تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درمان بواسیر به چند روش مختلف خانگی

درمان بواسیر به چند روش مختلفبه گزارش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بواسیر از جمله بیماری‌هایی به شمار می رود که علائم زیادی  دارند اما باز هم به طور حتم نمی توان این بیماری را تشخیص داد. همچنین باید توجه داشت که علائم بیماری بواسیر  با توجه به میزان آسیب آن در افراد متفاوت است؛ با این حال اگر تشخیص پزشک برای شما هموروئید بوده است می توانید با خواندن این مقاله راه های "درمان بواسیر" را به خوبی بشناسید.

هموروئید یا بواسیر به چه معناست؟

به جمع کلمه باسور بواسیر و در زبان انگلیسی به آن هموروئید می‌گویند. هم چنین به صورت کلی این بیماری شامل  3 نوع داخلی، خارجی و لخته ای می شود.

حتما بخوانید:هموروئید یا بواسیر را بیشتر بشناسید راه های درمان بواسیر کدامند؟

بهترین روش درمان بواسیر، IRC است. این راه درمانی به صورت سرپایی  و غیر جراحی انجام می شود و مورد تایید  سازمان غذا و داروی آمریکا FDA است. I.R.C با کمک لیرز یا اشعه درمانی با  فتو کوآ گولیشن مادون قرمز به درمان بواسیر کمک می کند.

از IRC بیشتر بدانید!

این روش که برای درمان بواسیر به کار می رود، برای اولین بار در سال 1979 توسط یک NEIGER آلمانی به کار رفت. از علل رواج این نوع درمان می توان به عدم نیاز به برش جراحی و بیهوشی آن اشاره کرد. هم چنین بیمار  به استراحت نیز نیاز ندارد. در این راه درمانی ریشه بواسیرها منعقد یا خشکانده می شود و در نتیجه از بین می رود. به همین خاطر از محبوب ترین  و پر طرفدارترین روش های سرپایی درمان بواسیر به شمار می رود. به همین ترتیب  برای درمان بواسیرهای درجه یک و دو و در برخی مواقع  درجه 3 در اروپا و آمریکا  شناخته شد.

چرا روش IRC برای درمان بواسیر بسیار محبوب است؟

این روش درمانی هموروئید در آمریکا با شعار این که می توانید بین تایم ناهار  مراجعه کرده و بعد به محل کار خود بر گردید بسیار رایج است. در  آی آر سی نیازی  به بی حسی  و بی هوشی فرد نیست و فرد نیاز به هیچ نوع پانسمانی ندارد.

نکات مهم این روش  لیرز IRC برای بواسیر های خون ریزی دهنده  توصیه می شود و مناسب است. با این روش درمان بواسیر می توان  شاهد قطعی کامل یا cut off خون رسانی به بواسیرهای داخلی شد و  در نتیجه موجب خشکاندن ریشه بواسیرها گردید.  در حال حاضر تنها  میلیون ها بار از IRC  در آمریکا استفاده می شود. در تحقیقات به انجام رسیده در آمریکا  از هر دو فرد بالای 50 سال  یکی از آن ها مبتلا به بواسیر است. هم چنین بخوانید:برای درمان هموروئید تبلیغات ماهواره ای را جدی نگیرید/ عوارض خطرناک لیزر برای درمان هموروئید اما از درمان بواسیر به صورت خانگی نیز غافل نشوید!

ما در این مقاله قصد داریم  شما را با بهترین درمان های خانگی بواسیر آشنا کنیم و مزایای آن ها برای کاهش درد و مشکلات هموروئید را برایتان نام ببریم .

فندق افسونگر (هاماملیس انجیلی)

فندق افسونگر یک نوع گیاه است  برای کاهش خارش و درد  که دو نشانه مهم  بواسیر هستند بسیار موثر  است. این گیاه همانند یک ماده ضد التهابی طبیعی عمل می کند و در نتیجه توانایی این را نیز دارد که تورم  بدن را نیز فرو بنشاند. فندق افسونگر را به حالت مایع می توان خریداری کرد و به صورت مستقیم بر روی هموروئید کشید. از این گیاه در اکثر محصولات بهداشتی مثل دستمال های مرطوب و صابون ها با خاصیت ضد خارش استفاده می شود.

