تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازگشت سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد بیانگر مردم سالاری واقعی در ایران

پست اینستاگرامی علی علیزاده درباره سپنتا نیکنام +عکسبه گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، علی علیزاده، تحلیلگر سیاسی در آخرین پست اینستاگرامی خود درباره بازگشت دوباره سپنتا نیکنام، به شورای شهر استان یزد  اظهار نظر و صفحه خود را به‌روزرسانی کرد.

وی در این پست نوشت: خبر امروز این بود که سپنتا نیکنام، عضو زرتشتی شورای شهر یزد که توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده بود دوباره به شورای شهر یزد راه پیدا کرد. برای من اما آنچه مهم‌تر از خود این خبر است پروسه یا فرایند یا حرکتی بود که جامعه ایران در اطراف داستان سپنتا نیکنام داشت. تحرکی که بخشهایی از جامعه ایران به واسطه داستان سپنتا نیکنام درباره مبانی حقوقی و سیاسی خود به صورت جمعی بحث و جدل و گفتگو کرد.

در رسانه ها و روزنامه ها و حتی تلویزیون. در مجامع دانشگاهی و تاکسی و مهمانی های خانوادگی. لیبرالهای ایرانی بعد از صد و پنجاه سال اتلاف وقت و انرژی جامعه ایران هنوز یاد نگرفته اند که مردم سالاری واردات فله ای ارزشهای غربی نیست. مردم سالاری همین رفتن با همدیگر راه تاریخی به سمت استقلال و زیست عادلانه تر و حل و فصل مسایل از همین طریق طولانی ولی بومی و ایرانی و اسلامی است.

مردم سالاری همین قدم به قدم رفتن مسیری است که در آن با یکدیگر درباره چگونه سامان دادن زیست جمعی مان می‌اندیشیم و مباحثه می‌کنیم و مخالفت می‌کنیم و موافقیت می‌کنیم و در نهایت چکیده تجربه هایمان را در قالب ارزشهای مشترک صورت بندی می‌کنیم و در خاطره جمعی و مشترکمان حک می‌کنیم. و از این نظر بازگشتن سپنتا نیکنام به شورای شهر بازگشت به نقطه قبلی نیست. بلکه در این مسیر ما و حقوقدانان و شریعت دانان و سیاستمداران و مردم عادی ما تجربه ای از مبحثی پیدا کرده ایم که پیشار هرگز نداشته‌ایم. و از این نظر برای منی که از بیرون نگاه می‌کنم جامعه ایران پویاترین جامعه این منطقه است.

پانوشت: عکس از شورای اسلامی شهر یزد. سپنتا نیکنام نفر دوم از سمت چپ. علی علیزاده.

پست اینستاگرامی علی علیزاده درباره سپنتا نیکنام +عکس

انتهای پیام/

اظهار نظر علی علیزاده درباره بازگشت سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازگشت سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد بیانگر مردم سالاری واقعی در ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..