تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ مرکز تخصصی حفظ قرآن در شرق تهران افتتاح شد

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ مرکز تخصصی حفظ قرآن در شرق تهران افتتاح شد

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز شنبه 30 تیرماه 97 اخبار متعددی را منتشر کرده‎اند که در ادامه مروری بر آنها داریم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت 14 امروز صرفا دو خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «طراحی 52 برنامه برای ایام دهه کرامت توسط آستان قدس رضوی» آورده است: حجت‌الاسلام محسن برزگری هاشمی، معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی از طراحی 52 عنوان برنامه برای دهه کرامت خبر داد و گفت: سازمان فرهنگی آستان قدس برای ایام دهه کرامت 52 عنوان برنامه در چهار اقلیم حرم مطهر امام رضا(ع)، سطح شهر مشهد، سطح کشور و سطح بین‌المللی طراحی کرده است.

برزگری هاشمی در خصوص برنامه‌های این سازمان در سطح شهر مشهد گفت: محله‌آرایی، راه‌اندازی ایستگاه‌های نذری و حمایت از 900 مسجد برای اجرای برنامه‌های ویژه دهه کرامت از جمله برنامه‌های آستان در سطح شهر مشهد است که این برنامه‌ها با مشارکت خود مردم و مساجد اجرا خواهد شد. جشن‌های «زیر‌ سایه خورشید» نقطه کانونی و محوری برنامه‌های آستان در سطح ملی است که طی آن خادمان و نمایندگان استان در بیش از هزار 500 نقطه کشور حضور پیدا می‌کنند.

وی درخصوص برنامه‌های عرصه بین‌الملل آستان در دهه کرامت گفت: در این زمینه کاروان‌های زیر سایه خورشید با حضور در 15 کشور دنیا به اجرای برنامه‌های مختلف برای عاشقان امام رضا(ع) در دیگر کشور‌ها اقدام می‌کنند. همچنین برگزاری هفته‌ فرهنگ امام رضا(ع) ویژه دهه کرامت از دیگر برنامه‌های آستان در عرصه بین‌الملل است که در ایام دهه کرامت برگزار می‌شود، البته این هفته‌ها در طول سال هم برگزار خواهد شد.

برزگری هاشمی از ضرورت معرفی شخصیت و سیره امام رضا(ع) به عموم مردم خبر داد و گفت: امام رضا(ع) به عالم آل محمد معروف هستند اما شخصیت علمی ایشان به درستی به مردم معرفی نشده است، همچنین مناظرات آن امام عزیز موضوع مهم دیگری است که مغفول مانده و باید مردم با آنها آشنا شوند.

وی ادامه داد: در این راستا قصد داریم همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان را اسفند‌ماه در مشهد برگزار کنیم و در راستای برگزاری هرچه بهتر این همایش چند پیش نشست در نظر گرفته‌ایم که پیش نشست اول در هندوستان برگزار شد و قرار است پیش نشست دوم در لبنان برگزار شود. همچنین پیش نشست سوم هم قرار است در مسکو برگزار شود.

یک خبر دیگر این صفحه در روز جاری، «ترتیل صفحه 410 قرآن با صدای استاد پرهیزکار+صوت و متن آیات» است.

ایبنا

صفحه دین خبرگزاری ایبنا در روز جاری شامل صرفا یک خبر با عنوان «یازدهمین جشنواره کتاب سال رضوی در ایستگاه پایانی» منتشر کرده است.

مهر

صفحه قرآن و متون دینی، امروز برخلاف روزهای گذشته اساسا به روز نشده و هیچ خبری منتشر نکرده است.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران، امروز شش خبر با عناوین «روزی که کافی به کاباره رفت»، «روایت لحظه‌های ناب زیارت از طریق عکس»، «کرامت و رفتار کریمانه از دیدگاه آیت‌الله غرویان»، «آیت‌الله مرتضی تهرانی درگذشت»، «بازدید کاروان زیرسایه خورشید از پایگاه دوم شکاری تبریز» و «برنامه‌های تلویزیون در دهه ۶۰ درجا می‌زند» منتشر کرده است.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری ایرنا، امروز صرفا یک خبر با تیتر «آیت‌الله تهرانی درگذشت» منتشر کرده است.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز بسیار پرکار بوده و تعداد دوازده خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «مرکز تخصصی حفظ قرآن در شرق تهران افتتاح شد» آورده است: مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت سروش مشکات روز پنجشنبه 28 تیرماه از آغاز فعالیت مرکز تخصصی حفظ قرآن شرق تهران بهره‌برداری کرد.

