تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کالیگرافی، این هنر دوست داشتنی

برترین ها: کالیگرافی یا همان نقاشیخط (از یونانی: καλλιγραφία) یک هنر بصری مربوط به نوشتن است و می توان گفت که به نوعی نقاشی با خط محسوب می شود. این اصطلاح به احتمال بسیار از واژه یونانی(kallos) به معنای «زیبایی» و (graphein) به معنای «نوشتن» حاصل شده باشد. به طور کلی این هنر از کنار هم قرار دادن هوشمندانه و تطابق نقاشی و خطاطی حاصل می گردد. در این هنر خاص، بیش از هر چیز جنبه بصری خط است که مورد توجه می باشد. هنر کالیگرافی باید قادر باشد با چشمان بینندگان ارتباط برقرار کند.

کالیگرافی، این هنر دوس داشتنی

کالیگرافی را می توان در دسته های کالیگرافی غربی، اسلامی، آسیای شرقی، آسیای جنوبی، ایرانی و تمدن مایاها مورد بررسی قرار داد. در خاورمیانه و آسیای شرقی کالیگرافی یکی از هنر های اصلی و مهم به شمار می آید. کالیگرافی در ایران در دوره قاجار از زمان میرزا غلامرضا امیرخانی خوشنویس که با خط نستعلیق سیاه مشق کرد، شکل گرفت و تا به امروز نه تنها این هنر پابرجا باقی مانده است بلکه به هنری محبوب در میان هنرمندان تبدیل شده است.

کالیگرافی، این هنر دوس داشتنی

در ادامه شما را دعوت به دیدن ویدئو اجرای نوشته ها و لوگوهای لاتین به سبک کالیگرافی می کنیم.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید

فیلم: عضلات ما چگونه کار می‌کنند؟



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کالیگرافی، این هنر دوست داشتنی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..