تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زلزله امروز آسیبی به بنا‌های تاریخی استان هرمزگان وارد نکرده است

زلزله امروز آسیبی به بنا‌های تاریخی استان هرمزگان وارد نکرده استبه گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان گفت: «زمین‌لرزه صبح امروز، آسیبی به آثار و بنا‌های تاریخی این استان وارد نکرده است.»

اشکان مختاری سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان با اشاره به وقوع دو زمین‌لرزه نسبتاً شدید در صبح امروز گفت: : «بعد از وقوع زمین‌لرزه بلافاصله بررسی خسارات احتمالی واردشده به آثار و بنا‌های تاریخی در نقاط مختلف استان هرمزگان از جمله منطقه رویدر کانون زمین‌لرزه، آغاز شد که بررسی‌ها نشان می‌دهد خوشبختانه آثار و بنا‌های تاریخی آسیبی ندیده‌اند.»

او افزود: «مهم‌ترین بنای تاریخی استان هرمزگان در منطقه رویدر، خانه قاضی است که بر اساس بررسی‌های به‌عمل‌آمده، آسیبی به این خانه تاریخی و سایر آثار و بنا‌ها در این منطقه نرسیده است.»

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: «درعین‌حال، یگان حفاظت میراث‌فرهنگی این استان در حالت آماده‌باش قرار دارد.»

شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در ساعات ۰۹:۳۴:۴۶ و ۰۹:۳۷:۰۲ امروز یکشنبه، ۳۱ تیرماه این دو زمین‌لرزه را ثبت کردند.

مختصات زمین‌لرزه ۴.۷ ریشتری که در عمق ۲۲ کیلومتری زمین رخ داده، ۲۷.۵۱ درجه عرض شمالی و ۵۴.۹۳ درجه طول شرقی ثبت شده است. این زمین‌لرزه در ۴۸ کیلومتری رویدر هرمزگان، ۶۲ کیلومتری لار و ۶۲ کیلومتری درز در استان فارس رخ داده است.

مختصات زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری نیز که در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داده، ۲۷.۶۲ درجه عرض شمالی و ۵۴.۹۶ درجه طول شرقی ثبت شده است که این زمین‌لرزه در ۴۸ کیلومتری رویدر، ۵۳ کیلومتری درز و ۵۷ کیلومتری مزایجان در استان فارس رخ داده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زلزله امروز آسیبی به بنا‌های تاریخی استان هرمزگان وارد نکرده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..