلی مناسب برای آموزش های خودمراقبتی است

رستمى تشریح کرد: بیشترین بحث این است که باید به آموزش خودمراقبتى توجه کرد و  آموزش و پرورش مکان بسیار مناسبى براى این آموزش است، همچنین سیاست‌ها در کشور باید به گونه اى باشد تا محیط، محیطى آلوده نباشد و باید در سیاست گذارى محیط توجه کنیم، لذا مواد غذایى باید عاری از سموم  باشد اما متاسفانه به این بحث رسیدگى نمى شود.

این متخصص روماتولوژى بیان کرد: نباید اجازه دهیم تا تعدد بیماری ها در کشور افزایش یابد و در این مسیر نیازمند اقداماتی هوشمندانه هستیم  تا کار‌ها به درستى پیش رود؛ مردم باید بدانند اگر لبنیات مناسب مصرف نکنند ۵۰سال دیگر پوکى استخوان خواهند گرفت در واقع  این آگاهی بخشی ها از ٨٠ درصد بیمارى‌ها پیشگیرى خواهد کرد.

وى گفت: وظیفه هر تخصصى این است بیمارى‌ها را کم کند و به بیمار پیش آگهی دهد  همچنین آموزش سبک زندگى اهمیت بسیاری دارد که از جمله این موارد می توان به موضوع تفکیک زباله و کنترل فاضلاب‌ها اشاره کرد که می تواند اثرات غیر بهداشتی داشته باشد بنابراین باید با مشارکت مردم و مسئولان به ویژه استاندارى‌ها موضوع خودمراقبتى را تقویت کرد.

این متخصص روماتولوژى در پایان یاد آور شد: اگر علت را بررسى نکنیم همیشه با معلول ها برخورد خواهیم کرد بنابراین رعایت خودمراقبتی کمکی به حل این معضل محسوب می شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خودمراقبتی باید الگوی زندگی مردم باشد/ آگاهی بخشی در حوزره سلامت به پیشگیری ۸۰ درصد بیماری‌ها کمک می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..