تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهره‌مندی ۵۰۰ واحد صنفی و صنعتی مازندران از طرح مهارت‌آموزی

ساعت: 14:18 منتشر شده در مورخ: 1397/04/30 شناسه خبر: 1388826

سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای مازندران اعلام کرد؛

سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: تاکنون 488 واحد صنفی و صنعتی از مزایای طرح مهارت آموزی در محیط کار برخوردار شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، سید حسین درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: حدود 500 واحد صنفی و صنعتی از مزایای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی برخوردار شدند.

وی گفت: طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی با رویکرد فراهم کردن بسترهای لازم به منظور ایجاد اشتغال مولد و پایدار و همچنین استمرار و تثبیت فرصت های شغلی مورد نیاز جامعه، بویژه در مشاغل خرد و خانگی با استفاده از ظرفیت بخش های غیردولتی در توسعه آموزش های مهارتی و نیز برای استفاده از ظرفیت های آموزشی موجود در محیط های کارگاهی و تنوع الگوهای آموزشی تدوین شده است.

سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای مازندران تصریح کرد: در راستای اجرای بند 2 سیاست های کلی اشتغال، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و بند 5 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی «طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی» در سال گذشته برای اجرا ابلاغ شد.

وی در بیان اهداف این طرح اظهار داشت: مهمترین اهداف این طرح آموزشی، آشنایی مهارت آموز با محیط کسب و کار واقعی، کسب تجربه و آماده سازی شغلی، ایجاد خود باوری در جوانان برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی خصوصاً در صنایع دستی، کمک به بنگاه های فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند، کاهش هزینه های جذب و به کارگیری نیروهای فاقد مهارت، استفاده از ظرفیت و توان انتقال مهارت ها و آموزش بنگاه های اقتصادی است.

دبیر کمیته اجرایی طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی مازندران بیان کرد: پس از ابلاغ طرح مذکور، کمیته راهبری سیاست گذاری، هدایت و نظارت بر اجرای این طرح ملی، در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تشکیل شد و برای اجرایی نمودن این طرح مهم کمیته اجرایی استان ها با ترکیب معاون اقتصادی استاندار (رییس کمیته)، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان ( دبیر کمیته)، نماینده اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان، نماینده اتاق اصناف استان، یک نفر از نمایندگان تشکل های کارگری با معرفی مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان، یک نفر از نمایندگان تشکل های کارفرمایی با معرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، نماینده اداره کل تامین اجتماعی استان، نماینده اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان تشکیل شد.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران اظهار کرد: در این طرح افراد متقاضی، با معرفی به کارگاه ها، بنگاه ها و واحدهای اقتصادی، در محیط واقعی کار توسط استادکاران خود و مطابق با استانداردهای آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای تحت آموزش قرار می گیرند و پس از پایان دوره آموزشی جهت سنجش و ارزشیابی مهارت و دریافت گواهینامه بین المللی این افراد به آموزش فنی و حرفه ای معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهره‌مندی ۵۰۰ واحد صنفی و صنعتی مازندران از طرح مهارت‌آموزی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..