تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تامین بخشی از آب شرب زنجان از 45 چاه/ کمبود آب شرب قیدار برطرف شد

ساعت: 19:11 منتشر شده در مورخ: 1397/04/30 شناسه خبر: 1389093

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به حل مشکل کمبود اب در شهر قیدار گفت: با افتتاح چاه شماره 6 شهر قیدار مشکل آب شرب این شهرستان برطرف شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا جزء قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: چاه شماره 6 شهر قیدار با هدف استفاده بهینه از منابع آب زیر زمینی و جبران کمبود آب در این شهر افتتاح و وارد مدار شد.

وی به میزان اعتبار هزینه شده برای تامین حل مشکل کمبود آب شرب شهر قیدار تصریح کرد: عملیات حفر و تجهیز این چاه تکمیل و با اعتبار 2 میلیارد و پانصد میلیون ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان افزود: این چاه با عمق 210 متر آب شرب مورد نیاز بخشی از شهر قیدار ، مرکز شهرستان خدابنده را تامین و افت فشار آب در برخی نقاط این شهر را نیز جبران می کند.

وی همچنین از افتتاح چاه شماره 41 شهر زنجان طی روز های آتی خبر داد و افزود: با بهره برداری از چاه شماره 41 شهر زنجان میزان چاه های فعال برای تامین آب شرب مورد نیاز این شهر به عدد 45 خواهد رسید.

جزء قاسمی اعتبار اختصاص یافته برای حفر و تجهیز چاه شماره 41 شهر زنجان را 2 میلیارد و پانصد میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این چاه به عمق 250 متر حفر شده است.

وی با اشاره به اینکه در فصل گرما و افزایش مصارف انرژی به خصوص آب قرار داریم از مشترکین خواست تا با مدیریت مصرف آب خود شرکت آب و فاضلاب را در تامین آب شرب مورد نیاز شهروندان یاری کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: میزان مصرف مشترکین استان زنجان در تابستان سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته تغییر چندانی نداشته است و میانگین سرانه مصرف آب هر نفر در شبانه روز معادل 190 لیتر می باشد.

جزء قاسمی سرانه متوسط مصرف آب هر خانوار در استان زنجان را نیز 504 لیتر در شبانه روز عنوان کرد و افزود: با توجه به جمعیت تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب در استان زنجان و همچنین محدودیت منابع آبی انتظار می رود شهروندان بیش از پیش در مصرف بهینه آب دقت کنند.

وی تصریح کرد: 72 سد بزرگ در کشور ، کمتر از 40 درصد آب دارند و حجم ورودی آب به مخازن سدهای کشور 34 درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان با اشاره به اینکه تنها 6 درصد از مصرف آب کشور در حوزه آب شرب و بهداشتی است گفت: بدیهی است نگاه اقتصادی به آب به عنوان یک کالای ارزشمند می تواند در مصارف آن تاثیر گذار باشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تامین بخشی از آب شرب زنجان از 45 چاه/ کمبود آب شرب قیدار برطرف شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..