تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




والزارتان این ۸ شرکت دارویی ممنوع شد

بیماران فشار خونی داروی والزتان این ۸ شرکت را مصرف نکنندبه گزارش خبرنگارحوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ داروی ضد فشارخون والزارتان که در پیشگیری از عوارض قلبی عروقی در بیماران مبتلا به بیماری های قلبی تجویز  می شود، بر اساس اعلام آژانس دارویی اروپا از ماده اولیه شرکت چین یژیجیانگ هواهای فارماکوتیکالز تولید شده اند، به دلیل عوارض سرطانزا ریکال می شوند.

به دنبال این اعلام جهانی سازمان غذا و داو ایران نیز داروی «والزارتان» تولیدی در شرکت های داروسازی ایرانی را بررسی کرد و مشخص شد که داروی والزارتان هفت شرکت داروسازی ایرانی حکیم، جالینوس، داروپخش، ابوریحان، آوه سینا، پورسینا و دکتر عبیدی مشمول با این ماده اولیه تولید می شوند و به دنبال آن دستور ریکال این داروها صادر شد.

اما مسئله آنجاست که برخی از افراد به دلیل بی اطلاعی پس از اتمام داروی خود به دنبال مصرف والزارتان با همان برند ایرانی هستند  و برخی سودجویان از این بی اطلاعی مردم سوء استفاده کرده و درناصر خسرو اقدام به فروش داروهای ریکال شده کرده اند.

داروی والزارتان این شرکت ها را نخورید

کیانوش جهانپور سخنگپوی سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص جمع آوری داروی ضد فشار خون والزارتان از داروخانه و توقف خط تولید آن در برخی شرکت های داروسازی  گفت: بر اساس اعلام آژانس دارویی اروپا (EMA) داروی والزارتان تولیدی با ماده اولیه چینی در دنیا ریکال می شود و در ایران نیز 7 شرکت والزارتان خود را با این ماده چینی تولید می کردند که دستور جمع آوری یا ریکال این داروها از بازار صادر شده است.

وی به  بیمارانی که داروی والزاتان این هفت شرکت ایرانی و یک شرکت خارجی را مصرف می کنند توصیه کرد و گفت: بیماران داروی ایرانی والزارتان هفت شرکت حکیم، جالینوس، داروپخش، ابوریحان، آوه سینا، پورسینا و دکتر عبیدی و ساندوز خارجی را مصرف نکنند.

جهانپور اظهار کرد: بیماران نگران نباشند داروی والزارتان شرکت های دیگر نیز همان تاثیر را دارد همچنین اگر نتوانستند داروی والزارتان را تهیه کنند، افزون بر این بیماران مبتلا به فشار خون می توانند از داروی جایگزین مانند لوزارتان استفاده کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «والزارتان این ۸ شرکت دارویی ممنوع شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..