تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دولت و وزارت بهداشت سناریوهایی برای مقابله با شرایط تحریم دارند/ مصمم‌تر از گذشته اقدامات خوب حوزه بهداشت و درمان را ادامه می‌دهیم

ساعت: 12:12 منتشر شده در مورخ: 1397/04/30 شناسه خبر: 1388890

معاون وزیر بهداشت گفت: دولت و وزارت بهداشت سناریوهایی با مقابله با شرایط تحریم دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; سیدعلی صدرالسادات امروز در سی و هفتمین همایش معاونین توسعه مدیریت و منابع دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور و سازمان‌های وابسته در سالن اجلاس مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه دانشگاه علوم پزشکی زنجان اظهار کرد: نقش معاونین توسعه در شرایط موجود بسیار خطیر است و مصمم هستیم با حفظ دستاوردهای انقلاب، اقدامات خوب را تداوم دهیم و مصمم‌تر از گذشته و با جدیت بیشتر و برنامه‌ریزی در کارها، حرکت کنیم.

 وی در ادامه درخصوص مدیریت و کنترل هزینه‌ها، مباحثی کلیدی مطرح کرد و راهکارهای مقابله با اثرات تحریم بر اقتصاد سلامت کشور و چالش‌هایی که در حوزه دارو، مواد اولیه واحدهای تولیدی و دانش فنی، مشکل نقل و انتقال ارزی و تبادلات بانکی و مشکلات بازاریابی بین‌الملل وجود دارد را ارائه نمود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان تاثیر احتمالی تحریم‌ها بر منابع و مصارف وزارت بهداشت به تشریح سناریوهای دولت برای مقابله با شرایط تحریم در حوزه اعتبارات وزارت بهداشت پرداخت و چالش‌های موجود در تامین منابع را در سه بخش کمبود منابع تخصیص یافته، عدم دریافت به موقع منابع و تاخیر در وصول طلب از بیمه‌ها بیان کرد و اقدامات انجام شده برای مقابله با چالش‌های مطرح شده از ابتدای سال‌جاری را در دو حوزه منابع و مصارف به تفصیل بیان کرد.

صدرالسادات با بیان اینکه با حمایت شایسته دولت و مجلس وضعیت اعتبارات تخصیص یافته به دانشگاه‌های علوم پزشکی در 3 ماهه ابتدای سال‌جاری نسبت به همین زمان در سال گذشته براساس اطلاعات ارائه شده مطلوب ارزیابی شده است، افزود: به منظور حفظ این مطلوبیت در هزینه‌کرد و تداوم صرفه‌جویی، معاونین توسعه دانشگاه‌ها مکلف شدند راه‌های کاهش هزینه‌ها و نحوه پیاده‌سازی انجام آن را احصاء و بدون ایجاد تنش عبور از این شرایط را مدیریت کنند.

وی با اشاره به وضعیت منابع، مطالبات و بدهی‌های وزارت بهداشت، باتوجه به میزان نقدینگی فعلی، تداوم اقدامات اصلاحی در دو حوزه منابع و مصارف تا پایان سال‌جاری را توصیه کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در پایان الزامات تحقق وضع مطلوب در پایان سال 97 را در سه فصل کنترل هزینه‌ها (تداوم صرفه جویی، اقدامات اصلاحی، استفاده مطلوب از نقدینگی و ...)، افزایش درآمدها (استفاده مطلوب از ابزارهای ایجاد درآمد، ظرفیت‌های جدید بدهی در بودجه نظیر تهاتر، اوراق خزانه و ...) و ایجاد زیرساخت‌ها و پایش مستمر (تفکیک هزینه‌ها، پایش شاخص‌ها و ...) تشریح کرد.

صدرالسادات در پایان تاکید کرد: با جدیت و عزم راسخ حتماً این شرایط را پشت سر خواهیم گذاشت  و امیدوار به آینده هستیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دولت و وزارت بهداشت سناریوهایی برای مقابله با شرایط تحریم دارند/ مصمم‌تر از گذشته اقدامات خوب حوزه بهداشت و درمان را ادامه می‌دهیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..