تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اوکراین، سفیر ایتالیا را احضار کرد

ایرنا: اوکراین در اعتراض به اظهارات معاون نخست وزیر و وزیر کشور ایتالیا، سفیر این کشور در کی یف را احضار کرد.

به نقل از بیانیه وزارت امور خارجه اوکراین ،کی یف ضمن محکوم کردن اظهارات «ماتئو سالوینی» که انقلاب این کشور را جعلی خوانده است، سفیر ایتالیا را به وزارت خارجه اوکراین فراخوانده است.

در این بیانیه آمده است: در وزارت خارجه اوکراین به «داوید لاچی چیلا» سفیر ایتالیا در اوکراین گفته شد که اظهارات وزیر کشور آنها درباره انقلاب اوکراین غیرقابل قبول است.

«به سفیر ایتالیا گفتیم که موضع سیاستمدار ایتالیایی بر اساس حقایق استوار نشده و با اصول پذیرفته شده و معیارهای بین المللی مغایرت دارد.»

ماتئو سالوینی معاون نخست وزیر و وزیر کشور ایتالیا پیشتردر گفت وگو با روزنامه آمریکایی واشنگتن پست گفت که ادعای جعل نتایج همه پرسی در کریمه را نمی پذیرد و انقلاب ماه فوریه اوکراین را هم جعلی می داند.

در ماه فوریه سال 2014 حکومت ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهوری وقت اوکراین که تمایل فراوانی به روسیه داشت توسط معترضان غربگرا در این کشور سرنگون و بجای آن حکومتی طرفدار غرب روی کار آمد.

مدت کوتاهی پس از این انقلاب که روس ها از آن به عنوان کودتای غربی ها یاد می کنند، منطقه کریمه در شرق اوکراین که اکثر ساکنانش روس تبار هستند، دست به مخالفت با دولت مرکزی زد و با برگزاری همه پرسی که امنیت آن را نیروهای نظامی مستقر روسیه در این منطقه تامین کردند، اعلام استقلال از اوکراین کرد و مدت کوتاهی بعد از روسیه درخواست کرد که به این کشور بپیوندد.

منطقه کریمه با 27 هزار کیلومتر مساحت و 2 میلیون و 284 هزار نفر جمعیت در ساحل دریای سیاه قرار گرفته است.
بسیاری از کشورهای جهان الحاق کریمه به روسیه را نپذیرفته اند و هنوز این منطقه را جزئی از خاک اوکراین می دانند هر چند که اوکراین هیچ نفوذی روی آن ندارد اما اقدام روسیه را تجاوز به خاک این کشور و مغایر با اصول بین المللی قلمداد می کند و از دیگر کشورها نیز خواسته است که کریمه را به عنوان منطقه ای از روسیه به رسمیت نشناسند.

ترکیه از جمله همسایگان این دو کشور که به دلیل شکست دولت عثمانی در مقابل حکومت تزاری روسیه، مجبور به عقب نشینی از کریمه و اهدا آن به تزارها شد از جمله مخالفان سرسخت الحاق کریمه به روسیه است، با این وجود روابط تنگاتنگی با مسکو دارد.

همچنین روسیه امروز سفیر یونان را در اعتراض به آنچه اظهارات ضد روسی مقام های یونانی عنوان شده است، احضار کرد.

یونان چند روز پیش دو دیپلمات روسی را به دلیل دخالت در امور داخلی این کشور اخراج کرد، موضوعی که به نظر می رسد در روزهای آینده واکنش متقابل روسیه را در پی داشته باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اوکراین، سفیر ایتالیا را احضار کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..