تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رعد و برق هم بو دارد

دانش > طبیعت - ایرنا نوشت: محققان آمریکایی دریافتند رعد و برق دارای بوی منحصر به خود است.

زمانی که رعدوبرق به وقوع می‌پیوندد، دمای هوا را تا 30 هزار درجه سانتی‌گراد افزایش می‌دهد و انبساط سریع هوا موجب صدای رعد می‌شود. باوجوداین، در مقیاس مولکولی تغییرات شیمیایی موجب تغییر ساختار اتمسفر و انتشار بوی خاص در محیط می‌شود.

حدود 78 درصد هوا نیتروژن و 20 درصد آن را اکسیژن تشکیل داده است، اما هیچ‌یک از این گازها به شکل مولکول‌های واحد در اتمسفر وجود ندارند بلکه به‌صورت N2 و O2 هستند.

وقتی رعدوبرق رخ می‌دهد، پیوند بین مولکول‌های این گازها شکسته شده و مولکول‌های واحد نیتروژن و اکسیژن آزاد می‌شوند. با سرد شدن هوا اغلب این مولکول‌ها دوباره باهم پیوند برقرار می‌کنند. اما برخی از مولکول‌های اکسیژن با O2 ترکیب‌شده و مولکول O3 یا اُزُن تولید می‌کنند که دارای بو هستند. پس از رعدوبرق تمرکز این مولکول‌ها در سطح زمین افزایش‌یافته و بوی آن‌ها در محیط منتشر می‌شود.

5656




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رعد و برق هم بو دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..