تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با چهار سوال ساده شخصیت خود را بهتر بشناسید

برترین‌ها - الهام مظفری: شاخص تیپ‌نمای شخصیتی مایرز-بریگز در جنگ جهانی دوم برای کمک به اشتغال زنان و جایگزین شدن آن‌ها با مردانی که به جنگ رفته بودند به وجود آمد. بعد از پاسخ دادن به چند سوال، به آن‌ها می‌گفتند که برای چه شغلی مناسب‌تر هستند. برخی شرکت‌های غربی هنوز هنگام انتخاب داوطلبان یک موقعیت شغلی از این شاخص استفاده می‌کنند. در این مطلب نسخه کوتاه این آزمون را با تنها ۴ سوال دو گزینه‌ای مشاهده می‌کنید.

۱- شما کاملا خسته هستید، چون یک هفته طولانی و نه چندان خوب را پشت سر گذاشته اید. تعطیلات آخر هفته را چطور می‌گذرانید؟

با دوستانم تماس می‌گیرم و برنامه‌شان را می‌پرسم. می‌شنوم که یک رستوران جدید باز شده/ یک نمایش کمدی خوب در سینما پخش می‌شود/ باشگاه پینت بال تخفیف خوبی گذاشته است. با هم به آنجا می‌رویم. e تلفنم را از دسترس خارج می‌کنم و در خانه استراحت می‌کنم. قسمت جدید سریال مورد علاقه ام را می‌بینیم. پازل حل می‌کنم، کتاب می‌خوانم و دوش می‌گیرم. i

با چهار سوال ساده شخصیت خود را بهتر بشناسید

۲- کدام یک از این دو گزینه شما را بهتر توصیف می‌کند؟

مهم‌ترین چیز برای من اکنون و اینجا است. من شرایط واقعی را ارزیابی کرده و به جزئیات توجه می‌کنم. s حقایق خسته کننده هستند. من عاشق خیالپردازی هستم و در ذهنم به آینده فکر می‌کنم. من به شهود بیشتر از اطلاعات تکیه می‌کنم. n

با چهار سوال ساده شخصیت خود را بهتر بشناسید

۳- رقیب کارفرمای فعلی شما سعی دارد شما را جلب کند. شما شک دارید، زیرا حقوق آنجا بالاتر است، اما کارمندان اینجا بسیار خوب هستند. علاوه بر این رئیس بخشتان گفته وقتی بازنشسته شود سفارش شما را به رئیس کل می‌کند. چگونه تصمیم می‌گیرید؟

همه سوابق و اطلاعات موجود درباره رقیب را در نظر می‌گیرم، با مدیر منابع انسانی در این باره مشورت می‌کنم، نمودار با مزایا و معایب رسم می‌کنم. در چنین مواردی مهم است که همه چیز را در نظر بگیریم و موقعیت را با خونسردی ارزیابی کنیم. t من به احساساتم گوش می‌دهم. همیشه سعی می‌کنم از دلم پیروی کنم. f

با چهار سوال ساده شخصیت خود را بهتر بشناسید

۴- تنها دو هفته تا عروسی دوست صمیمی تان مانده است. چطور آماده می‌شوید؟

یک ماه پیش موسیقی را انتخاب کرده ام/ عکس‌های عاشقانه آن‌ها را جمع کرده ام/ یک شعر گفته ام/ لباسهایم را انتخاب و آماده کرده ام/ از آرایشگرم وقت گرفته ام. من ترجیح می‌دهم کاملا آماده باشم. j چرا آماده باشم؟ من دوست دارم خوش باشم و از خودم در مهمانی لذت ببرم. دوست دارم همه چیز بداهه باشد. بهترین چیز خودش اتفاق می‌افتد. p

با چهار سوال ساده شخصیت خود را بهتر بشناسید

بعد از پاسخ دادن به سوال‌های بالا از راهنمای زیر برای شناختن شخصیت خود استفاده کنید.


ESTJ- مدیر


اهل عمل و استوار، شما دوست دارید با برنامه ریزی و سازماندهی همه جا نظم داشته باشید. اما بیشتر از همه دوست دارید مردم را قانع کنید که حق با شماست و مثل شما فکر کنند. شما به زندگی عاقلانه نگاه می‌کنید و به واقعیت اعتماد دارید. شما از ارتباط، دیدن افراد جدید و شرکت در مهمانی لذت می‌برید. شما هرگز نزدیکانتان را فراموش نمی‌کنید و عشق خود را به خوبی به آن‌ها ابراز می‌کنید.

