تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رکوردشکنی دانلود اپلیکیشن و خرید درون‌برنامه‌ای در طول جام‌جهانی 2018

جام‌جهانی، رکورد دانلود اپلیکیشن‌ها و خریدهای درون برنامه‌ای را جابه‌جا کرد. با این حال لیست ۱۰ اپلیکیشن برتر تغییر زیادی نکرد.

رکورد درآمد و دانلود اپلیکیشن‌ها در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ بار دیگر شکسته شد. براساس گزارش سایت App Annie، کاربران اندروید و IOS در این مدت در مجموع ۲۸.۴ میلیارد اپلیکیشن دانلود کردند، که این میزان دانلود نسبت به سه ماهه‌ی دوم سال گذشته، افزایش ۱۵ درصدی داشته است. این آمار بسیار خارق‌العاده است، زیرا شامل آپدیت‌ها و نصبهای مجدد نمی‌شوند و فقط آمار نصب اپلیکیشن‌های جدید است. همچنین درصد خریدهای درون‌برنامه‌ای نسبت به سال گذشته افزایش ۲۰ درصدی داشته و به مجموع ۱۸.۵ میلیارد دلار رسیده است.

این آمار، نشان‌دهنده‌ی بیش‌ترین مقدار درآمد به‌دست‌آمده در یک سه ماهه‌ی مالی تاکنون است، که رکورد ۱۸.۴ میلیارد دلاری درآمد گذشته را شکست و در بحث دانلود نیز رکورد قبلی ۲۷.۵ میلیارد دانلود شکسته شد؛ لازم‌ به ذکر است که بیش‌تر این فعالیت‌ها مربوط به گوگل پلی بوده‌اند. در قسمت دانلود برنامه، گوگل‌پلی ۲۰ میلیارد دانلود داشته که نسبت به سال گذسته رشد ۲۰ درصدی پیدا کرده، و اختلاف خود را با IOS از ۲۰ درصد به ۱۶۰ درصد رسانده است.

نمودار اختلاف دانلود اندروید و ios

گوگل‌پلی برای این درصد رشد عظیم باید از هند متشکر باشد. براساس گزارش App Annie، کشور هند بیش‌ترین درصد افزایش دانلود سالانه را داشته که منجر به درآمد بیش‌تر و رشد سهام کمپانی شده است. اندونزی نیز میزان دانلود بالایی از Google Play داشته است. در عین حال مقدار دانلود IOS در آمریکا، روسیه و عربستان سعودی افزایش چشم‌گیری داشته‌است.

به‌طور دقیق، اپلیکیشن‌های دانلودشده‌ی گوگل‌‌پلی زیرمجموعه‌های بازی، پخش‌کننده‌ها وادیتورهای ویدیو و طبیعتاً به‌خاطر جام جهانی، اپلیکیشن‌های ورزشی را شامل می‌شدند؛ در IOS نیز اپلیکیشن‌های ورزشی در کنار اپلیکیشن‌های مالی و مسافرتی، جزو بالاترین مقدار دانلود بودند.    

اهمیت جام‌جهانی ۲۰۱۸ بر دانلود اپلیکیشن‌های ورزشی توسط سایت Sensor Tower نیز بررسی شده است، که طبق بررسی این سایت میزان دانلود اپلیکیشن‌هایی که پخش زنده‌ی مسابقات جام جهانی را پوشش می‌دادند در هفته‌ی اول این مسابقات نسبت به سه هفته‌ی قبلی آن ۷۷ درصد افزایش داشته است؛ البته این آمار جدا از مسابقات پلی‌آف ان‌بی‌ای بودند.

بیش‌ترین درصد رشد را اپلیکیشن fubo TV، با افزایش ۳۰۹ هزار نفری کاربران در آمریکا و رشد ۷۱۳ درصدی کاربر داشت. کم‌ترین درصد نیز متعلق به Hulu بود که ۱۸ درصد افزایش کاربر داشت.

درصد رشد اپلیکیشن‌های ورزشی

اپلیکیشن‌های تک شبکه‌ای نیز درصد رشد بالایی داشتند؛ برای مثال فاکس اسپورتس ۹۵ برابر و اپلیکیشن شبکه‌ی تلوزیونی Telemundo Deportes En Vivo هم ۴۴۴ برابر افزایش کاربر داشتند.

برترین اپلیکیشن‌های ورزشی براساس میانگین مگابایت بر کاربر، که شاخصی برای فعالیت آنلاین کاربران است، در هفته‌ی اول مسابقات به ترتیب تلموندو دپورتس، فاکس اسپورتس GO و فکس اسپورتس بودند. همچنین این نرم‌افزارها در هفته‌ی اول مسابقات، ورودی‌های جدید به لیست ۱۰ اپلیکیشن برتر براساس میزان استفاده نسبت به سه هفته‌ی قبل آن بودند.

مقاله‌های مرتبط:

در بریتانیا ۱۰ اپلیکیشن ورزشی برتر اندروید، بیش از ۶ میلیون ساعت را در سه هفته‌ی اول مسابقات نسبت به ۳ هفته‌ی گذشته‌ی آن به خود اختصاص دادند. جام‌جهانی میزان خرید درون برنامه‌ای را نیز به‌طور چشم‌گیری افزایش داد.

نمودار افزایش درصد خرید درون برنامه‌ای

اپلیکیشن‌های ورزشی در IOS، رتبه‌ی سوم سودآوری و افزایش سهام را در سه ماهه‌ی دوم مالی کسب کردند، و اپلیکیشن‌های سرگرمی و بهره‌وری رتبه‌های اول و دوم را به خود اختصاص دادند. خرید اشتراک‌های درون‌برنامه‌ای اپلیکیشن‌های ورزشی و سرگرمی، دلیل اصلی سود خالص آن‌ها بود. در گوگل‌پلی بازی‌ها، شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای موسیقی و ویدیویی بیشترین درصد رشد دانلود فصلی را داشتند.

مقاله‌های مرتبط:

با وجود افزایش دانلود و خرید‌ اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های تلوزیونی ورزشی، لیست جهانی ۱۰ اپلیکیشن برتر تغییر زیادی نکرده است و مثل همیشه برنامه‌های فیس‌بوک شامل فیس‌بوک مسنجر، Facebook، واتساپ و اینستاگرام، در لیست پادشاهی می‌کنند و رتبه‌های اول تا چهارم را به خود اختصاص داده‌اند. در بحث خرید درون برنامه‌ای نیز مثل قبل اپلیکیشن‌های سرگرمی بر مبنای خرید اشتراک، ازجمله نتفلیکس، تنسنت ویدیو، IQIYI، پاندورا، یوکو و یوتیوب رتبه‌های بالای جدول را در دست دارند.

لیست ۱۰ اپلیکیشن برتر

لیست ۱۰ اپلیکیشن برتر




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رکوردشکنی دانلود اپلیکیشن و خرید درون‌برنامه‌ای در طول جام‌جهانی 2018»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..