تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ضعف اجرای عدالت و اشرافی‌گری مسئولان به کشور آسیب زده است

ساعت: 14:01 منتشر شده در مورخ: 1397/04/30 شناسه خبر: 1388873

مدیرمسئول روزنامه جوان گفت: ضعف در اجرای عدالت اجتماعی و رشد اشرافی‌گری در حاکمان از جمله آسیب‌های شناسایی شده در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالله گنجی در گفت‌وگو با  صبح قزوین، با طرح این سوال که چقدر از آرمان‌های انقلاب محقق شده و آیا این آرمان‌ها تحقق پیدا خواهند کرد؟ بیان کرد: برای پاسخ به این سوالات باید 3 گزینه مورد بررسی و مطالعه قرار بگیرد.


مدیرمسئول روزنامه جوان عنوان کرد: ایران کنونی با ایرانی که در گذشته وجود داشته است باید قیاس شود و همچنین موانعی که در طول این 40سال بر سر راه بوده باید در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: زمان زیادی از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته در صورتی که 240سال از پیروزی انقلاب فرانسه می‌گذرد و زمان طولانی سپری شده است تا در تمام زمینه‌ها توانسته پیشرفت کند و به موفقیت برسد.

این تحلیلگر سیاسی با بیان اینکه تاخیر در رسیدن به اهداف به معنای هرگز نرسیدن نیست، ابراز کرد: وقتی صحبت از دستاوردهای انقلاب می‌شود تنها نباید مسائل مادی آن در نظر گرفته شود بلکه مسائل مهم تری وجود دارد که باید آنها را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

وی در ادامه با مقایسه ایران کنونی با ایران گذشته اذعان کرد: تمامیت ارضی، استقلال سیاسی، ملت سازی و وحدت ملی، ایدئولوژی و اقتدار ملی از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی از زمان پیروزی انقلاب است.

مدیرمسئول روزنامه جوان افزود: قدرت انطباق سازگاری هویت‌های چهارگانه ایرانیان، قدرت و نفوذ منطقه ای، قدرت بسیجی گری اجتماعی، توسعه مردمی و قدرت گفتمان سازی از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی از مقایسه ایران کنونی با ایران گذشته است.

وی با اشاره به استقلال سیاسی ایران بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور ایران خودمان تصمیم می‌گیریم و انتخاب می‌کنیم و کشورهای دیگر نمی‌توانند در مسائل سیاسی کشور ما دخالت کنند و سعی در تحقق کامل شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی داریم.

گنجی با بیان اینکه ایران کشور بزرگ و قدرتمندی است که امریکایی‌ها حاضر شدند چندین ساعت برای مذاکره با ایران وقت بگذارند، گفت: ایران در گذشته کشوری بوده است که حتی موشکی که از کشورهای دیگر خریداری می‌کرد توانایی شلیک آن را نداشت، اما اکنون علاوه بر بدست آوردن این توانایی می‌تواند خودش موشک بسازد که به همین دلیل کشورهایی که مخالف پیشرفت ایران هستند آن را تحریم کرده اند.

وی با اشاره به این موضوع که در گذشته نگهبان غربی‌ها بودیم، اظهار کرد: اکنون ما امریکا را از خاورمیانه اخراج کرده ایم و در منطقه رقیب غربی‌ها هستیم نه نگهبان غربی‌ها.

مدیرمسئول روزنامه جوان با اشاره به مشارکت بالای مردم گفت: در گذشته مردم هیچگاه در میدان نبودند و حضور جدی مردم از سال 1331 آغاز شد و اکنون نمی‌توان گفت که بحرانی وجود دارد و به دست مردم حل نمی‌شود و مردم بدون اینکه رهبری بطور جدی از آنها تقاضایی کند مردم بر اساس قدرت بسیجی گری خود به میدان می‌آیند.

وی با بیان دسته بندی کشورها در روابط بین الملل گفت: کشورها به سه دسته‌ی واقع گرایان، ساختارگرایان و آرمان گرایان تقسیم می‌شوند که کشور ایران در دسته‌ی کشورهای آرمانگرا است.

گنجی بیان کرد: آرمان‌های انقلاب اسلامی از منظر امام خمینی(ره) به دو بعد داخلی و خارجی تقسیم می‌شود و بعد داخلی آن شامل احیای تمدن اسلامی، تحقق دانشگاه اسلامی، تحقق عدالت اسلامی، مردمی بودن و ساده زیستی مسئولین، استقلال سیاسی، آزادی و حاکمیت احکام الهی است.