۱۱% مردان و ۶% زنان

ENTJ، فرمانده


زندگی برای شما مبارزه و تلاش همیشگی است. شما اینگونه خودتان و دیگران را می‌شناسید. شجاع و اهل خطر کردن هستید و به راحتی می‌توانید چیز جدیدی را شروع کنید. در عین حال توانایی‌ها، نقاط قوت و ضعفتان را کاملا عادلانه ارزیابی می‌کنید. شما گرایشات جدید را خیلی خوب احساس می‌کنید و از ایده‌های جدید استقبال می‌کنید. شما مثبت فکر می‌کنید و ورزش و همه چیز‌های مرتبط به آن را دوست دارید.

۳% مردان و ۱% زنان


ESFJ- معلم


شما به خوبی با مردم همراه می‌شوید و به مهمانی‌ها جان می‌دهید. شما متوجه، مراقب و همیشه آماده کمک هستید حتی اگر مجبور باشید منافع شخصیتان را فدا کنید. با این حال بسیار مستقل هستید و به همه چیز بدون کمک جانبی دست می‌یابید. شما فقط از نزدیکانتان انتظار حمایت عاطفی دارید.

۱۷% زنان و ۸% مردان


ESTP، کلانتر


«مشارکت مهم‌تر از پیروزی است.» این درباره شما نیست. شما تلاش می‌کنید تا به هر وسیله‌ی به اهدافتان برسید، حتی اگر مجبور باشید از قدرت جسمی استفاده کنید. شما به یک برنامه دقیق می‌چسبید و نمی‌توانید وابسته و سازگار باشید. شما مبارز، بسیار فعال و خودسازمان یافته به دنیا می‌آیید.‌ می‌توانید پراسترس‌ترین موقعیت‌ها را ارزیابی کنید و واکنش سریع و دقیقی بدهید.
۶% مردان و ۳% زنان


ENFJ، مربی


شما احساساتی و پرحرف هستید و از اشارات دست و صورت زیاد استفاده می‌کنید. با احساسات دیگران زیاد همدردی می‌کنید و متوجه کوچکترین رعدم صمیمیت می‌شوید. در روابط عاشقانه بسیار حسود و بدبین هستید.  اغلب آماده روبرو شدن با اتفاقات آینده هستید، چون از قبل آن‌ها را حس می‌کنید.

۳% زنان و ۲% مردان


ENTP، مبتکر


شما مولد ایده و همیشه به دنبا ایجاد چیز جدیدی هستید. شما به راحتی با محیط‌های ناآشنا خو می‌گیرید و به راحتی در روش‌های کاری مختلف استاد می‌شوید. به دلیل عدم علاقه به سنت‌ها و چیز‌های معمول، اغلب حوزه حرفه‌ای و علایقتان را عوض می‌کنید. شما نه تنها می‌توانید ایده‌های جدید خلق کنید بلکه می‌توانید آن‌ها را به دیگران منتقل کرده و تحقق بخشید.
۴% مردان و ۲% زنان


ESFP، سیاستمدار‌


می‌توانید به صورت حرفه‌ای فرصت‌های اطرافتان را شناسایی کید و اغلب از این مهارت برای کنترل دیگران استفاده می‌کنید. در ارتباط با دیگران در درجه اول به دنبال منافع خود هستید. سعی می‌کنید همه را تحت تاثیر قرار دهید و تصویر یک فرد ساده را ایجاد کنید. شما محکم در لحظه حال ایستاده اید و دوست ندارید زمان را تلف کنید. دنبال نتایج سریع هستید و تشریفات و خط قرمز‌ها را دوست ندارید.
۱۰% زنان و ۷% مردان


ENFP، وکیل مدافع


پرانرژی و کنجکاو هستید، مهارت‌های خلاقانه بسیار روشنی دارید. ترکیبی از ویژگی‌های درونگراها و برونگراها را دارید به همین دلیل نه تنها به راحتی با دیگران ارتباط برقرار می‌کنید بلکه آن‌ها درک می‌کنید. شما مشاور خوبی هستید. زندگی را با همه تنوع امکاناتش درک می‌کنید. تخیل و هوش بسیار زیادی دارید. فرد بسیار هماهنگی هستید و می‌توانید در محیط‌های بسیار متغیر هم تعادل را حفظ کنید.
۱۰% زنان و ۶% مردان


INFP، درمانگر


شاعر و رویاپردازی که هماهنگی درونیتان همیشه در جایگاه اول قرار دارد. بیشتر افکارتان در اعماق وجودتان است. با این وجود می‌توانید رویداد‌ها را پیش بینی کنید و مردم را خوب درک کنید. سعی می‌کنید در هر شرایطی خوب و آراسته به نظر برسید. شما را نمی‌توان مقتصد نامید و اغلب حس زمان و واقعیت را گم می‌کنید.