آلوئه‌ورا

ژل آلوئه ورا می توان از داروخانه ها تهیه کرد و یا به صورت مستقیم از خود گیاه آلوئه ورا گرفت. این گیاه خاصیت ضد التهابی دارد.

نکات از ژل آلوئه ورای  خالص برای درمان بواسیر خود استفاده کنید.   عده ای به آلوئه ورا حساسیت دارند،  برای تشخیص این نوع آلرژی می توان مقداری ژل آلوئه را بر روی پوست خود مالید و 24 الی 48 ساعت صبر کرد. اگر واکنشی ندیدید می توان از آلوئه  برای درمان هموروئید کمک گرفت. بیشتر بدانید:هموروئید یا سرطان/اگر نمی دانید حتما بخوانید وان آب گرم با نمک اپسوم از راه های درمان بواسیر

استفاده از وان آب گرم  برای تسکین  ناراحتی و سوزش ناشی از هموروئید مفید است. اگر وان ندارید از sitz bath  استفاده کنید. این وسیله مانند یک تشت پلاستیکی کوچک است و بر روی صندلی توالت فرنگی جا می گیرد.

نکات قرار گیری شما در وان آب گرم به مدت زمان 20 دقیقه بعد از هر بار اجابت مزاج بالاترین تاثیر را در کاهش علائم هموروئید خواهد داشت. هم چنین برای افزایش تاثیر و بازدهی این راه درمان می توانید از نمک اپسوم استفاده کنید و موجب کاهش درد خود شوید. پمادهای بدون نیاز به نسخه راهی برای درمان هموروئید

کرم Preparation H در هر داروخانه ای بدون نسخه ارائه می شود.  برخی از این پماد ها برای کاهش تورم و درد هموروئیدی تان بسیار موثر هستند.

نکته !    

با این حال اگر  از مصرف کنندگان یک کرم حاوی هیدروکورتیزون  هستید ، بهتر است هر سری  بیش تر از یک هفته متوالی از آن مصرف نکنید.

دستمال‌های مرطوب برای درمان هموروئید

بهتر است بدانید به کارگیری دستمال توالت پس از هر اجابت مزاج  موجب بدتر شدن هموروئید شما می شود. این در حالی است که استفاده از دستمال های مر طوب بدون تحریک هموروئید به تمیزی شما کمک کند.

نکات برای افزایش تاثیر این کار از دستمال های مرطوبی استفاده کنید که حاوی  مواد تسکین دهنده و ضد هموروئیدی هستند. از خرید دستمال مرطوب های حاوی الکل و عطر و... پرهیز کنید. کمپرس سرد راهی برای کاهش درد

جهت کم کردن ورم در ناحیه مقعد هر دفعه به مدت زمان 15 دقیقه بر روی  آن یک کمپرس سرد یا بسته یخ بگذارید. این راه حل  برای هموروئید های بزرگ و دردناک توصیه می شود. بهتر است یخ را  داخل یک حوله کاغذی یا یک پارچه قرار دهید.

نکته!

هیچ وقت یک چیز منجمد را به طور مستقیم بر روی پوست خود قرار ندهید.

نرم‌کننده‌های مدفوع

نرم کننده های مدفوع یا مکمل های فیبرمانند پسلیوم  به کاهش درد یبوست و هم چنین نرم تر کردن مدفوع و راحتی اجابت مزاج کمک می کنند.  این مکمل ها را می توان به حالت های مایع، پودر و یا کپسول تهیه کرد.   هر روز یک الی سه بار می توان از این مکمل ها استفاده کرد.

لباس پنبه‌ای و گشاد

توصیه ما به شما این است از  لباس های زیر پنبه ای استفاده کنید. این نوع جنس لباس در درمان بواسیر تاثیر فوق العاده ای دارد.

نکته !

جهت کاهش دادن تحریک پوست از شوینده های معطر یا نرم کننده های پارچه استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید:شایع ترین علائم بواسیر و راه های درمان

اگر استفاده از درمان های  خانگی برای بواسیرتان  افاقه ای نکرد و به بیش از دو هفته کشید، حتما  به پزشک متخصص مراجعه کنید و  از برنامه غذایی سالم و ورزش نیز غافل نشوید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درمان بواسیر به چند روش مختلف خانگی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..