سروش ابوالفتحی، مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت سروش مشکات در این باره گفت: این مرکز با همت جوانان قرآنی منطقه تهرانپارس راه‌اندازی شده است و تربیت قرآن‌آموزان متخلّق به اخلاق قرآنی از اهداف راه‌اندازی این مرکز است. از سن 3 سال تا 93 سال متقاضی داریم که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به دفتر مرکزی و یا تماس با شماره 021- 77329457 نسبت به نام‌نویسی اقدام کنند.

ابوالفتحی اضافه کرد: کلاس‌های روخوانی، روانخوانی، فصیح‌خوانی و جلسات سبک زندگی قرآنی، مهارت زندگی (آنچه یک نوجوان باید بداند) در کنار موضوع حفظ که زیر نظر سازمان قرآن و عترت سپاه محمد رسول الله(ص) پیش گرفته شده است، از جمله جلسات این موسسه به‌شمار می‌آید.

این صفحه در خبر دیگری با تیتر «اعلام برنامه‌های کرسی‌های نفحات‌القرآن ویژه دهه کرامت» آورده است: ویژه‌برنامه‌های کرسی تلاوت «نفحات‌القرآن» برای ایام دهه کرامت اعلام شد که بدین شرح است: کرسی تلاوت 275 نفحات القرآن چهارشنبه 27 تیرماه با تلاوت مسعود موحدی‌راد و با اجرای علی نعمت الله زاده در مسجد حوری واقع در خیابان 17 شهریور، بلوار قیام بعد از اذان مغرب و عشا برگزار خواهد شد.

کرسی 276 نفحات القرآن 30 تیرماه با تلاوت حاج علی قاسم آبادی قاری ممتاز کشورمان در مسجد علی بن موسی الرضا ع واقع در خیابان دماوند، خیابان 30 متری نیروهوایی،کوچه آقاجانی برگزار خواهد شد. در ادامه این کرسی‌ها، کرسی 277 نفحات القرآن یکشنبه 31 تیر ماه از اذان مغرب و عشا با تلاوت سعید پرویزی قاری بین‌المللی کشورمان در مسجد جامع14 معصوم واقع در خانی‌آباد برگزار خواهد شد.

کرسی 278 نفحات القرآن، دوشنبه 1 مرداد‌ماه با تلاوت محمدرضا حاتمی قاری ممتاز کشورمان و بیان تدبر و تفسیر توسط حاج محمود نوروزی در مسجد خلیل الله واقع در نارمک، خیابان شهید مدنی، روبروی مترو گلبرگ برگزار می‌شود.

در این کرسی ها برگه های تدبر و تفسیر آیات میان مستمعین توزیع می‌شود. همچنین به کودکان و نوجوانان حاضر در کرسی فقط به خاطر حضور در مسجد جوایزی اهدا می‌شود. همچنین طرح حفظ موضوعی، ویژه جوانان و نوجوانان مساجد برگزار می‌شود. بدین صورت که دفترچه‌های حفظ موضوعی بین داوطلبان توزیع می‌شود و سپس به‌صورت هفتگی از میزان پیشرفتشان سوال می‌شود. سپس در پایان هرفصل به نفرات برتر کمک هزینه سفر مشهد مقدس و جوایز نفیس دیگر تقدیم به‌عمل می‌آید.

