تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زمان اعلام نتایج کنکور سراسری سال ۹۷

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ظرفیت پذیرش همانند سال گذشته خواهد بود و به طور کلی در مجموع گروه ها شانس قبولی ۷۵ درصد است

به گزارش سایت پی ان یو نیوز ابراهیم خدایی عنوان کرد : آزمون سراسری سال ۹۷ با حضور یک میلیون و ۱۱ هزار نفر در ۳۷۵ شهر، ۴۷۹ حوزه امتحانی و ۲۲ کشور خارجی برگزار شد.

وی گفت: تاکنون هیچ مشکلی در زمینه برگزاری کنکور گزارش نشده است. ۵۹ درصد داوطلبان زن و ۴۱  درصد داوطلبان مرد هستند. بیشترین شرکت کننده در رشته علوم تجربی با ۶۴۲ هزار نفر و پس از آن گروه علوم انسانی با ۲۰۵ هزار نفر و گروه ریاضی و فنی با ۱۴۴ هزار نفر در آزمون قرار دارند.

خدایی یادآور شد: کنکور سال ۹۷ تفاوت چندانی با کنکور سال گذشته ندارد و تنها تفاوت آن افزایش متقاضیان در گروه علوم تجربی و کاهش متقاضیان در گروه علوم ریاضی است.

رئیس سازمان سنجش افزود: در عمل ۷۵ درصد از داوطلبان کنکور بدون احتساب ظرفیت دانشگاه آزاد می توانند بدون شرکت در کنکور وارد دانشگاه شوند.

وی یادآور شد: ظرفیت پذیرش دانشجو در کنکور سراسری ۹۷ چندان تفاوتی با سال گذشته نخواهد داشت به ویژه در رشته های متقاضی گروه علوم ریاضی و علوم تجربی تغییر ظرفیت محسوس نخواهد بود.

ابراهیم خدایی درباره میزان اعمال سوابق تحصیلی در کنکور ۹۷ گفت: همانطور که در سال گذشته اعلام کردیم میزان تاثیر سوابق تحصیلی برای دارندگان دیپلم ۲۵ درصد و برای دارندگان پیش دانشگاهی ۵ درصد علاوه بر ۲۵ درصد است.

خدایی در مورد زمان اعلام نتایج کنکور سراسری سال ۹۷ گفت: ما در انتظار تکمیل ظرفیت‌های اعلامی از سوی دانشگاه‌ها هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم زودتر از دوازدهم مرداد ماه، نتایج اولیه و کارنامه کنکور سراسری را اعلام کنیم.
نتایج کنکور سراسری سال ۹۷ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org منتشر میشود




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زمان اعلام نتایج کنکور سراسری سال ۹۷»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..