۵% زنان و ۴% مردان

ISFP- هنرمند


شما می‌توانید از چیز‌های ساده لذت ببرید، چیز‌های یکنواخت و همیشگی را به راحتی مدیریت کنید. شما احساس مفید بودن را دوست دارید به همین دلیل همیشه به دیگران کمک می‌کنید، اما هرگز در حریم شخصی آن‌ها دخالت نمی‌کنید. شما همیشه دیگران را سرگرم می‌کنید و آن‌ها را می‌خندانید. بسیار واقع بین، اهل عمل، مراقب، حساس، قابل اعتماد و وفادار هستید. شما این جهان را همان طور که هست پذیرفته اید و هرگز سعی نمی‌کنید آن را هدایت و کنترل کنید.

۱۰% زنان و ۸% مردان

INTP- معمار


شما روشنفکر و فیلسوفی هستید که روشنی بیش از حد را دوست ندارید. همیشهبه دنبال احساس راحتی و آرامش هستید. هنگام تصمیم گیری بسیار محتاط هستید و ترجیح می‌دهید تحلیل کنید و ارتباط بین گذشته، حال و آینده را پیدا کنید. نسبت به تغییرات بسیار حساس هستید و به راحتی با آن کنار نمی‌آیید. همیشه سعی می‌کنید همه حقایق، افکار و ایده‌ها را جمع کنید به همین دلیل خیلی از مواقع عصبی هستید.
۵% زنان و ۲% مردان

 

INFJ- مشاور


شما در درک دیگران و روابطشان فوق العاده هستید.‌ می‌توانید به راحتی احساسات و استعداد‌های پنهان را تشخیص دهید، به همین دلیل مردم به دنبال راهنمایی‌های شما هستند. با این حال بسیار آسیب پذیر هستید و نمی‌توانید خشونت و فقدان عشق را تحمل کنید. نیروی محرک شما شهودی به سمت درون است. این نوع افراد هرگز از یادگیری دست نمی‌کشند و رشد شخصی اولویت اصلی آن هاست. با شناخت خود به دیگران کمک می‌کنید.
۲% زنان و ۱% مردان

INTJ، الهام بخش


شما غنی ترین دنیای درون را دارید و ایده های باورنکردنی خود را از آنجا می گیرید. برای تعالی تلاش می کنید و می خواهید همه چیز و همه کس را بهتر کنید. با این حال در رابطه با افراد مشکل دارید و اغلب عمدا دور می شوید تا استقلال خودتان را ثابت کنید. می توانید اولویت ها را تعیین کنید و به شهود خود اعتماد کنید.
3% مردان و 1% زنان

ISFJ، حامی‌


نمی‌توانید در مقابل نادرستی و ریاکاری در روابط مقاومت کنید. غریبه‌ها را تشخیص می‌دهید و از آن‌ها دور می‌مانید. برای کسانی که در حریمتان قرار دارند هرکاری می‌کنید و هرگز در قبال آن چیزی نمی‌خواهید. شما از گفتار و رفتارتان آگاه و محتاط هستید. مراقب و مهربان هستید و هدف اصلی خود را کمک به دیگران و شاد کردن آن‌ها می‌دانید.
۱۹% زنان و ۸% مردان

  ISTP، صنعتگر

صنعتگر ذهن فنی دارد و دوست دارد چیز‌ها را با دست درست کند. در تصمیم گیری عجول نیستید و فکر می‌کنید بهتر است دوبار اندازه بگیرید تا یک بار اشتباه کنید. با این حال بسیار وقت شناس هستید. شما این جهان را با احساستان درک می‌کنید و نظرتان درباره چیز‌هایی که اطرافتان اتفاق می‌افتد بسیار عینی و خاص است. به طور طبیعی خوش مشرب هستید، اما اگر احساس ناامنی کنید از برقراری ارتباط خودداری می‌کنید.
۹% مردان و ۲% زنان

ISTJ، کارآگاه


متفکر، مسئولیت پذیر و قابل اعتماد هستید، اما هرگز چیز‌ها را آن طور که هستند قبول نمی‌کنید و همیشه اطلاعات ورودی را تحلیل می‌کنید. شما به ارتباط بلندمدت علاقه ندارید و ارتباط رسمی را ترجیح می‌دهید. نتیجه نهایی برای شما مهم است. شما سختگیری و نظم را دوست دارید و اغلب موشکاف هستید. دوست ندارید در رویاهایتان زندگی کنید، فقط اینجا و این لحظه برایتان مهم است.
۱۵، مردان و ۷% زنان




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با چهار سوال ساده شخصیت خود را بهتر بشناسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..