تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مقام چینی: مشتاق آثار فرهنگی ایران هستیم

رییس مرکز تبادلات تجاری و هنری چین اعلام کرد: بازارچین مشتاق وپذیرای آثار فرهنگی ایران است.

به گزارش بولتن نیوز، 'وو دی' با اشاره به قدمت دو هزار و 500 ساله روابط چین و ایران، افزود: دو کشور دارای فرهنگ غنی و قدیمی هستند اما توسعه روابط فرهنگی در سایه روابط سیاسی و اقتصادی قرار گرفته است در حالی که حوزه فرهنگی دو طرف ظرفیت های بیشتری برای توسعه روابط دارند.
او با اشاره به نقش جاده ابریشم در تقویت روابط فرهنگی دو کشور در گذشته گفت: از طریق جاده ابریشم، فرهنگ و هنر ایرانی وارد چین شده است و اکنون نیز می توان از طرح «یک کمربند یک جاده» به عنوان نماد روابط فرهنگی دو کشور نام برد.
'وو'با بیان اینکه روابط ایران و چین می تواند در قالب طرح 'یک کمربند یک جاده' گسترش یابد ، اظهار داشت: مرکز تبادلات تجاری و هنری چین آماده است تا در این قالب با هنرمندان ایرانی همکاری کند و این طرح فرصت مناسبی برای معرفی بیشتر فرهنگ و هنر ایران به چین است.
رییس مرکز تبادلات تجاری و هنری چین افزود: هنرمندان ایرانی هر ساله چندین نمایشگاه بزرگ خط و نقاشی، مینیاتور، منبت کاری و صنایع دستی در چین برگزار می کنند که با استقبال مردم مواجه می شود.
'وو' به برگزاری نمایشگاه نقاشی چند سال پیش استاد فرشچیان در پکن اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه با استقبال بسیار زیاد علاقه مندان هنر و نقاشی ایرانی مواجه گشت.
رییس مرکز تبادلات تجاری و هنری چین افزود: صنایع دستی ایران یکی از هنرهایی است که با استقبال مردم چین مواجه شده است و می تواند علاوه بر معرفی هنر ایران، زمینه های تجاری هم داشته باشد.
او با اشاره به اشتراکات فرهنگی دو کشور گفت: هر ساله چندین جشنواره مختلف فرهنگی ایرانی در چین برگزار می شود و مردم چین علاقه مند به تماشا و خرید اجناس فرهنگی ایران هستند.
'وو' اظهار کرد دو کشور می توانند همکاری های فرهنگی خود را در زمینه های گوناگون از جمله معرفی غذای ایرانی، پوشش و صنایع دستی گسترش دهند.
به گفته وی ایران و چین دو تمدن قدیمی هستند و در زمینه صنایه دستی می توانند از یکدیگر استفاده کنند هنرمندان چینی از صنایع دستی ایرانی بیشتر الگو و الهام گرفته اند.
رییس مرکز تبادلات تجاری و هنری چین تصریح کرد: سیاست چین توسعه روابط همه جانبه با ایران به ویژه در حوزه فرهنگی است، فرهنگ چین و ایران خیلی نزدیک هستند و جزو فرهنگ شرقی هستند و این مشخصه نقش مهمی در توسعه فرهنگی دو کشور باید داشته باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مقام چینی: مشتاق آثار فرهنگی ایران هستیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..