تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرا افتخاری از استقلال فرار کرد؟!

بررسی عملکرد 2 ساله مدیرعامل مستعفی آبی پوشان پایتخت

روزنامه وطن امروز: اشک‌های افتخاری مدیرعامل استقلال بعد از خداحافظی از این باشگاه واقعیات تلخی را آشکار کرد. افتخاری از فشارهای بی‌حد و حصر و تخلفات و توقعات فراوان گفت تا باز هم بعضی از پشت‌پرده‌های فوتبال عیان شود. خیلی‌ها افتخاری را در حد مدیریت استقلال نمی‌دیدند و او را مدیر فوتسالی می‌دانستند اما عملکرد چند ماه اخیر استقلال موجب شد کمی از انتقادات به افتخاری کم شود.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال پس از یک سال و ۱۰ ماه و ۱۹ روز فعالیت در این سمت در حالی از مسؤولیت خود استعفا کرد که یک مورد را به عنوان افتخارش در این باشگاه نام برده است.

چرا افتخاری از استقلال فرار کرد؟!

سیدرضا افتخاری بعد از کنار رفتن بهرام افشارزاده از مدیرعاملی باشگاه استقلال در تاریخ ۷ مرداد ۹۵ با تصویب اعضای هیات‌مدیره باشگاه به‌عنوان سرپرست این باشگاه انتخاب شد و بعد از یک ماه و اندی فعالیت با این سمت، در تاریخ ۱۰ شهریور همان سال و با تصویب اعضای هیات‌مدیره و صدور حکم محمود گودرزی، وزیر وقت ورزش رسما کارش را به‌عنوان مدیرعامل باشگاه آغاز کرد. زمانی افتخاری مدیرعامل باشگاه استقلال شد که پیش از انتصاب وی، علیرضا منصوریان با حکم بهرام افشارزاده هدایت آبی‌پوشان را به‌عنوان سرمربی به عهده گرفته بود. در آن زمان استقلال از نظر فنی شرایط مطلوبی نداشت و از عمده دلایل کنار رفتن افشارزاده از مدیرعاملی استقلال هم همین کاسته شدن از فشار ناشی از عملکرد نه چندان مطلوب فنی بود.

در حالی که بستر برای ایجاد تغییرات در کادر فنی که انتخاب افتخاری نبود فراهم بود، او ترجیح داد از انتخاب افشارزاده حمایت کرده و پای علیرضا منصوریان بایستد. حمایت افتخاری از منصوریان جواب داد و استقلال تحت رهبری علیرضا منصوریان به روزهای خوب بازگشت. تا جایی که حتی بعد از آنکه در نیم‌فصل دوم پنجره نقل‌وانتقالات این تیم بسته شد، باز هم روند رو به رشد این تیم ادامه داشت تا در نهایت آبی‌ها با هدایت منصوریان بهترین تیم نیم‌فصل دوم و نایب‌قهرمان جام حذفی شوند.

بسته شدن پنجره

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، استقلال در این دوران با بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی مواجه شد. محرومیت از نقل‌وانتقالات برای نخستین‌بار در تاریخ استقلال رخ داد که آن هم در دوران مدیریت رضا افتخاری بود. هرچند دلیل محرومیت بدهکاری باشگاه به عادل شیحی بود که در زمان افشارزاده به باشگاه آمده بود اما محرومیت آن نصیب افتخاری شد اما افتخاری توانست از این چالش بزرگ به سلامت عبور کند و تیمش را به سر منزل مقصود رساند.

سیدرضا افتخاری در دوران مدیریتی‌اش در استقلال هر کاری نکرده باشد، این تیم را از نظر مالی در شرایط خوبی قرار داد و می‌توان گفت باشگاه دوران خوب مالی را در زمان او تجربه کرد. در دوران مدیریت افتخاری کمتر پیش آمد بازیکنان یا اعضای کادر فنی بابت تعویق مطالبات مالی‌شان گلایه داشته باشند.

العین

یکی از سخت‌‌‌‌‌ترین و اصلی‌‌‌‌‌ترین چالش‌هایی که افتخاری در زمان مدیریتی‌‌‌‌اش در استقلال با آن مواجه شد، بازی این تیم با العین در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بود. استقلال سخت‌‌‌‌‌ترین شکست آسیایی خود را در آن بازی تجربه کرد. درباره آن بازی و پشت‌پرده‌هایش حرف و حدیث زیادی شنیده شد اما هرچه بود، فشار روی رضا افتخاری به‌عنوان فرد اول مجموعه زیاد بود.