وی با اشاره به سخن یکی از بزرگان دینی اذعان کرد: اکنون در تهران و شهرهای دیگر مشروب خانه‌های رسمی نداریم، نمازجمعه‌ها در شهرها به صورت مرتب برپا و اعتکاف‌های دانشجویی برگزار می‌شود، اکثر جوان‌های ما سالم هستند و درگیر آلودگی‌های عمیق نیستند و ما باید قدر این جمهوری اسلامی را بدانیم.

بین نیازها و رأی مردم فاصله وجود دارد
مدیرمسئول روزنامه جوان با بیان ابعاد خارجی آرمان‌های انقلاب اسلامی از منظر امام خمینی (ره) ابراز کرد: وحدت جهان اسلام، حکومت جهان اسلام، رسیدن مسلمانان به قدرت سوم جهان، فروپاشی کاخ های سرخ و سفید به دست اسلام، بسیج جهانی سربازان اسلام، بیداری جهان مستضعفین و ایجاد مقدمات ظهور از جمله ابعاد خارجی این آرمان‌ها هستنند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) معتقد است اگر حکومت‌ها بر اسلام تکیه کنند، می‌توانند از منافع خود در برابر سلطه گران دفاع کنند.

گنجی با بیان بخش‌هایی از آرمان‌های انقلاب که محقق شده است، بیان کرد: استقلال سیاسی و عدم تسلیم، حرکت در مسیر خودکفایی مانند تولید سیمان، فولاد و بخش نظامی، تبدیل شدن به قدرت منطقه ای، تحقق بسیج جهانی اسلامی و ارائه مدل حکومتی بخش‌هایی از آرمان‌های انقلاب هستند که تحقق یافته اند.

وی در خصوص آسیب‌های شناسایی شده عنوان کرد: شکاف بخشی در درون نظام، توفیق غرب در تحرک گسل‌های کلامی شیعه و سنی، تمرکز غرب بر عدم توسعه ایران، ضعف در اجرای عدالت اجتماعی و رشد اشرافی‌گری در حاکمان از جمله آسیب‌های شناسایی شده در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب است.

این تحلیلگر سیاسی اظهار کرد: زمانی که ما امریکا را از خاورمیانه اخراج کردیم مطالعات دقیقی را علیه ما شروع کردند و پس از انجام بررسی‌های دقیق گسل‌های کلامی شیعه و سنی را زنده کردند.

وی اضافه کرد: برای مثال آنها گروه تروریستی داعش را راه اندازی کردند، البته برای آنها دستاوردهای عمیقی به همراه نداشت، اما خسارات زیادی به سوریه و عراق وارد شد که تبعات آن ممکن است چندین سال آنها را درگیر کند.

گنجی با اشاره به تمرکز دشمن بر عدم توسعه ایران اذعان کرد: دشمنان اسلام ما را تحریم کردند و سال‌ها بر روی آن تمرکز کرده اند و این اتفاقات می‌تواند در روند تحقق آرمان‌های انقلاب وقفه ایجاد کند.

وی با اشاره به این موضوع که بین نیازها و رأی مردم فاصله وجود دارد، گفت: متاسفانه در کشور ما مشکلات نگرشی وجود دارد و کشور ما براساس مردم سالاری است و به تبعیت همین موضوع رهبری از رأی مردم که در انتخابات می‌دهند، حمایت می‌کند و این مشکلات به وجود آمده نتیجه رأی‌های مردم است.

مدیرمسئول روزنامه جوان ابراز کرد: زمانی که ایران در برابر اسپانیا شکست خورد ملت ایران چون تلاش فوتبالیست‌های ایرانی را دیده بودند، احساس شکست نکردند و حتی از آنها حمایت و تشکر کردند.

وی در پایان بیان کرد: ملت ایران نیز اگر اکنون تلاش هیئت دولت و دیگر مسئولین کشوری و استانی را ببیند که سعی در رفع مشکلات کشور دارند، در راه مبارزه با دشمن احساس شکست نمی‌کنند و با تمام قدرت خود از نظام و مسئولین حمایت می‌کنند.


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ضعف اجرای عدالت و اشرافی‌گری مسئولان به کشور آسیب زده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..