تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




TSMC وارد عرصه جدیدی از تولید تراشه‌ برای ماینینگ ارز رمزنگاری شده می‌شود

با کاهش میزان فروش تراشه‌های گوشی‌های هوشمند، TSMC وارد عرصه‌ی جدیدی از تولید تراشه برای سرعت بخشیدن به ماینینگ ارز رمزنگاری‌شده می‌شود. 

در راستای افزایش توجه بازار به ارز‌های رمزنگاری‌شده و افزایش سختی ماینینگ و نیاز به سیستم‌هایی برای بالا بردن سرعت استخراج ارز، و با توجه به  بازار تقریبا راکد گوشی‌های هوشمند، شرکت تایوانی TSMC در نظر دارد چشم‌اندازهای جدیدی را در کنار تامین تراشه‌ی مورد نیاز اپل، برای درآمدزایی و جذب سرمایه‌‌ی بیشتر در ادامه‌ی سال ۲۰۱۸ در پیش بگیرد و روند قبلی را اصلاح کرده و تغییر دهد. 

سی سی وی، مدیر عامل شرکت TSMC  اعلام کرد: 

میزان رشد فروش TSMC در سال جاری میلادی تک‌رقمی و از میزان پیش‌بینی‌شده‌ی رشد ۱۰ درصدی درآمد کمتر بود. به‌علاوه طبق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته، اگر با همین روال پیش برویم، انتظار می‌رود در سه ماهه‌ی سوم سال جاری نیز فروش خوبی نداشته باشیم و طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده، درآمد شرکت در پایان ماه سپتامبر (اواسط مهرماه)‌ از ۸.۴۵ میلیارد دلار به ۸.۵۵ میلیارد خواهد رسید. در صورتی که انتظار می‌‌رفت به رقم ۸.۶۸ میلیارد دلار برسد.

TSMC

بزرگترین شرکت تایوانی در صنعت تولید تراشه و همچنین یکی از شرکت‌های شاخص در تامین تراشه‌ی موردنیاز گوشی‌های آیفون Apple، با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته و کاهش رشد درآمد، در نظر دارد وارد عرصه‌ی جدید تولید تراشه‌هایی برای مبادلات ارز دیجیتال شود. مدیران ارشد این شرکت تایوانی اعلام کردند که با توجه به کاهش تقاضای گوشی‌های هوشمند از جمله iphone در بازار، در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ قصد دارند برای جبران وضعیت مالی خود وارد حوزه‌ی تولید تراشه‌هایی مخصوص ماینینگ ارزهای رمزنگاری‌شده شوند. مارک لی، تحلیلگر ارشد استنفورد معتقد است:

سفارش‌ تراشه برای گوشی‌های آیفون اپل رو به افزایش است ولی عمدتا این سفارش‌ها به میزان فروش سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۸ کمک می‌کند. در حوزه‌ی تراشه‌های مخصوص برای سرعت بخشیدن به استخراج ارزهای رمزنگاری‌شده ضعف‌هایی وجود دارد.

TSMC همچنان هزینه‌های سرمایه‌ای خود را نسبت به سال‌های قبل کاهش داده و از رقم ۱۲ میلیارد دلار در سال‌های قبل به ۱۰  تا ۱۰.۵ میلیارد دلار برای سال جاری رسانده است. این مبالغ نشان دهند‌ه‌ی کاهش سرعت سرمایه‌گذاری در فناوری گوشی‌های هوشمند و گسترش ظرفیت‌های جدید یا تولید تراشه‌ی جدید است. این تصمیم جدید TSMC می‌تواند باعث بروز مشکلاتی برای شرکت‌هایی همچون Applied Materials و ASML Holding NV شود. این شرکت‌ها قطعات مورد نیاز TSMCرا تامین می‌کنند.

Apple A12

مقاله‌های مرتبط:

در سال جاری میلادی، TSMC در حوزه‌ی فروش تراشه برای گوشی‌های هوشمند وضعیت خوبی نداشت و بازار پررونقی با رشد درآمد خوب را تجربه نکرد. شاید سال جاری میلادی، اولین کاهش و رکود درآمدی برای این شرکت تایوانی بود. اپل، به‌عنوان بزرگترین مشتری TSMC به‌طور معمول گوشی هوشمند جدید خود را در ماه سپتامبر (شهریورماه) معرفی می‌کند ولی TSMC نتوانست آن‌گونه که انتظار داشت از طریق معرفی آیفون ۱۰ رشد درآمدی حداقل ۱۰ درصد را تجربه کند.  داشت که ظاهرا محقق نشد. 

سی سی وی مدیرعامل شرکت TSMCبا اشاره به تقاضای فعلی بازار گوشی‌های هوشمند و اشاره به سرمایه‌گذاران گفت:

در حال حاضر، واحدهای مربوط به تولید تراشه‌ی گوشی‌های هوشمند واقعا توسعه یافته‌اند و شرایط بهتر از آن چیزی است که ما سه ماه قبل پیش‌بینی کرده بودیم؛ با این وجود، فاصله‌ی بین پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته و آنچه در عمل رخ داده نیز زیاد نیست.

TSMC همچنین قصد دارد از نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۰، تولید تراشه‌های 5 نانومتری نسل بعدی خود را آغاز کند. مدیرعامل TSMC به سرمایه‌‌گذاران اعلام کرد که منتظر تغییرات رو به رشدی در سال ۲۰۱۹ باشند. TSMC با تولید تراشه‌‌های ماینینگ مانند Bitmain، علاقه‌ی زیاد خود را به ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد. البته با توجه به ممنوعیت‌های قانونی و قیمت‌های متغیر بیت‌کوین که تفاوت چندانی با بازار گوشی‌های هوشمند ندارد، این شور و اشتیاق نیز می‌تواند تضعیف شود و شاید تا ماه آوریل (فروردین‌ماه)، شاهد تغییراتی در چشم اندازهای مربوط به کل سال TSMC باشیم.

بر اساس آخرین گزارش TSMC، درآمد خالص سه ماهه‌ی شرکت تا پایان ماه ژوئن (۹ تیرماه)‌، با رشد ۹.۱ درصدی به ۲.۴ میلیارد دلار رسیده است که با پیش‌بینی‌های قبلی مطابقت دارد. TSMC قبلا برآورد کرده بود که در صورت افزایش فروش ۹ درصدی، سرمایه‌ی شرکت به ۷۶.۳ میلیارد دلار خواهد رسید. ارزش سهام TSMC در سال جاری با ۲.۲ درصد افت همراه بود و پس از انتشار آخرین گزارش‌های مالی، در نهایت تغییر زیادی در ارزش سهام آن اتفاق نیفتاد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «TSMC وارد عرصه جدیدی از تولید تراشه‌ برای ماینینگ ارز رمزنگاری شده می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..