تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرح‌های گردشگری در بافت تاریخی بوشهر اجرا می‌شود

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ ناصر امیرزاده بعد از ظهر شنبه در نشست هیئت امنای بنیاد بوشهرشناسی اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی در عرصه‌های نفت و گاز و پتروشیمی وانرژی هسته و گمرک و بندر و... است، ولی ثروت اصلی این استان بافت تاریخی است.

وی بر لزوم تلاش ویژه برای احیا و بازسازی بافت تاریخی بوشهر تاکید کرد و ادامه داد: بافت تاریخی بوشهر ویژگی‌های خاصی را در خود دارد که می‌تواند به عنوان کانون توسعه گردشگری کشور تبدیل شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوشهر تصریح کرد: وظیفه بازسازی و احیای بافت نباید تنها به میراث فرهنگی واگذار شود و همه دستگاه‌ها در این زمینه نقش و وظایفی دارند که باید به آن توجه داشته باشند.

وی به قدمت ۲۰۰ ساله بافت تاریخی بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: قدمت بافت تاریخی بوشهر، به دوره حکومت نادرشاه افشار برمی‌گردد که بوشهر به یک بندر مهم تبدیل شد.

امیرزاده با اشاره به چاپ کتاب و آثار مختلف در زمینه بافت تاریخی بوشهر، خاطرنشان کرد: همکاری و مشارکت همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها برای احیا، بازسازی بناها، ایجاد معابر و زیرساخت‌های خدماتی در بافت تاریخی بوشهر ضروری است.

وی اضافه کرد: بافت تاریخی بوشهر مسکونی است و در کنار ساحل بندر بوشهر از چهار محله قدیمی کوتی، بهبهانی، شنبدی و دهدشتی تشکیل شده است که ۴۰ هکتار وسعت دارد و از زیباترین بافت‌های تاریخی ایران است.

انتهای پیام/پ

جاذبه های گردشگری بوشهر



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرح‌های گردشگری در بافت تاریخی بوشهر اجرا می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..