تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رازهایی که باید از پدیده «جوانان بومرنگی» بدانید!

رازهایی که باید از پدیده «جوانان بومرنگی» بدانید!به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛طبق نتایج یک  مطالعه به جوانانی که پس از پایان دوره تحصیل به خانه بازمی‌گردند اصطلاحا عنوان "جوانان بومبرنگی" داده شده است.

این یافته‌ها در تناقض با تحقیقاتی است که در ابتدای امسال منتشر شده و نشان می‌داد که زندگی فرزندان بزرگسال با والدینشان باعث افتِ چشمگیرِ کیفیت زندگی و سلامت والدین می‌شود.

در حالی که هیچکس تنش‌های زندگی کردن با والدین برای فرزندان پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی را منکر نمی‌شود اما مطالعه جدید دانشکده اقتصادی لندن این موضوع را بسیار دقیق‌تر بررسی کرده و نشان می‌دهد این موضوع مزایای بسیاری برای والدین و فرزندان آنها به همراه دارد.

جوانانی که در این مطالعه شرکت کردند نگاه بسیار مثبتی نسبت به زندگی با والدین خود داشتند و از نظر آنها از آن جایی که بسیاری از همسالانشان در همین موقعیت قرار دارند و حمایت مالی و عاطفی والدین خود را تایید می‌کنند، باور منفی که در این رابطه وجود داشته کمرنگ‌تر شده است. این مطالعه همچنین نشان داد که دختران نسبت به پسران از این مسئله شادتر بوده‌اند.

به طور کلی والدین انگلیسی نسبت به این مسئله دمدمی‌تر بوده و در مورد نحوه مدیریت زندگی با فرزندان خود بیشتر ابراز نگرانی می‌کردند. اما آنها همچنین اذعان داشتند که وضعیت فارغ التحصیلان امروزه متفاوت بوده و آنها با بدهی‌های بزرگ و فرصت‌های کمتری از دانشگاه‌ها خارج می‌شوند.

خانواده‌های شرکت کننده در این مطالعه از طبقه متوسط جامعه بوده و این والدین پذیرفته‌اند که فرزندانشان به هنگام تحصیلات دانشگاهی و پس از بازگشت به خانه و به هنگام تلاش برای پیدا کردن شغل و مسکن به حمایت نیازمندند. اما نکته جالب این گزارش این است که در حالی که فرزندان خانواده‌های طبقه متوسط از مزیت زندگی با والدین پس از فارغ التحصیلی بهره‌مندند، فرزندان خانواده‌های فقیرتر از این حمایت برخوردار نبوده و در نتیجه با کمبودهای بیشتری در زندگی آینده خود مواجه خواهند شد.

کارشناسان انگلیسی در این مطالعه خاطر نشان کردند: در حال حاضر می‌توان گفت والدین حمایت‌های بسیار زیادی از فرزندان خود به عمل آورده و نسبت به نسل‌های قبلی به فرزندان خود نزدیکترند به طوری که همه والدین احساس تعهد نسبت به فراهم کردن امنیت و سقفی برای فرزندان خود می‌کنند.

به گزارش گاردین، در مقایسه با این مطالعه کیفی، تحقیقات پیشین در این زمینه که بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌ها از ۱۷ کشور اروپایی بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵ میلادی به دست آمده بود نشان می‌داد بازگشت فرزندان فارغ التحصیل شده نزد والدینی که پس از رفتن فرزندانشان با بهبود روابط زناشویی و سرگرمی‌های جدیدی مواجه شده‌اند، می‌تواند نقضی در یک مرحله هیجان انگیز از زندگی‌ِ آنها محسوب شود.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رازهایی که باید از پدیده «جوانان بومرنگی» بدانید!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..