تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شرمندگی از جیب خالی و کودکانی که از تحصیل باز می‌مانند/ سکوت و چشم‌پوشی از تخلف مدارس توسط مدیران استانی

ساعت: 16:43 منتشر شده در مورخ: 1397/04/30 شناسه خبر: 1389035

دریافت هزینه‌های چند صد هزار تومانی برای ثبت نام در مدارس داد مردم را در آورده اما همچنان مدیران مربوطه سکوت کرده‌اند تا مدارس به راحتی به این تخلف خود ادامه دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج ، آن قدیم‌ها که خیلی هم دور نیست یعنی تا همین ده سال پیش دانش آموزان به دو دسته تقسیم می‌شدند آنهایی که پول داشتند و به مدارس غیرانتفاعی تازه تاسیس شده می‌رفتند و آنهایی که پول نداشتند و در مدارس دولتی ثبت نام می‌کردند، دقیقا تفاوت مدارس نیز در همین پرداخت پول بود و الا بچه‌هایی که در مدارس دولتی درس می‌خواندند نه تنها از نظر علمی پایین‌تر نبودند بلکه در یک محیط آزاد و حیاطی فراخ چند ساعت روزشان را می‌گذراندند.

چیزی به نام "کمک به مدرسه" از همان سالهای دور وجود داشت و در طول یک سال تحصیلی معلم یا ناظم مدرسه از ما می‌خواست مبلغی را از والدینمان برای مدرسه بیاوریم اما نه اجباری در کار بود و نه اگر پول را پرداخت نمی‌کردیم کسی از مدرسه رفتن ما جلوگیری می‌کرد. یک در میان هم بچه‌ها خودشان پایشان را در یک کفش می‌کردند تا والدینشان را راضی کنند و کمک به مدرسه بگیرند.

این روزها اما اوضاع فرق می‌کند، مدارس دولتی پولی شده‌اند و اگر هزینه "کمک به مدرسه" یا همان هزینه مثلا "ثبت‌نام" پرداخت نشود دیگر فرزند دلبندمان حق تحصیل در مدارس دولتی را ندارد!این مساله در تمام مدارس وجود دارد و حتی اگر مدرک به دست از این طرف شهر تا آن طرف شهر هم در جست‌وجوی مدرسه باشی تنها عدد و رقم این ثبت نام متغیر است؛ زیرا در هر صورت باید سر کیسه را شل کنید.

دریافت پول برای ثبت‌نام به روالی طبیعی در مدارس تبدیل شده است و ظاهرا از نظر مسئولین آموزش و پرورش در استان هم تخلفی نیست که بخواهد درباره آن صحبت کنند و به مدارس هشدار بدهند، در این اوضاع اقتصادی هم تنها چیزی که برای خانواده‌ها می‌ماند شرمندگی از جیب خالی در مقابل فرزندانشان می‌باشد، شرمندگی که باید نصیب مسئولین می‌شد نه مردم!

خانواده‌های زیادی شاید بتوانند با قرض گرفتن یا کم کردن هزینه یک ماهشان پول ثبت‌نام چند صد هزار تومانی مدارس را بدهند امام کم نیستند خانواده‌هایی که در این شرایط اقتصادی قید تحصیل فرزندشان را می‌زنند چون نمی‌توانند هرسال هزینه‌هایی از این دست را پرداخت کنند.

اگر وزیر آموزش و پرورش به جای پرداخت به حواشی سعی می‌کرد بودجه وزارتخانه متبوعش را تامین کند و برای مشکلات مالی موجود به دنبال راه‌حل باشد شاید مانند امروز بر سر زبان‌ها نمی‌افتاد و مسئولین و نمایندگان مجلس درباره‌اش مصاحبه نمی‌کردند اما قطعا خانواده‌های زیادی به جان ایشان و مدیرانشان دعا می‌کردند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شرمندگی از جیب خالی و کودکانی که از تحصیل باز می‌مانند/ سکوت و چشم‌پوشی از تخلف مدارس توسط مدیران استانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..