تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عدالت در توزیع بار برای کامیونداران زنجانی اجرا شده است/رایگان بودن بیمه تکمیلی رانندگان کامیون

ساعت: 12:06 منتشر شده در مورخ: 1397/04/30 شناسه خبر: 1388867

رسیدگی به مطالبات کامیونداران از زبان مدیرکل حمل و نقل جاده ای زنجان؛

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان آخرین اقدامات برای پیگیری مطالبات کامیونداران زنجانی را تشریح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ایرج دست نشان امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت: بنا به گفته رئیس سازمان راهداری بیمه تکمیلی از اول این ماه به صورت رایگان به رانندگان و همسران آنها لحاظ شده است.

وی از آغاز توزیع لاستیک با قیمت مصوب دولتی در استان زنجان خبرداد و گفت: تا روز پنج شنبه در مرحله اول 82 حلقه لاستیک در بین رانندگان توزیع شده است و با رایزنی های انجام شده در مرحله دوم این تعداد افزایش می یابد.

این مسئول با اشاره به افزایش نرخ کرایه در استان زنجان،افزود: وزیر نفت نیز در خصوص افزایش کرایه حمل نفتکش ها نیز اعلام کرده اند که از یک مرداد احتمالا اجرایی شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان با بیان اینکه عدالت در توزیع بار یکی از مطالبات این قشر بود،  ادامه داد: در این زمینه تحت پوشش ها حذف و نوبت دهی و اعلام بار به همه خودورها به غیر از ناوگان ملکی شرکت ها الزامی است.

دست نشان با اشاره به مشکلات بیمه ای رانندگان کامیون و نحوه رسیدگی به این مطالبات، بیان داشت:  سوبسید بیمه ای برخی از کامیونداران قطع شده بود که با پیگیری های انجام شده، برگشت داده شد.

وی با بیان اینکه در گام بعدی سازمان مرکزی با مجلس شورای اسلامی برای تصویب قانونی در خصوص در نظر گرفتن سختی کار و سنوات بیمه ای رانندگان رایزنی کرده است، ادامه داد:از طریق تصویب قانون رانندگان کامیون با 25 سال سابقه کار و 55 سال سن، بازنشسته می شوند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور کنترل و نظارت بر عملکرد رانندگان حمل و نقل جاده ای برون شهری و اجرای دقیق قوانین و مقررات جلسه کمیسیون ماده 11 در این اداره کل برگزار می شود.

این مسئول بیان داشت: با تشکیل جلسات این کمیسیون تذکر کتبی به رانندگان متخلف داده می شود همچنانکه چندین نامه در خصوص دریافت وجه اضافه از رانندگان به این کمیسیون واصل شد که به موارد مطرح شده رسیدگی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان با اشاره به لغو مجوز برخی از شرکت های حمل و نقل به دلیل دریافت اضافی از رانندگان،افزود: برخورد قاطع با شرکت های متخلف انجام می شود.

دست نشان بیان داشت: رانندگان با ورود به سامانه شهراه می توانند تخلفات شرکت ها را ثبت کنند تا از این طریق به این شکایات رسیدگی شود.

وی تصریح کرد: همچنین رانندگان می توانند از طریق شماره پیامک 3000041 یا تلفن گویای 141 داخلی 5، شکایت خود را از شرکت ها بیان کنند.

این مسئول تعداد شکایت رانندگان استان زنجان را در سامانه شهراه 19 مورد اعلام کرد و گفت: این تعداد در مقایسه با بسیاری از استان های کشور، آمار پایینی محسوب می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان در خصوص عدم استقبال رانندگان از توزیع لاستیک به قیمت مصوب نیز، یادآور شد: 15 تا 20 نوع قلم لاستیک برای توزیع وجود دارد که قیمت لاستیک های مصوب دولتی 120 هزار تومان پایین تر از قیمت توزیع دیگر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خرید اقساطی لاستیک در بازار به دلیل شرایط موجود اقتصادی به سختی انجام می شود، گفت: دولت فرصتی را برای رانندگان فراهم کرده است که می توانند لاستیک مورد نیاز خود را با نرخ مصوب خریداری کنند.

وی در خصوص کاهش میزان بار رانندگان نیز اظهار داشت: سال قبل 168 هزار ناوگان باری در کشور فعالیت می کرد در حالی این رقم با افزایش 100 درصدی به 336 هزار ناوگان رسیده است.

این مسئول بیان داشت: این در حالی است که میزان باری که 10سال قبل توزیع می شد حدود 4 میلیون بود و این رقم در حال حاضر به 6 میلیون با افزایش 40 درصدی رسیده است و یکی از دلایل کاهش بار برای رانندگان نیز از همین موضوع نشات می گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان با اشاره به مقاومت رانندگان برای نوسازی ناوگان فرسوده ،گفت: از ابتدای سال جاری قرار بود ناوگان بالای 50 سال از سیستم حذف شود که به دلیل اعتراض رانندگان این امر محقق نشده است.

دست نشان ورود فعالان سایر بخش ها را به بخش حمل و نقل از دیگر مشکلات عنوان کرد و افزود: این موضوع موجب افزایش تعداد رانندگان و چندین برابر شدن مشکلات رانندگان واقعی این بخش شده است.

وی با بیان اینکه نمی توان از ورود افراد به بخش حمل و نقل جلوگیری کرد، افزود: اما این افزایش تعداد موجب ایجاد مشکلاتی در این حوزه می شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عدالت در توزیع بار برای کامیونداران زنجانی اجرا شده است/رایگان بودن بیمه تکمیلی رانندگان کامیون»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..