تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




یوروهای ۱۸ هزار گردشگر در جیب یک بی سواد/روستایی که خارجی‌ها برای گواهینامه «خرسواری» به آن سفر خواهند کرد!+فیلم

یک روستایی بی سواد بدون پول و کمک دولت، با پذیرایی از چندین هزار گردشگر خارجی در خانه روستایی محقرش درآمد میلیاردی داشته و برای اهالی یک روستا شغل ایجاد کرده است.

به گزارش صدخبر یک روستایی بی سواد بدون پول و کمک دولت، با پذیرایی از چندین هزار گردشگر خارجی در خانه روستایی محقرش درآمد میلیاردی داشته و برای اهالی یک روستا شغل ایجاد کرده است.

امروزه صنعت گردشگری جزو بزرگترین و متنوع‌ترین صنایع در دنیا به‌حساب می‌آید. با توجه به آثار اقتصادی این صنعت، اگر کشوری که جاذبه‌های فرهنگی، طبیعی یا تاریخی مناسبی دارد، بتواند از ظرفیت‌های خود استفاده کرده و چرخ‌های این صنعت را به‌نحو صحیحی به‌حرکت درآورد، شاهد رشد و شکوفایی بزرگی در سطح اقتصاد خود خواهد بود. با توجه به ظرفیت فراوان کشورمان در جذب گردشگر بین المللی و تأثیر مستقیم و غیرمستقیم این صنعت بر بخش‌های مختلف اقتصادی، رشد و توسعه صنعت گردشگری می‌تواند به‌عنوان یکی از راهکارهای رهایی از اقتصاد تک‌محصولی و دستیابی به رشد و توسعه پایدار مورد استفاده قرار بگیرد.

در شرایطی که رکود در جامعه حاکم است و اقتصاد کشور دچار بحران است، برخی افرد با استفاده از ظرفیت‌هایی که در روستاها وجود دارد برای خود و تعدادی دیگر اشتغالزایی می‌کنند.

این روزها به‌سراغ هرجوان بیکاری که برویم خواهیم دید که توقع او از کار پشت‌میزنشینی و انجام کار اداری است. اما در همین بحران بیکاری هستند کارآفرینانی که با اراده، همت، پشتکار و توکل به خدا توانسته‌اند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در زندگی و حتی بدون داشتن سرمایه‌های کلان با برنامه‌ریزی کارآفرینی کنند و تنها در عرض چند سال به موفقیت‌های چشمگیر که آوازه جهانی دارد دست یابند.

عباس برزگر متولد 1352 اهل شیراز یک مرد روستایی است که تا سوم دبستان بیشتر درس نخوانده و کارش را با شستن قبر در قبرستان شروع می‌کند. اما شرط همسرش برای ازدواج این بوده که شغلش را عوض کند؛ که مجبور می‌شود به کار دستفروشی در شیراز روی بیاورد، اما بعدها به‌خاطر مشکلاتی که در شهر برای او پیش می‌آید مجبور می‌شود به امامزاده بزم برود و در آنجا بساطش را پهن کند. ماجرای زندگی‌اش شبیه فیلم‌هایی است که قهرمان فیلم یک شبه پولدار و تحولی عظیمی در زندگی‌اش رخ داده است.

یک شب دو نفر آلمانی به‌خاطر باران به خانه‌اش پناه می‌برند؛ و همین سرآغاز بخت و اقبال او می‌شود و تا امروز ادامه دارد.

خانه عباس برزگر در 15کیلومتری شهر بوانات یکی از بزرگترین مراکز جذب توریست خارجی در ایران است، به‌گونه‌ای که در کتاب رده‌بندی جاذبه‌های توریستی ایران، رتبه خانه عباس برزگر بالاتر از تخت‌جمشید است؛ خانه‌ای که در سال پذیرای بیشتر از 6 هزار گردشگر خارجی به‌خصوص گردشگران اروپایی است.

هم‌اکنون عباس برزگر 13 سررسید دارد که روی هر صفحه‌اش یکی از گردشگران با زبان و خط خاص از صفای این خانه و مدیریت عباس برزگر و روزهای خوشی که در آنجا سپری کرده‌اند، نوشته است.

عباس برزگر نه سرمایه‌ای برای شروع کار داشته است و نه از سمت دولت تسهیلات کارآفرینی گرفته بلکه با پیدا کردن جاذبه‌های گرشگردی روستایش و همچنان اراده و همت توانسته علاوه بر اشتغالزایی برای خانواده و سایر اهالی روستا به‌عنوان کارآفرین برتر معرفی و روستایش را به پنجمین جاذبه گردشگری تبدیل کند.

یوروهای ۱۸ هزار گردشگرخارجی در جیب یک روستایی بی‎سواد+فیلم

*اولین تجربه موفق

‫در یک شب بارانی دو گردشگر موتورسوار آلمانی در راه ماندند و برای اینکه بتوانند در یک جای امن شب را به صبح برسانند به خانه یک‬ ‫روستایی پناه بردند. عباس برزگر یک کارگر ساده روستایی همراه خانواده‌اش تلاش کرد تا به‌شیوه خودش از مهمانان خارجی به‌خوبی پذیرایی کند.

‫کلبه آنها محقر بود و به‌جز چای آتشی و دم‌پختک گوجه‌فرنگی و ماست محلی چیز دیگری نداشتند. مهمانان عباس خارجی بودند و امکانات او برای پذیرایی اندک. سادگی‬ ‫پذیرایی خانواده برزگر و زندگی یک‌روزه در روستای خوش‌آب‌وهوا رضایت حداکثری دو مهمان آلمانی را جلب کرد آن‌قدر که سه ماه بعد یک گروه ‌هفت‬‫‌نفره آلمانی به‌پیشنهاد دوستانشان به خانه عباس رفتند.

آنها خواستند تا با همان دم‌پختک و چای آتشی که دوستانشان تعریف کرده بودند در خانه‬ ‫روستایی عباس پذیرایی شوند. صبح آقای برزگر راهنمای آنها شد تا بتوانند مناطق دیدنی و طبیعی روستای بزم‌شهر بوانات فارس را ببینند.

‫موقع برگشت مهمانان آلمانی 200 هزار تومان به عباس هدیه دادند. این پول در آن زمان برای عباس زیاد بود و او را به این فکر انداخت که بهترین راه برای‬ ‫کسب‌وکار می‌تواند پذیرایی از گردشگران در یک روستای باصفا باشد؛ بنابراین شروع به کار کرد.

به‌طوری که طی 9 سال 18 هزار گردشگر‬ ‫خارجی به روستای بزم در منطقه بوانات فارس آمده‌اند و عباس هم به‌عنوان کارآفرین برتر در صنعت گردشگری توانسته 126 لوح سپاس بگیرد و درآمد‬ ‫روزانه‌اش از روزی هزار تومان به درآمد میلیونی برسد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «یوروهای ۱۸ هزار گردشگر در جیب یک بی سواد/روستایی که خارجی‌ها برای گواهینامه «خرسواری» به آن سفر خواهند کرد!+فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..