تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تامین حق آبه زیست محیطی دریاچه ارومیه با ۲ میلیارد متر مکعب آب

تامین حق آبه زیست محیطی دریاچه ارومیه با ۲ میلیارد متر مکعب آببه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور در حاشیه بازدید از طرح‌های در دست اجرای ستاد احیاء دریاچه ارومیه و در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه تا پایان سال آینده نزدیک به ۲ میلیارد متر مکعب آب به دریاچه ارومیه خواهد رسید، افزود: ۶۵۰ میلیون متر مکعب از این میزان از طریق طرح تامین حق آبه زیست محیطی دریاچه ارومیه در جنوب غرب دریاچه تامین می‌شود که این پروژه در حال حاضر از پیشرفت ۶۰ درصدی برخوردار است.

کلانتری افزود:برای ۱۵ کیلومتر باقی مانده از این تکنل ۳۶ کیلومتری برای امسال ۴۰۰ میلیارد تومان و سال آینده ۷۰۰ میلیارد تومان نیاز است که خوشبختانه مشکل اعتباری رفع شده است و سر موقع تخصیص خواهد یافت.

وی تکمیل تصفیه خانه شهر‌های تبریز و ارومیه رو از دیگر طرح‌های در دست اجرا اعلام و اضافه کرد: با اتمام این دو طرح سالانه ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب از محل پساب فاضلاب شهری وارد دریاچه خواهد شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور صرفه جویی در بخش کشاورزی را از دیگر راه‌های تامین آب دریاچه ارومیه دانست وتصریح کرد: با اجرای برنامه‌های تغیر الگو‌های کشت، تغیر شیوه آبیاری و هوشمند کردن کنتور‌های آب کشاورزی ۱.۷ میلیارد متر مکعب در سال آب به دریاچه خواهد رسید.

کلانتری در خصوص اعتبارات امسال هم گفت: تا کنون فقط ۴۰۰ میلیارد تومان به تونل انتقال آب ابلاغ شده است و منتظریم سازمان برنامه وبودجه بر اساس دستور صریح رئیس جمهور مبلغ مناسبی را ابلاغ کند.

وی افزود: در صورت اختصاص اعتبارات و پیشرفت مناسب طرح‌ها پیش بینی می‌شود تراز آب دریاچه ارومیه تا سال ۱۴۰۶ به ۱۲۷۴/۱ متر که تراز نرمال است، برسد.

انتهای پیام/پ

 تامین حق آبه زیست محیطی دریاچه ارومیه



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تامین حق آبه زیست محیطی دریاچه ارومیه با ۲ میلیارد متر مکعب آب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..