تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استرس و نگرانی در دوران بارداری، لطفا ریلکس باشید!

از اثرات بارداری این است که به خاطر یک حادثه فیزیولوژیک، ناخودآگاه زندگی روانی و اجتماعی خانم باردار به نحو عمیقی تحت تأثیر قرار می‌گیرد و گاه او را ناتوان و حساس می‌نماید.
در اثر تغییراتی که از لحاظ جسمی و خلق و خویی در مادر رخ داده است، استرس‌ها و تنش‌های روانی جدیدی علاوه بر استرس‌های قبلی ناشی از کار و خانه، در او به وجود آمده است. چنان‌چه این تنش‌ها تحت کنترل قرار گیرند می‌توانند مادر باردار را در راه پذیرش تغییرات آماده‌تر کنند.
نگرانی در پذیرش حاملگی باعث تغییرات خلقی و رفتاری می‌شود.
باید گفت فرسودگی جسمی و تنش‌هایی که بر جسم مادر باردار وارد می‌شود قابل تشخیص است و درمان و پیش‌گیری آن آسان است ولی تنش‌هایی که بر روح و روان جنین در رحم مادر وارد می‌شود به راحتی قابل تشخیص نیست. عدم اطلاع یا اطلاعات ناقص و غلط در خصوص بارداری و تغییرات آن می‌تواند بهداشت روان خانم باردار را به مخاطره اندازد. در تحقیقاتی که در زمینه رشد کودکان انجام می‌شود، بررسی‌ها را از زمان جنینی آغاز می‌کنند و به همین دلیل دوره بارداری را به سه مرحله تقسیم کرده‌اند:
۱- سه ماهه اول بارداری ؛
۲- سه ماهه دوم بارداری ؛
۳- سه ماهه سوم بارداری .
در سه ماهه اول بارداری خانم‌های باردار بیشتر نگران سلامت جنین خود و زنده بودن آن هستند. آیا سالم است یا خیر؟ آیا زنده است و آیا خطری او را تهدید می‌کند یا خیر؟ توجه به شرایط روحی، روانی و جسمی مادر در این دوره مهم است. زیرا بعضی از مادران به دلیل این‌که خود دچار مشکلاتی هستند، مشکلاتی نیز برای جنین به وجود می‌آورند. همه چیز در مورد اولین معاینه پزشکی دوران بارداری را نیز بخوانید.
در سه ماهه دوم با شروع حرکات جنین، مادر آرامش بیشتری پیدا می‌کند، زیرا تا حدودی مطمئن می‌شود که جنین زنده است و به حیات خود ادامه می‌دهد. در این دوره نگرانی مادر در مورد جنسیت نوزاد است. این نگرانی به نحوه تفکر فرهنگی و اجتماعی مادر (و اطرافیان) مربوط می‌شود. در این دوره مادر به جنسیت فرزندش فکر می‌کند و اگر والدین علاقه‌مند باشند که فرزندشان جنسیت خاصی داشته باشد (پسر باشد یا دختر)، این نگرانی افزایش می‌یابد. معاینات پزشکی سه ماهه دوم بارداری را نیز بخوانید.
خیلی از خانم‌ها ممکن است از ظاهر خود رنج ببرند، مثلاً از این‌که چاق شده‌اند و تناسب خود را از دست داده‌اند و مانند گذشته نمی‌توانند در اجتماع ظاهر شوند. برخی از خانم‌ها نسبت به همسرانشان، به لحاظ ظاهری که پیدا کرده‌اند دچار دغدغه‌هایی می‌گردند و مشکلاتی برای‌شان به وجود می‌آید.
با آغاز ماه هفتم بارداری یعنی سه ماهه سوم، نگرانی‌های مادر در مورد زایمان و نحوه آن است. سؤالاتی نظیر این‌که آیا زایمان بدون خطر انجام خواهد گرفت؟
آیا پزشک به موقع بر بالین او حاضر خواهد شد؟
آیا به تنهایی می‌تواند نوزادش را پرورش دهد؟
آیا زایمان به صورت طبیعی انجام خواهد شد یا مجبور است از روش‌های غیرطبیعی نظیر سزارین یا فورسپس استفاده کند؟
و موارد دیگری در مورد نحوه زایمان و هزینه‌های مربوط به آن.
که تمامی این‌ها ذهن مادر را درگیر می‌سازد و باعث نگرانی مادر می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استرس و نگرانی در دوران بارداری، لطفا ریلکس باشید!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..