تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استقامت در راه دین نیازمند باور قلبی به استعانت الهی است

استقامت در راه دین نیازمند باور قلبی به استعانت الهی استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی‎اکبر رائفی پور کارشناس مسائل اجتماعی افزود : اگر می‎خواهیم بدانیم که چقدر حاضریم در راه خدا مایه بگذاریم ، باید ببینیم آیا می‎توانیم از مال و جان خود بگذریم و سختی‎ها را تحمل کنیم ؟ دقیقا مثل کاری که امام حسین (ع) انجام داد.

وی ادامه داد : استقامت در راه خدا از شرایط مهم ایمان و دینداری است ، نمی‎توانیم فقط به زبان بگوییم دینداریم ولی در مسیر اطاعت الهی و ترک محرمات استقامت نداشته باشیم ؛ البته خدای متعال در راه استقامت که همان صراط مستقیم است کمک حال بندگانش است .

کارشناس مسائل اجتماعی با اشاره به اینکه برخی به خاطر یک مسئله کوچک حاضرند از دین‎شان بگذرند ، گفت : مؤمنی که با قلب و رفتارش اهل دین است ، خوب می‎داند که خدای متعال در سختی‎ها به فریادش می‎رسد ؛ این‎گونه افراد به تک تک آیات قرآن ایمان دارند و از هیچ دشمنی هراس ندارند ، این افراد اگر بزرگ‎ترین سرمایه‎دار جهان هم شوند باز هم خدا را فراموش نخواهد کرد .

رائفی پور با بیان اینکه انسان با باورهایش محشور می‎شود افزود : در قیامت انسان به وسیله نجوای قلبش پاسخگوی اعمالش است ، لذا باید به عظمت خدا ایمان و باور قلبی داشته باشیم تا بتوانیم در قیامت آن را به منصه ظهور برسانیم .

وی ادامه داد : بسیاری از مردم نسبت به خدا سوء ظن دارند ، به عنوان مثال بار‌ها در روایات قدسی و آیات قرآن آمده است که هزینه ازدواج را خدای متعال تأمین می‎کند ولی ایمان نداریم ، اما همین که یکی از اقوام سرمایه‎دار به ما بگوید " ازدواج کن، خودم هزینه‎اش را تأمین می‎کنم " ما با خیال راحت می‎رویم ازدواج می‎کنیم ، این یعنی ما به عظمت و رازقیت خدای متعال ایمان و باور قلبی نداریم .

کارشناس مسائل اجتماعی گفت : کسی که ایمان به استعانت الهی ندارد، همیشه فکر می‎کند برای پیشرفت باید دست به دامن آمریکا شد.

رائفی پور افزود : اگر کسی تاریخ اسلام و جنگ‎های رسول الله (ص) با مشرکان را مطالعه کند ، خواهد فهمید که چه ابر قدرت‎هایی در آن زمان دشمن پیامبر (ص) بودند ، ولی حضرت با استعانت الهی و اعتقاد کامل آن‌ها را شکست داد.

وی ادامه داد : رزمندگان ما نیز در هشت سال دفاع مقدس با توکل و باور به استعانت خداوند متعال در برابر دشمن استقامت کردند و پیروز شدند .

انتهای پیام // ف.ش


استقامت در راه خدا از شرایط مهم ایمان و دینداری است



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استقامت در راه دین نیازمند باور قلبی به استعانت الهی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..