تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سی تی اسکن عامل بروز سرطان خون

 سی تی اسکن یکی از روش های تشخیصی مورد استفاده توسط پزشکان است، اما بهتر است با عوارض این روش نیز آشنا شوید.

 سرطان خون در کودکان بر اثر سی تی اسکن

استفاده از سی تی اسکن در طول دو دهه اخیر به شدت افزایش یافته است. درحالیکه این شیوه بسیار موجب افزایش توانایی های تشخیصی شده است، اما در آن، از دوز بالاتر اشعه نسبت به شیوه های تشخیصی دیگر استفاده می شود. ازاینرو این میزان اشعه مورداستفاده، بخصوص در کودکان، نگران کننده است چراکه بدخیمی های مرتبط با این اشعه ها در کودکان بیش از بزرگسالان است.

لوسمی سرطان خون و تومورهای مغزی از شایع ترین بدخیمی های ناشی از رادیواکتیویته در بین کودکان و افراد جوان هستند. از اینرو محققان به ارزیابی ریسک تومور مغزیو لوسمی در کودکان بعد از قرارگیری در معرض اشعه ناشی از سی تی اسکن پرداختند.

سی تی اسکن,ct scan

محققان در این مطالعه، یک گروه از کودکان هلندی به تعداد ۱۶۸,۳۹۴ نفر را که بین سال های ۱۹۷۹ تا ۲۰۱۲ تحت سی تی اسکن قرار گرفته بودند مورد بررسی قرار دادند و به ارتباط آن با سرطان پی بردند.

نتایج نشان داد بروز سرطان ۱.۵ برابر بیش از حدانتظار است. خطر نسبی در مورد ابتلا به تمام انواع تومورهای مغزی برای بالاترین میزان دوز اشعه بکارگرفته شده بین ۲ تا ۴ برابر افزایش یافته بود.

بیشتر بدانید : سی تی اسکن خطرناک است!

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
ssemorgh.com/health
منبع : mehrnews.com




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سی تی اسکن عامل بروز سرطان خون»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..