تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اقتصاد سلامت عامل ایجاد تعادل در حوزه بهداشت و درمان / مدیریت، هزینه‌های سلامت را کاهش می‌دهد

مهدوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

اقتصاد سلامت عامل ایجاد تعادل در حوزه بهداشت و درمان / مدیریت، هزینه‌های سلامت را کاهش می‌دهدعلیرضا مهدوی معاون اجرایی دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: با توجه به محدودیت بودجه‌ای و منابع مالی، اقتصاد سلامت یکی از موضوعات مهم در حوزه بهداشت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اهمیت پیشگیری نسبت به مقوله درمان بیشتر است،‌ افزود: هزینه‌های پیشگیری در بیماری‌های مختلف بسیار کمتر از درمان است و نتایج و آثار مقوله پیشگیری  در طولانی مدت دیده می‌شود.

معاون اجرایی دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشت وزارت بهداشت عنوان کرد: برای پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر باید فعالیت‌های بدنی در سطح ایده‌آلی باشد و افراد از یک الگوی غذایی مناسبی استفاده کنند.

مهدوی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری و انجام مداخلات موثر در حوزه پیشگیری سبب کاهش هزینه‌های حوزه سلامت می‌شود، تاکید کرد: نتایج مداخلات موثر در حوزه بهداشت و پیشگیری در دراز مدت پدید می‌آید ولی اثر اقدامات درمانی بیشتر به چشم می‌آید.

وی با اشاره به اینکه همه گروه‌های مختلف در حوزه سلامت باید برنامه واحدی را در راستای حفظ منافع  حوزه‌های بهداشت و درمان اجرایی کنند، ادامه داد: در سال‌های گذشته هزینه آتا‌پاکت‌ها هر لحظه افزایش پیدا می‌کرد ولی با شروع طرح تحول نظام سلامت هزینه آنهاکاهش پیدا کرده است.

معاون اجرایی دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشت وزارت بهداشت یادآور شد: در حال حاضر باید هزینه‌های حوزه سلامت و به خصوص بهداشت مدیریت شود تا منابع طرح تحول نظام سلامت حفظ شود و این کار در قالب اقتصاد سلامت امکان پذیر است.

انتهای پیام/

اهمیت توجه به  حوزه پیشگیری در کاهش هزینه‌های سلامت



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اقتصاد سلامت عامل ایجاد تعادل در حوزه بهداشت و درمان / مدیریت، هزینه‌های سلامت را کاهش می‌دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..