دیگر اخبار این صفحه در روز جاری شامل «۱۸ کشور جهان در جشنواره بین‌المللی نامه‌ای به امام رضا(ع) شرکت کردند»، «تشکیل جلسه هیات بازرسی صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی»، «سردار سلیمانی خادم حرم امام رضا(ع) شد»، «حضور کاروان خدام رضوی در سمنان به روایت تصویر»، «سازمان اوقاف به وعده خود در کمک به موسسه قرآنی بیت‌الاحزان عمل کرد»، «خدا به رهبر معظم انقلاب نعمت شناخت دشمن را عطا کرد»، «آیت‌الله مرتضی تهرانی دار فانی را وداع گفت»، «زندگینامه مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی تهرانی»، «غدیر اختصاصی به شیعه ندارد» و «۴۰ نوجوان برگزیده عراقی برای حفظ تخصصی قرآن‌کریم راهی ایران شدند» است.

میزان

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان نیز برخلاف روزهای گذشته، روز پرکاری را پشت سر گذاشته و تعداد پنج خبر را منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «ثبت وقف ۳۰۰ میلیون تومانی با نیت برنامه‌های قرآنی در شهرستان بانه» آورده است: مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از ثبت وقف جدید به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان در شهرستان بانه خبر داد و گفت: با توجه به کمبود وقف‌های قرآنی در این شهرستان، این وقف می‌تواند تاثیر بسزایی در ترویج برنامه‌های قرآنی داشته باشد.

حجت‌الاسلام نوروزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از ثبت وقف جدید در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: واقف خیراندیش محمد زارعی ۶۰۰ متر زمین را در مرکز شهر بانه با نیت احداث مسجد و برنامه‌های قرآنی وقف کرد.

وی ارزش این زمین را بیش از ۳۰۰ میلیون تومان دانست و گفت: با توجه به کمبود وقف‌های قرآنی در شهرستان بانه، این وقف می‌تواند تاثیر بسزایی در ترویج و پیشرفت برنامه‌های قرآنی داشته باشد.

نوروزی این وقف را پنجمین وقف جدید بانه در سال‌جاری اعلام کرد و یادآور شد: پیش از این چند نفر از خیران روستای مجسه بانه تعدادی درخت گردو را با نیت مسجد و برنامه‌های قرآنی وقف کرده بودند.

«علت هجرت خاندان آیت‌الله مرعشی نجفی به قم»، «مبارزه با طاغوت سیره عملی امام رضا(ع)/ نفوذ معنوی امام هشتم در دل‌های مردم»، «آیت الله مرتضی تهرانی دار فانی را وداع گفت» و «از امام هشتم برای پیشبرد زندگی کمک بخواهیم» چهار خبر دیگر این صفحه در روز جاری هستند.
باشگاه خبرنگاران جوان
هفت خبر صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان در روز جاری شامل « پیام خداوند به حضرت موسی چه بود؟»، زندگی نامه شهید بهروزبهاری»، «تجلیل از مقام امامزاده جعفر پیشوا با حضور خادمان امام رضا(ع)»، « تواضع چه درجاتی دارد؟»، «تجلیل از امامزاده هاشم جاده هراز با حضور خادمان رضوی» و «ارادت‌ورزی شاعران به امام هشتم در عصر شعر مهر رضا » است.
روزنامه کیهان
صفحه معارف روزنامه کیهان، امروز گزارشی با عنوان «حقوق همسایگی» در اسلام منتشر کرده است که در بخشی از آن آمده است: از نظر آموزه‌های قرآن، لازم است که هر مسلمانی به والدین، خویشان، مساکین، یتیمان و همسایگان دور و نزدیک یا خویش و بیگانه احسان کند. البته اگر همسایه از خویشاوندان باشد یا همسایه نزدیک باشد باید بر غیر خویشاوند یا همسایه دور مقدم شود. از نظر قرآن احسان به همسایگان از مصادیق عبادت است؛ زیرا خداى متعال در آيه مذكور به كارهاى نيكو امر نموده و آن را با دستور به عبادت خود آغاز كرده است. هرگونه تکبر نسبت به همسایه جایز نیست. بنابراین، از حقوق همسایه می‌توان به عدم تکبر ‌اشاره کرد.

دیگر اخبار این صفحه در روز جاری شامل «ضرورت رشد عقلی عالم»، «واکنش‌های چهارگانه نسبت به دنیا و آخرت»، «منشأ فشارهای روحی سالک»، «جایگاه دختران» و «دختر؛ گلی بهشتی» است.
انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ مرکز تخصصی حفظ قرآن در شرق تهران افتتاح شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..