افتخاری در آن دوران به هر شکلی بود از آن بحران عبور کرد و حتی سرمربی تیمش علیرضا منصوریان را مثل گذشته حمایت کرد تا با او به استقبال لیگ هفدهم برود.

نتایج ضعیف ابتدای فصل

استقلالی‌ها فصل هفدهم را خوب شروع نکردند. با دلایل آن کاری نداریم اما این تیم در 7 هفته ابتدایی فصل نتایج خوبی نگرفت و به انتهای جدول سقوط کرد. در آن مقطع نیز فشار هواداران بر باشگاه زیاد شد و علیرضا منصوریان تحت این فشار‌ها از استقلال کنار رفت. با کنار رفتن منصوریان بعد از بازی با ذوب‌آهن فشارها اندکی از مدیریت استقلال کاسته شد تا افتخاری بتواند اولین و آخرین انتخاب دوران مدیریتی‌‌‌‌اش در استقلال را انجام دهد. شفر انتخابی بود که هواداران استقلال را راضی کرد و این انتخاب نه‌تنها فشار را از روی افتخاری برداشت، بلکه او را در مقطعی به مدیر محبوب هواداران استقلال تبدیل کرد. انتخاب شفر نقطه‌ای روشن در کارنامه افتخاری در استقلال محسوب می‌شود.

نخستین و آخرین جام

استقلال در دوران مدیرعاملی افتخاری قهرمان جام حذفی کشور شد تا این نخستین و آخرین جامی باشد که افتخاری در نقش مدیرعامل برای استقلال کسب کرده است. همچنین صعود استقلال به جمع ۸ تیم برتر آسیا نیز از جمله اتفاقات مثبتی بود که در زمان مدیریتی افتخاری رخ داد. آبی‌پوشان با مدیریت افتخاری در لیگ‌‌های شانزدهم و هفدهم هم حضور داشتند که یک مقام نایب‌قهرمانی و یک مقام سومی ماحصل حضور آنها با مدیریت افتخاری در لیگ برتر بود.

خداحافظی و اشک

سرانجام افتخاری روز 27 تیر در جمع خبرنگاران و با گریه و اشک از استقلال خداحافظی کرد اما حرف‌های جنجالی زد؛ از توقعات میلیاردی روزبه چشمی (که تکذیب شد) تا جواب موبایل ندادن امید ابراهیمی کاپیتان استقلال. این اظهارات موجب شگفتی همگان حتی شفر سرمربی این تیم شد.

حسن روشن: افتخاری به‌زور می‌خواست بماند!

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: افتخاری به زور می‌خواست در استقلال بماند و می‌‍‌گفت تا زمانی که دولت روی کار است مدیر می‌مانم. حسن روشن درباره استعفای افتخاری از مدیرعاملی باشگاه استقلال به میزان اظهار داشت: افتخاری به زور می‌خواست در استقلال بماند و می‌‍‌گفت تا زمانی که دولت روی کار است مدیر می‌مانم. وی افزود: مگر می‌شود تیمی با کارنامه فصل گذشته استقلال مدیرش استعفا کند و مردم از این بابت خوشحال شوند. اینها همه نشانه آن است که افتخاری عملکرد ضعیف و بی‌تاثیری در استقلال داشته است. پیشکسوت باشگاه استقلال ادامه داد: فتحی از مدیران خوشنام ورزش کشور است و من به مدیریت او در شرایط بد استقلال امیدوارم اما نباید فراموش کند داشتن مسؤولیت در استقلال بسیار دشوار و خطرناک است.

روشن درباره اظهارنظرهای افتخاری درباره تمدید قرارداد و همچنین جذب بازیکنان جدید تصریح کرد: این مسائل اصلا به مدیرعامل مربوط نمی‌شود، وقتی باشگاه مسؤول نقل ‌و انتقالات و کمیته فنی دارد آنها باید تصمیم‌گیرنده نهایی باشند. وی در پایان خاطرنشان کرد: البته مشکل اصلی باشگاه، استفاده از افراد بدون تخصص و بی‌تاثیر در کمیته‌ها و دیگر بخش‌ها بود که همه علیه یکدیگر مصاحبه می‌کردند و همدل نبودند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرا افتخاری از استقلال فرار کرد؟!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..