تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اجرای FATF از چاله به چاه افتادن است/لایحه FATF ابهاماتی دارد که باید برطرف شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصر اترک، براساس رأی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه ۲۰ خردادماه بررسی FATF در مجلس تا روشن شدن نتیجه مذاکرات با اروپایی‌ها به‌مدت ۲ ماه مسکوت بماند، نمایندگان خراسان شمالی نیز طی سال هایی که این موضوع مطرح است اظهار نظرهایی در این خصوص داشته اند در این گزارش به تشریح نظرات نمایندگان استان می‌پردازیم.

علی قربانی، نماینده بجنورد و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص لایحه  FATF گفته است، مسئولینی که نگران این لایحه هستند، بیشتر دغدغه این موضوع را دارند که این لایحه موجب سلطه غرب بر کشور می شود و غربی ها  این لایحه را به صورت اهرمی در آورده تا کشورمان را متهم به مسئله پولشویی کنند.

وی اضافه کرده است، به موجب تصویب این لایحه گمانه زنی هایی مبنی بر اینکه دیگر نمی توان به گروه های مردمی به مانند حماس کمک رساند وجود دارد. تعریفی که غربی ها از تروریسم دارند با تعریف جمهوری اسلامی تفاوت دارد. در این لایحه یک بند وجود دارد که به موجب آن تروریسم از نگاه جمهوری اسلامی تعریف شود. نباید نهضت های آزادی بخش، تروریسم قلمداد گردند. چرا که آنها از میهن خود دفاع می کنند بنابراین، نباید عنوان تروریسم را برای آنها به کار برد.

قربانی خاطرنشان کرده، به موجب همین بند هایی که در لایحه وجود دارد که یک سری از افراد نگران این هستند که پس از تصویب این قانون، غربی ها شروع به سنگ اندازی کنند. ایران بر روی استقلال کشور و تمامیت ارزی و کمک به نیروهای جهادی تاکید دارد. البته این لایحه باید به تصویب شورای امنیت ملی رسیده و مقام معظم رهبری مصوبات آن را تایید کنند، مجلس نیز بعد از آن تصمیم گیری خواهد کرد.

 

اجرای FATF از چاله به چاه افتادن است

عبدالرضا عزیزی، نماینده مردم شیروان در مجلس نیز با اشاره به توافق دولت با کارگروه اقدام مالی گفته است، شنیده شده دو بانک در کشور براساس قانون FATF وزارت دفاع، وزارت ارشاد و سپاه را تحریم کرده‌اند که این اقدام کاملا اشتباه است.

عزیزی افزوده است، اگر در این نظام ولایت فقیه و سپاه را از کشور بگیریم ضمن احترام به همه مجموعه نظام بی‌ارزش می‌شود و امروز نیروهای سپاه به خاطر حفظ امنیت ما و در دفاع از حرمین شریفین شهید می‌شوند.

وی خاطرنشان کرده است،  کار نباید به گونه‌ای باشد که ما از چاله درآمده و با اجرای قوانین FATF داخل چاه بیفتیم.

 

ابهامات موجود در FATF، نیازمند بازنگری توسط نمایندگان مجلس است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز گفته، الحاق ایران به کنوانسیون تامین مالی تروریسم باید به شکل مشروع به تصویب رساند چون به صورت مطلق نمی توان آن را تایید یا رد کرد.

 هادی شوشتری نماینده فاروج با تاکید بر اینکه این لایحه در کمیسیون امنیت ملی با حضور دستگاه های ذی ربط مورد بررسی قرار گرفت و با حق تحفظ تصویب و به صحن علنی مجلس ارائه شد، اضافه کرده با توجه به شرایط سیاسی کشور و نقاط ابهام موجود، نمایندگان مجلس مقرر کردند که به مدت دوماه این لایحه به کمیسیون بازگشت داده شود تا در این استمهال دوماهه نقاط تاریک آن بازنگری شود.

وی تاکید کرده است، این کنوانسیون قابلیت بررسی های جدی دارد اما به نظر بعید می رسد مازاد بر این بتوانیم مواردی را اضافه کنیم اما نکته مهم این است که تمامی نمایندگان مجلس در صحن علنی باید در مورد آن تصمیم گیری کنند.

 

لایحه FATF ابهاماتی دارد که باید برطرف شود

هادی قوامی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس نیز با استناد به ماده 156 آیین‌نامه داخلی خواستار بازگشت این لایحه به کمیسیون امنیت ملی شده و گفته "لایحه مذکور ابهاماتی دارد که با ارجاع به کمیسیون می‌توان ایرادات آن را برطرف کرد".

 

FATF توطئه ای برای تحریم ایران است

نماینده سابق مردم خراسان شمالی در مجلس نیز گفته اگر ایران به  FATFبپیوندد و اختیار خود را دست این کشورها بسپارد، در مقابل توجه به هر کشور مسلمانی برای ایران ایجاد محدودیت و تحریم می کنند

قاسم جعفری، نماینده سابق مردم خراسان شمالی در مجلس اظهار کرده است،  FATF  به معنای شفاف سازی بین المللی به لحاظ مالی و قطع منابع مالی تروریست ها است در حالی که ایران خود قربانی تروریستم است و اسلام همیشه با ترور مشکل داشته است.

وی یادآور شده است، کسانی که FATF را وضع کرده اند، مردم مبارز فلسطین و گروه های جهادی هم چون فلسطین، لبنان و یمن را که در حال مبارزه با اشغال گران هستند را به عنوان تروریست اعلام کرده اند.

جعفری خاطر نشان کرده، مشکل اساسی دیگر این است که اکثر نمایندگی در مسائل اظهار نظر می کنند این لوایح را نخوانده اند، انتظار بر این است که نمایندگان مجلس دقیق مطالعه کنند که کاری انجام می دهند چه تبعاتی دارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اجرای FATF از چاله به چاه افتادن است/لایحه FATF ابهاماتی دارد که باید برطرف شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..