تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بررسی برنامه های مقابله با فقر

نگاه یک :

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: فقر با برنامه ریزی رفع می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، علی ربیعی در برنامه «نگاه یک» شبکه یک سیما افزود: اگر هدفمند نباشیم فقر عمیق تر خواهد شد و در استانهایی همچون سیستان و بلوچستان بی عدالتی های منطقه ای باقی خواهد ماند و فقر باز تولید می شود.


او ادامه داد: متأسفانه در دولت دوازدهم بی برنامه حرکت کردیم، این در حالی است که رفع فقر نیازمند برنامه ریزی بلندمدت و متداومی است. در دولت یازدهم برنامه هایی را برای رفع فقر تعریف کرده بودیم که پس از مدتی خوردیم به تحریم ها، تحریم ها هم آثاری دارد و ما نمی توانیم بدون در نظر گرفتن آثار تحریم به فقر، برنامه های اجرایی داشته باشیم. اینگونه بود که در حال حاضر مشغول تدوین برنامه هایی هستیم که منطبق بر تحریم باشد. البته دولت باید برنامه هایی داشته باشد که اثر تحریم بر فقر را کاهش دهد.


ربیعی گفت: فقر در هر جامعه متأثر از سه عامل امنیت غذایی، حمل و نقل و مسکن است. ما برنامه ای داشتیم برای پوشش غذایی و کاهش آثار فقر در جامعه، در این برنامه مادران باردار، کودکان تحت سوء تغذیه، افراد کم بضاعت و تعدادی از افراد تحت پوشش امداد و بهزیستی را هدف قرار دادیم.


او فقر شدید را همان فقر غذایی تعبیر کرد و ادامه داد: حفاظت از سبد معیشت مردم اولویتی است که در دوران تحریم هدف ما قرار گرفته و ما با هزینه کردن ارز به نرخ امروز از ضروریات مصرفی مردم محافظت خواهیم کرد.


ربیعی از تضمین حداقل درآمد برای حداقل یک دهک گفت و افزود: افرادی که توانایی کسب درآمد ندارند، به غیر از سبد غذایی از 70 درصد حداقل دستمزد سالانه بهره مند خواهند بود. البته این 70 درصد با احتساب مبلغ یارانه است که امسال مشمول 16 درصد افزایش هم خواهد شد.


او تصریح کرد: چون احساس کردیم تحریم در حال فشار وارد کردن است، 980 هزار خانوار معادل دو میلیون و 500 هزار نفر را تحت پوشش درآمدهای 70 درصدی قرار خواهیم داد.


­وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: واگذاری مسکن های مهر باقی مانده به نهادهای حمایتی از دیگر اقدامات دولت دوازدهم است. کمیته امداد امام خمینی و دیگر نهادهای حمایتی از مشمولین این اقدام هستند.


ربیعی ادامه داد: در بحث بافت های فرسوده بودجه ای تعریف کرده ایم که بتوانیم بر روی مسکن اجتماعی بازنشستگان هم حرکتی انجام دهیم. البته ایده های کلی دیگری هم داریم که به آنها نمی پردازم.


او افزود: در بحث درمان قصد داریم تدبیری بیاندیشیم که خروج از جیب بیماران افزایش نیابد.


ربیعی گفت: ما اقتصاد قوی و کاملی نداریم، معتقدم بر روی کیک کوچکی از اقتصاد نشسته ایم. برای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی هم برنامه ای داریم که قول نمی دهیم این برنامه ها در کوتاه مدت جواب دهد. به دنبال پاک کردن صورت مسأله نیستیم، نباید کاری کنیم که قدرت خرید مردم کم شود.


وزیر تعاون ادامه داد: دولت دوازدهم در حال حاضر در دورانی به سر می برد که از نظر تلاطم وضعیت بی نظیر است، ما در دل تلاطم های گوناگون و فراوان برنامه هایمان را پیش برده ایم.


او افزود: امروز از 10 هزار و هفتصد و هجده تختی که سازمان تأمین اجتماعی در کشور دارد حدود دو هزار و خرده ای را طی سال های اخیر تهیه نموده است.


ربیعی در خصوص وجود ژنهای خوب در سازمان تأمین اجتماعی هم به شایعات بی اساس اشاره کرد و گفت: چنین اخبار کذب و بی اساسی معمولاً از کانال های خارجی و با هدف اعتماد زدایی به دولت تدوین می شود.


او با نشان دادن نموداری در خصوص وضعیت بازنشستگان کشور گفت: سعی کرده ایم در سال های اخیر قدرت خرید بازنشستگان را نسبت به تورم افزایش دهیم. یکی از استراتژی های ما این است که سازمان تأمین اجتماعی برای نسل آینده پویا باقی بماند، متأسفانه در حال حاضر دارایی های تأمین اجتماعی به گونه ای است که می تواند فقط 5 ماه از حقوق مستمری بگیران را بپردازد. این باید به 5 سال افزایش یابد.

ادامه دارد




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بررسی برنامه های مقابله با فقر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..