تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۸۰ درصد مطالبات رانندگان تامین شد/ توزیع لاستیک از هفته جاری آغاز می شود/ پرداخت ۵۰ درصد حق بیمه رانندگان از سوی دولت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، سعید سبحانی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام این مطلب اظهار کرد: یکی از مطالبات رانندگان افزایش نرخ جابه جایی بار متناسب با افزایش هزینه های استهلاک بود که 20 درصد افزایش یافت.

 

پرداخت 50 درصد حق بیمه رانندگان از سوی دولت

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با بیان اینکه مشکل دیگر رانندگان بحث بیمه آنها بود، گفت: بر اساس قانون سال 79 رانندگان جزو قانون خاص هستند و 50 درصد حق بیمه آنها به صورت یارانه از سوی دولت به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می شود و 50 درصد بیمه نیز توسط رانندگان پرداخت می شود.

سبحانی افزود: از ابتدای امسال به دلیل عدم دریافت منابع مالی از دولت حق بیمه رانندگان بدون محاسبه یارانه 50 درصدی لحاظ شده بود که زمینه نارضایتی رانندگان را فراهم آورد.

وی ادامه داد: طی پیگیری ها این موضوع اصلاح شد و در حال حاضر مشکل بیمه این رانندگان بر اساس روال قبل اعمال می شود.

 

توزیع لاستیک در بین کامیونداران

 

وی همچنین از آغاز طرح توزیع انبوه لاستیک مورد نیاز رانندگان شاغل در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای بر اساس نرخ مصوب سازمان صنعت، معدن و تجارت از هفته جاری خبر داد.

 

سبحانی افزود: بر اساس توافق صورت گرفته بین این سازمان و وزارت صنعت، معدن و تجارت و انجمن‌های صنفی تولیدکنندگان و واردکنندگان لاستیک، توزیع لاستیک مورد نیاز رانندگان به صورت انبوه در شهرهای مختلف کشور آغاز شد و در خراسان شمالی نیز طی هفته جاری انجام می شود.

 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود گفت: افزایش تناژ بارگیری  را از دیگر خواسته های رانندگان بود که در این مورد نیز مصوب شد براساس ظرفیت خودرو اجازه اضافه تناژ بارگیری به راننده داده شود.

 

وی گلایه از تاخیر در پرداخت مطالبات رانندگان باری توسط برخی شرکت های دولتی را از دیگر مطالبات رانندگان در تجمع های صنفی اعلام کرد و گفت: با مدیران 3 شرکت حمل و نقل فعال در استان گفتگوهایی در خصوص پرداخت به موقع مطالبات رانندگان انجام شد.

 

سبحانی تصریح کرد: 2 شرکت در حال پرداخت مطالبات معوق رانندگان هستند و از فعالیت یک شرکت حمل و نقل نیز تا زمانی که مطالبات کامیونداران را پرداخت نکند، جلوگیری شده است.

 

شفاف سازی در دریافتی و پرداختی رانندگان

 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در ادامه از راه اندازی سامانه اطلاع رسانی به منظور شفاف سازی در میزان دریافتی و پرداختی رانندگان در زمان صدور بارنامه خبر داد.

 

سبحانی گفت: با اجرای این طرح به محض صدور بارنامه میزان مبلغی که راننده باید به شرکت باربری پرداخت کند از طریق پیامک برای راننده و صاحب کامیون ارسال می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح از سوء استفاده های احتمالی از کارت های هوشمند نیز جلوگیری می شود.

 

وی همچنین از برگزاری جلسات متعدد برای رفع مشکلان کامیونداران خبر داد و افزود: چنانچه مطالباتی در چهارچوب قوانین و مقرارت حاکم، دریافت شود در کوتاهترین زمان پیگیری خواهد شد.

 

به گزارش عصر اترک، شمار رانندگان فعال در بخش حمل و نقل کالای خراسان شمالی بیش از هفت هزار نفر و شمار ناوگان باری در حمل و نقل عمومی این استان نیز بیش از پنج هزار دستگاه است.

 

کامیون داران خراسان شمالی خردادماه سال جاری با تجمع های صنفی در برخی از شهرهای استان خواستار رسیدگی به مشکلات صنفی خود شدند.

 

رانندگان ناوگان حمل و نقل باری، پایین بودن میزان کرایه حمل بار، بالا رفتن هزینه های بیمه رانندگان و پرداخت نشدن مطالبات را از مهمترین دلایل اعتراض صنفی خود عنوان کردند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۸۰ درصد مطالبات رانندگان تامین شد/ توزیع لاستیک از هفته جاری آغاز می شود/ پرداخت ۵۰ درصد حق بیمه رانندگان از سوی دولت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..