تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پاسخ یک تهیه‌کننده به چرایی تمایل برخی کارگردانان برای تولید فیلم‌های درآمدزا

فیلمسازی در شرایط کنونی سخت است/ باید به همه ابعاد سینما توجه داشتغلامرضا موسوی تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار  حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛درباره چرایی فعالیت برخی کارگردان هایی که سابقه خوبی دارند اما هم اکنون به صرف درآمدزایی فیلم می سازند، گفت: اگر بخش خصوصی بخواهد فیلمی بسازد کمترین و حداقل توقع این است که بتواند هزینه فیلم با سودی معقول حداقلی را برگرداند؛ حالا تصور کنید در شرایط کنونی اقتصاد، ساخت چنین اثری چقدر دشوار است.

وی افزود: حجم زیاد شبکه‌های تلویزیونی داخلی و خارجی فارسی زبان، شبکه نمایش خانگی و VOD، رقبای فیلمسازی هستند که قرار است در بخش خصوصی و دولتی فعالیت کنند. پس باید اثری جذاب و درخور مخاطب سخت گیر بسازند و رقابتی سخت در تولید داشته باشد. ناگفته پیداست اگر فیلمساز نتواند چنین فیلمی تولید کند از قافله عقب خواهد افتاد.

موسوی ادامه داد: نکته بعدی بالا بودن هزینه تولید است که به شدت در چند سال اخیر افزایش غیر معقولی یافته و فعالیت بسیاری از کارگردان های خوب را مختل کرده است.

این تهیه کننده گفت: حالا تصور کنید در این وادی سخت یک فیلمساز فعال در حوزه سینمای بخش خصوصی و مستقل قصد تولید اثری دارد که هم سود مادی و هم سود معنوی به همراه داشته باشد که البته این تولید بسیار سخت است.

موسوی با بیان اینکه به گمان من فیلم خوب فیلمی است که در کنار جذب مخاطب به اصطلاح عام بتواند از نظر کیفی نیز واجد ارزش باشد،گفت: آخرین ساخته فریدون جیرانی هر دو ویژگی یعنی جذب مخاطب، کیفیت و ویژگی سینمایی را توامان داشت؛ البته این بدین معنی نیست که فیلمسازانی موفق هستند که بتوانند اثری درخور مخاطب و قابل تامل بسازند.

وی بیان کرد: از فیلمسازان خارجی که توانسته در طول سال ها آثاری استاندارد وتماشاچی پسند تولید و عرضه کند می توان به اسپیلبرگ و چند فیلمساز دیگر اشاره کرد و بهمن فرمان آراء نیز توانسته در طول سال ها فیلم های قابل تاملی بسازد که نمونه آخر آن «دلم میخواد» است، فیلم سینمایی«نهنگ عنبر 2» نیز مثال خوبی برای این جریان یعنی سینمای استاندارد است.

تهیه کننده «من مادر هستم» بیان کرد: در هر شرایطی اگر قرار است فیلمی تولید شود باید به کیفیت و جذب مخاطب آن دقت کرد.

موسوی در خصوص تولید فیلم توسط بودجه یا سرمایه گذاری مستقیم دولتی یا با استفاده از بودجه عمومی اظهار داشت: مشکل همیشگی ما این بوده که به جز برخی فیلمسازان که تعدادشان اندک است چون سود فیلم در تولید به دست می آید اغلب فعالان این عرصه هیچ مسئولیتی در قبال مخاطب برای خود احساس نمی کنند و فیلم های خوبی تولید نمی شود. چرا که به اصطلاح تولیدکنندگان سود شان را در مرحله تولید کسب کرده اند. متاسفانه این حضرات را کسی سین جیم نمی کند که چرا فیلم تماشاچی ندارد و یا از نظر کیفی نازل است‌.

وی افزود: البته برخی فیلم ها را به دلیل بالا بودن هزینه به جز باکمک و حمایت دولت و یا بودجه عمومی نمی توان ساخت که  آثار دفاع مقدس از جمله آنها است و در این مورد ،دولت یا بخش عمومی بایدوارد عمل شود از آثار خوب این حوزه که با حمایت دولتی ساخته و قابل تامل و دیدنی است می توان به « تنگه ابوقریب»اشاره کرد.

موسوی خاطر نشان کرد: سینما هنر- صنعت است و باید ضمن حفظ ارزشهای حرفه ای به بازگشت سرمایه و بهتر بگویم جذب مخاطب هم توجه دقیق داشت. ضمن اینکه باید در نظر داشت چنین تولیداتی کار بسیار مشکل و سترگ است.

انتهای پیام/

انتقاد یک تهیه کننده از رواج فیلم های بی کیفیت



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پاسخ یک تهیه‌کننده به چرایی تمایل برخی کارگردانان برای تولید فیلم‌های درآمدزا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..